Сумнівні матеріали в ЗМІ Рівного найчастіше висвітлюють діяльність БЮТ
У Рівному в липні 2009 року найдільше сумнівних матеріалів, які містять ознаки прихованої реклами, розмістила газета “Рівне вечірнє”, а найбільшим замовником цих матеріалів традиційно залишається БЮТ.
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурсс». Загалом виявлено 89 таких матеріалів, та 31 матеріал з неналежним маркуванням.
Такими є висновки незалежних експертів: Голубокої Тетяни та Хоми Людмили, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини.
Моніторинг проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” в партнерстві з Інституту масової інформації в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа»
| Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
| БЮТ | 81 |
| Укрпошта | 2 |
| Народна партія | 8 |
| Світові бренди (Мері Кей, Лайф, Самсунг, Тетра-пак) | 4 |
| Скарбниця | 1 |
| Лікувальні препарати (Чудо –чай, Вертебронол) | 2 |
| Демкса | 1 |
| Хлібпром | 1 |
| УНП | 1 |
| Й. Вінський | 1 |
| Цирк «Шапіто» | 1 |
| ПП Лисенко | 1 |
| Капітолій | 1 |
| Автосалони (Агат-Авто, Вік-Експо) | 2 |
| За Україну | 2 |
| Народна самооборона | 1 |
| С. Тігіпко | 3 |
| Укртелеком | 1 |
| Свіспан Лімітед | 1 |
| Болена | 2 |
| Промед | 2 |
| Надрабанк | 1 |
| А. Гриценко | 1 |
| ВСЬОГО | 120 |
| Видання | Кількість сумнівних матеріалів | ВСЬОГО | |
| Немаркована | Умовно маркована | ||
| “ОГО” | 1 | 5 | 6 |
| “Рівненська газета” | 0 | 10 | 10 |
| “Рівне вечірнє” | 23 | 0 | 23 |
| “Рівне-експрес” | 21 | 0 | 21 |
| “Рівне-ракурс” | 17 | 0 | 17 |
| “Літопис Заходу” | 12 | 0 | 12 |
| “Вільне слово” | 12 | 0 | 12 |
| “Провінційка” | 3 | 16 | 19 |
| ВСЬОГО | 89 | 31 | 120 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: Серед восьми проаналізованих газет замовні матеріали хоч якимось чином маркуються лише в трьох – “ОГО”, “Рівненська газета” та “Провінційка”. Натомість у п’яти друкованих ЗМІ статті з ознаками замовних подаються без жодного маркування.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Із загальної кількості матеріалів із ознаками замовних без належного маркування, 74% не марковані взагалі, тобто відрізнити їх від редакційних пересічний читач абсолютно не має змоги.
У жодній з газет ЖОДЕН політичний матеріал не маркований із використанням слів “реклама” або “на правах реклами”.
Замовників “джинси” в рівненських газетах можна умовно поділити на три групи: політичні сили, загальнонаціональні бренди та місцеві підприємства. Останні – в абсолютній меншості, їхня кількість у порівнянні з початком року ще зменшилась, що можна пояснити впливом кризи.
Help us be even more cool!