89 сумнівних матеріалів визначили експерти в Рівному
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 89 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 18 - стосувалися прихованої реклами місцевих виробників(надавачів послуг) та 10 фармацевтичних підприємств та лікувальних препатратів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (12 матеріали).
| Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
| БЮТ | 12 |
| Народна партія, Литвин | 8 |
| Хомко В. (нинішній мер) | 1 |
| Богатирчук-Кривко С. (екс-кандидат на пост мера) | 2 |
| Єдиний центр | 2 |
| Партія регіонів | 1 |
| Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг) | 18 |
| Місцеві ресорани, кафе, готелі, кінотератри | 8 |
| Банки | 6 |
| Навчальні заклади (МЕГУ) | 1 |
| Будівельні компанії | 3 |
| Фармацевтичні фірми, препарати | 10 |
| Органи влади, місцевого самоврядування | 4 |
| Торгівельні центри, магазини | 6 |
| Салони краси | 2 |
| Автоцентри | 5 |
| ВСЬОГО | 89 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 62 матеріали, до політичної – 27 матеріалів.
| Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
| Політична | Комерційна | ||
| “ОГО” | 0 | 24 | 24 |
| “Рівненська газета” | 1 | 5 | 6 |
| “Рівне вечірнє” | 7 | 6 | 13 |
| “Рівне-експрес” | 6 | 4 | 10 |
| “Рівне-ракурс” | 4 | 12 | 16 |
| “Літопис Заходу” | 0 | 1 | 1 |
| “Вільне слово” | 9 | 10 | 19 |
| “Провінційка” | 0 | 0 | 0 |
| ВСЬОГО | 27 | 62 | 89 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Кількість реклами (і маркованої, і прихованої) суттєво зменшилася. По Рівному переважає комерційна джинса, по Луцьку- політична. Стабільно активним замовником залишається БЮТ. Але пояснюєтся це не стільки підвищенням «етичності» ЗМІ, а й скороченям рекламних бюджетів у зв'язку із «п'яним січнем» та загальною економічною скрутою.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
У січні 2009 року «джинсові» матеріали Рівненської преси мали здебільшого комерційне забарвлення, у той час як на Волині пропорції комерційної і політичної «джинси» розподілилися майже порівну. Серед замовників політичну «джинсу» найбільш активно використовували найвпливовіші політичні сили в регіоні – БЮТ, НУ, ЄЦ, НРУ, Народна партія, а також місцева влада та її структури на кшталт управлінь, КРУ, відділів економіки. Однією з найпоширеніших серед політичних стали «газова» тема, тема стосунків прем’єр-президент, парламентські проблеми. Комерційна «джинса» найчастіше є рекламою товарів і послуг без відповідної позначки – здебільшого у сфері медицини, косметології, побутової та електронної техніки, послуг зв’язку. «Газову» кризу водночас намагалися використати підприємства, які реалізовують індивідуальні системи опалення; фінансову кризу зачіпали здебільшого політики. Натомість банки, розміщуючи проблемні матеріали, фактично рекламували свої послуги та намагалися заявити про свою надійність у нестабільний фінансовий час, щоб таким чином втримати клієнтів, переконати їх у своїй надійності. У багатьох «джинсових» матеріалах подані думки опонентів, однак непропорційно, з висновками на користь однієї сторони.
Help us be even more cool!