85 сумнівних матеріалів виявили експерти у рівненських ЗМІ
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне експрес» та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 85 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 85 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 20- стосувалися прихованої реклами місцевих виробників (надавачів послуг) та 10 торгівельних центрів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (17 матеріалів).
| Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
| БЮТ | 17 |
| Народна партія, Литвин | 7 |
| Й. Вінський | 1 |
| Єдиний центр | 3 |
| Банки | 4 |
| Компанія Біоензим | 4 |
| Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг) | 20 |
| Місцеві ресторани, кафе, готелі, кінотератри | 2 |
| Укрпошта | 2 |
| Алкологольні копманії, бренди | 5 |
| Фармацевтичні фірми, препарати | 7 |
| Органи влади, місцевого самоврядування | 2 |
| Торгівельні центри, магазини | 10 |
| Автоцентри | 1 |
| ВСЬОГО | 85 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 57 матеріалів, до політичної – 28 матеріалів.
| Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
| Комерційна | Політична | ||
| “ОГО” | 22 | 1 | 23 |
| “Рівненська газета” | 4 | 3 | 7 |
| “Рівне вечірнє” | 8 | 3 | 11 |
| “Рівне-експрес” | 6 | 6 | 12 |
| “Рівне-ракурс” | 9 | 10 | 19 |
| “Літопис Заходу” | 4 | 0 | 4 |
| “Вільне слово” | 4 | 5 | 9 |
| “Провінційка” | 0 | 0 | 0 |
| ВСЬОГО | 57 | 28 | 85 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
У Рівному вже традиційно переважна кількість “джинси” – прихована реклама товарів та послуг (без відповідного маркування). Основні замовники – місцеві підприємства. Політичні замовники експлуатують теми економічної кризи, різкого коливання курсу валюти та газовий конфлікт (а відтак і вартість газу для населення), аби надати своїм матеріалам актуальності та суспільної значущості. Однак ці статті незбалансовані, відсутні різні точки зору, не представлені усі сторони конфліктів.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
У рівненській пресі переважають замовні комерційні матеріали з рекламою продуктів або послуг. Віднести їх до категорії «джинси» спонукає хіба що відсутність маркування. Водночас саме помітка «політична реклама» могла б убезпечити редакції від претензій політичних конкурентів замовників, котрі першими безпомилково розпізнають «джинсу».
Help us be even more cool!