Nielsen у дослідженні ринку пива називає окуповані території України "новими територіями Росії"
Російський підрозділ компанії Nielsen, що спеціалізується на вимірюванні аудиторії, аналітиці та контент-даних, почав враховувати окуповані території України, називаючи їх “новими територіями Російської Федерації” у своїх дослідженнях ринку товарів повсякденного попиту (FMCG).
Про це повідомляє польське видання Wiadomosci Handlowe.
Як зазначили в редакції, українці обурені, а головний офіс компанії NielsenIQ не відповідає на запити wiadomoscihandlowe.pl.
“Дії компанії викликають питання щодо дотримання західних санкцій”, – наголосили в редакції.

У Wiadomosci Handlowe зауважили, що жодна західна держава не визнає анексії Росією українських територій.
У червні російський підрозділ Nielsen (Нильсен) повідомив, що вперше оцінив продаж пива “з урахуванням частки нових територій Російської Федерації”.
“Хоча компанія прямо не назвала ці території, здогадатися неважко. Росія 2014 року незаконно анексувала український Крим, а у 2022 році – частини Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей. Жодна західна держава не визнає цих анексій”, – коментують у Wiadomosci Handlowe.
У презентації результатів російського дослідження Nielsen зазначено, що вперше було перевірено “максимально можливий обсяг продажу пива в Росії: не лише за традиційною методологією вимірювання Nielsen... але також з урахуванням нових територій і каналів продажу, які раніше не враховувалися”.
Компанія підрахувала, що “нові території Російської Федерації” (тобто окуповані українські землі) становлять приблизно 2–3% обсягу продажу пива. Nielsen також зазначила, що 2024 року зростання продажу пива “в межах традиційних кордонів Росії” (таке формулювання використала компанія) становило 6%. У разі врахування “нових територій” зростання досягло 10%.
Nielsen також використовує формулювання на кшталт “додаткові обсяги попиту”. Наприклад, компанія заявила, що зростання продажу пива бренду Baltika минулого року становило 11%, а “з урахуванням нових регіонів” – 18%.
Такі формулювання й цитати були опубліковані на сайті російського підрозділу компанії Nielsen, у його телеграм-каналі, а також процитовані в російських медіа, зокрема в “Коммерсантъ”, Profibeer і new-retail.ru.
“Визнання компанією Nielsen незаконно окупованих територій України як “нових територій Росії” – це кричущий акт поступок перед російською агресією та жахливими воєнними злочинами, скоєними проти суверенного, мирного народу. Дії Nielsen легітимізують фальшиву спробу анексії з боку Росії та суперечать міжнародним зусиллям зупинити агресора”, – прокоментувала для wiadomoscihandlowe.pl коаліція B4Ukraine, яка об’єднує понад 90 організацій, що чинять тиск на західні компанії з вимогою вийти з Росії.
Три тижні тому wiadomoscihandlowe.pl звернувся до центрального офісу NielsenIQ у Чикаго з проханням прокоментувати висловлювання російського підрозділу Nielsen. Згодом журналісти надіслали додаткові питання, зокрема:
- Чи підтримує NIQ називання окупованих територій України “новими територіями Російської Федерації”?
- Чи вважає компанія українців під окупацією “новою групою споживачів”?
- Чи визнає NielsenIQ анексовані Росією території частиною Росії?
- Чи має намір компанія дистанціюватися від дій свого російського підрозділу?
На жодне з цих запитань компанія досі не відповіла.
Help us be even more cool!