Як регіональним медіа працювати із соцмережами у 2025-му: поради медіабази ІМІ
Регіональні медіа мають адаптовувати контент під соціальну мережу та її вимоги. Оригінальність контенту – обов’язкова умова видимості. Такі матеріали, як розслідування чи аналітики, потребують контент-плану, і готувати аудиторію до їхньої появи потрібно заздалегідь.
Про це розповіла Олена Дуб – консультантка і тренерка для медіа та громадських організацій – під час тренінгу в регіональному хабі Інституту масової інформації “Медіабаза Хмельницький”.
Експертка розповіла, як користуватися соцмережами, як не випадати з трендів і збільшувати свою аудиторію та вплив.
Ігнорувати соціальні мережі неможливо. Сьогодні аудиторія українців у Facebook – 13,9 мільйона, TikTok – 17 мільйонів, Instagram – 12 мільйонів, Linkedin – 5,8 мільйона, YouTube – 21,6 мільйона, Х – 1,61 мільйона. Основний пристрій, через який люди сидять у соцмережах, – це смартфон.
“Вже давно соціальні мережі не утворюють трафіку для сайту. Така стратегія є помилковою і не приносить результатів”, – розповіла під час вебінару Олена Дуб.
Живий організм: як враховувати динаміку соцмереж
Соціальні мережі постійно змінюються, там з’являються нові інструменти, зникають старі, а розробники весь час удосконалюють алгоритми, які впливають на ранжування контенту. Тож перетворювати сторінки регіонального медіа на архів посилань – погана ідея. Контент потрібно адаптовувати під соціальну мережу та її вимоги.
Оригінальність контенту – обов’язкова умова видимості. Платформи Meta (Facebook, Instagram) обмежують охоплення неоригінального або неякісно переробленого контенту. Перевагу мають авторські матеріали, створені з урахуванням особливостей платформи.

Ілюстрація Медіабази Хмельницький
Ретельна підготовка: планування SMM ще до публікації матеріалу
Щоб редакційний продукт отримав належне охоплення та вплив, важливо ще на етапі підготовки передбачити, як його буде представлено в соцмережах: у вигляді рілс, сторіс, відеонарізок, інфографіки тощо. Це називається плануванням. Значно складніше працювати з контентом, який готується із сьогодні на сьогодні. Тому великі матеріали, такі як розслідування чи аналітики, потребують контент-плану, і готувати аудиторію до їхньої появи потрібно заздалегідь.
SMM-робота має містити чіткий аналіз результатів і визначення реального впливу, а не лише базових метрик на кшталт охоплення чи кількості вподобань. Ця робота має бути безперервна, а правки до контент-плану мають вноситися з урахуванням результатів аналітики.
Тренди в SMM:
- короткий вертикальний відеоконтент (Reels, Shorts, TikTok);
- вертикальні серіали (відео до півтори хвилини з динамічним сюжетом, кожна серія насичена подіями та емоціями, завершується раптовим сюжетним поворотом);
- спільноти: тематичні, професійні, локальні (у Fb-групах, чати у Viber, Telegram, WhatsUp);
- персональні “бренди”, подача від першої особи;
- ситуативи: гумор, меми або серйозна контент-реакція на поточні події;
- довгий відеоконтент (YouTube);
- використання штучного інтелекту (наприклад, для створення субтитрів);
- оригінальний, “невилизаний” контент;
- UGC – контент на вашу тематику з вашими меседжами, знятий і опублікований самими користувачами;
- пошукова оптимізація всередині самих соцмереж: використання ключових слів, заповнення всіх полів у профілі тощо.
Соціальні мережі розвиваються дуже швидко, і ті, хто вміє адаптуватись, не боїться експериментувати й знає свою аудиторію, зможе зробити свої соцмережі впливовими. Регіональним медіа варто інвестувати в стратегію, адаптацію контенту, аналіз впливу та систематичну роботу з аудиторією. Саме це перетворить видимість на вплив.

Ілюстрація Медіабази Хмельницький
Медіабази – це мережа регіональних хабів для журналістів, які Інститут масової інформації створив восени 2022 року для підтримки роботи незалежних медійників в умовах повномасштабної війни Росії проти України. У медіабазах медійники можуть безоплатно отримати захисне обладнання, пройти тренінги, попрацювати зі світлом та інтернетом тощо.
Марія Турчина, комунікаційниця Медіабази Хмельницький
Help us be even more cool!