Поради, як досягти успіху, працюючи фрілансером
У роботі фрілансера є такі переваги, як самостійність і гнучкість графіка, але непостійний характер цієї роботи може стати проблемою для багатьох журналістів.
Марта Гомес Родольфо, іспанська фріланс-журналістка з 12-річним досвідом роботи в Іспанії та Мексиці, розповіла про те, чому вона навчилася за цей час, в інтерв'ю, яке вона дала Сільвії Ігера у Центрі журналістики ім. Найтів (Knight Center for Journalism in the Americas). Ось основні ідеї цього інтерв'ю, вибрані IJNet:
Створіть професійне робоче місце
Хоча робота фрілансера дає вам можливість працювати з будь-якого місця, важливо створити професійне робоче місце. "Ставтеся до роботи з усією серйозністю, якої вона заслуговує, думайте про неї як про бізнес, - написала Ігера. - Якщо ви працюєте вдома, встановіть для себе робочі години, створіть простір, який дасть вам відчуття офісу, і переконайтеся, що ваша сім'я і друзі сприймають це місце таким же чином". Це також допоможе вам концентруватися на роботі і уникнути дорогих помилок.
Знайдіть свою нішу
За словами Гомес Родольфо, журналістів, які можуть висвітлювати основні новини, греблю гати, але журналісти, що спеціалізуються на висвітленні особливих тим, рідкісні, і їх робота коштує дорого. "Знайдіть тему, в якій ви можете стати експертом, це може бути величезною перевагою, - написала Ігера. - Якщо ви зробите це, у вас буде більше можливостей роботи, і більш імовірно, що ЗМІ будуть шукати вас".
Звичайно, багато фрілансерів хочуть придбати якомога більше професійних навичок, але важливо не братися за дуже багато справ відразу. "Хоча є багато різних аргументів на користь того, щоб писати свої власні історії, додаючи до них свої фотографії і відео, але якщо ви приносите якість у жертву того, щоб зробити все це, ви не отримаєте бенефітів, на які сподіваєтеся", - написала Ігера.
Досліджуйте ситуацію - і все порахуйте самі
Перш, ніж надсилати резюме або пропозицію щодо створення історії, дуже важливо мати повне уявлення про видання, в яке ви звертаєтеся, і його контент. Знаючи теми, з якими працює дане видання, ви можете запропонувати кілька ідей. На думку Ігери, вісім пропозицій - це хороше число. Це не дуже багато, але достатньо, щоб дати редактору можливість вибору, а також показати йому, що ви можете і вмієте.
Перш, ніж пропонувати вашу роботу, розрахуйте вартість вашої історії. Оцініть час, який буде потрібно, щоб написати її, врахуйте також додаткові витрати, такі як поїздки, харчування та телефонні дзвінки. Це дозволить вам краще контролювати ситуацію, коли ви станете домовлятися з редакцією, і отримати відповідну компенсацію.
Щоб прочитати повний текст, натисніть сюди.
Help us be even more cool!