SEO для медіа: як не загубитися в Google
Як працює Google, що впливає на видимість контенту та як дібрати ключові слова й аналізувати запити для майбутніх матеріалів. Про це й більше учасникам онлайн-тренінгу від Медіабази Черкаси розповіла контент-спеціалістка проєкту SEOforMedia Кіра Тугуші.
Сьогодні Google продовжує бути одним з вагомих джерел трафіку для медіа. Навіть попри його оновлення, зокрема AI Overviews, що надають користувачу інформацію без потреби переходити на окремі сайти. За словами Кіри Тугуші, це створює нові виклики та гарантує втрати органічного трафіку. Але водночас спонукає розвиватися та створювати більше унікального контенту.
“Варто бути готовими до змін і адаптації до нових форматів пошуку. Зараз ми бачимо, що нова цінність пошуку – це присутність бренду. Тобто нам потрібно працювати над видимістю медіа й вибудовувати взаємодію з користувачами, – ділиться спікерка. – Також важлива авторитетність, тобто все, що може підтвердити вашу візію й досвід. Це може бути й сторінка у вікіпедії, і показник цитованості вас як медіа. Але найперше – сторінка про команду й контакти. Усе – щоб людина могла ознайомитися з вашою “філософією”. Це впливає на авторитетність медіа не лише в очах користувача, а й в очах Google”.

Кіра Тугуші. Фото Кіри Тугуші
Водночас є медіа, яким конкуренція AI Overviews загрожує менше. Серед них ті, які пишуть:
- авторські колонки, аналітику, розслідування, ексклюзивні інтерв’ю;
- гарячі новини та оновлення в реальному часі;
- експертну аналітику, що містить глибокі коментарі й дає більше, ніж просто швидкий підсумок;
- оригінальні дослідження;
- людські історії.
Які види трафіку з Google існують та як писати новини?
Джерелами трафіку з Google для медіа є:
- Google Discover;
- Google News;
- органічна видача – топ-10 у Google.
“У Google Discover є особливі вимоги, які підвищують шанси на потрапляння матеріалів до нього. Найперше – має бути короткий клікабельний заголовок із ключовими словами. Це дає розуміння, наскільки ваші заголовки чіпляють, – зазначає спікерка. – Далі – відповідність масовим інтересам та віральність, тобто наскільки ваш матеріал актуальний”.
Також, зазначає вона, тут враховуються персональні налаштування користувача, адаптованість ресурсу під мобільні пристрої, відповідність ЕЕАТ-фактора. “Останнє показує медіа як трастове джерело, тобто наскільки ресурс відповідаєте політиці прозорості Google: чи є у вас сторінки авторів, дані про команду, чи є в кожній новині авторство та дата публікації, чи все правильно оформлено з технічного боку”, – зазначила Кіра Тугуші.
Авторитетність, свіжість контенту та персональні налаштування користувача враховуються і в Google News. Натомість для органічної видачі важливо, щоб сторінка найточніше й найповніше відповідала на запит користувача та мала необхідні ключові слова.

“Варто охопити все, що можна розкрити й що може потенційно зацікавити людину. Важливо, щоб після прочитання статті користувач максимально отримав відповіді на всі питання, які можуть виникнути. І після прочитання матеріалу людина не йшла далі гуглити, адже їй усе стало зрозуміло. Коли ж користувач зайшов за своїм запитом на нашу сторінку, щось прочитав і знову вийшов, щоб далі гуглити, – для Google це сигнал, що ви не повністю розкрили тему”, – зазначає Кіра Тугуші.
Якщо говорити про пошук ключових слів для свого матеріалу, то медійники можуть користуватися кількома допоміжними ресурсами. Серед них – підказки самого Google, Google Trends та інструменти AlsoAsked і Serpstat.
“Глобально AlsoAsked – це інструмент, який відповідає на питання, що людина хоче дізнатися й прочитати. А Serpstat допомагає збирати попит і дає цифри у вигляді частотності, тобто скільки людей шукає фразу чи слово, – ділиться пані Кіра. – Зауважу, що Serpstat є платним інструментом. Якщо ви не маєте бюджету на додаткові сервіси, його безкоштовна альтернатива – планувальник ключових слів від Google ADs”.
Коли попит уже зібрано й сформовано “скелет” контенту, потрібно прописати заголовок, який “вистрелить” і “сподобається” Google.
“Ідеальна довжина заголовка – до 60 символів. Від 60 до 100 – прийнятно, але все, що понад сто, краще уникати. Google любить заголовки, які чітко й по суті відображають зміст сторінки, мають релевантні ключові слова й викликають інтерес у користувача”, – наголошує спікерка.
Також під час тренінгу Кіра Тугуші зауважила й на важливості ведення та оформлення дописів у соцмережах, адже вони також індексуються. Крім того, це підвищує впізнаваність медіа.
“Поширення в соцмережах дає, зокрема, і трафік для медіа. Також Google бачить, що контент цікавий, тож може його промотувати. Плюс лінки із соцмереж теж індексуються, якщо це відкритий профіль. Так, на деякі запити ми вже можемо знаходити відповіді з ютубу, Х, Threads тощо. – зазначає експертка. – Зараз буде тренд на те, щоб медіа будували свій тренд у соцмережах, позиціювали себе. Маємо потроху відходити від класичних прийомів і розуміти, що зараз бренд вирішуватиме все”.
Анастасія Небога, есемемниця Медіабази Черкаси
Help us be even more cool!