ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Meta з жовтня припинить політичну рекламу в ЄС через "невиконувані вимоги"

25.07.2025, 17:00
Фото – forbes.com

Компанія Meta (власник Instagram, Facebook, Threads і Whatsapp) заявила, що з жовтня припинить розміщення реклами про політику, вибори й соціальні питання на своїх платформах у ЄС через закон про політичну рекламу, який незабаром повністю набуде чинності, повідомляє Euronews.

Meta зазначила, що регламент ЄС про прозорість і таргетування політичної реклами (TTPA) “створює значні операційні труднощі і юридичну невизначеність”, а також “невиконувані вимоги”.

Цей регламент, покликаний протидіяти маніпулюванню інформацією й іноземному втручанню у вибори, набув чинності у квітні 2024 року, але застосування більшості його положень стане можливим з 10 жовтня цього року.

Згідно з правилами, політична реклама повинна мати позначку прозорості й чітко вказувати ключову інформацію, як-от спонсорів і вибори, з якими вона пов’язана, сплачені суми й методи таргетування.

Meta заявила, що з 2018 року має інструменти, які забезпечують прозорість реклами про політику та вибори. Рекламодавці були зобовʼязані пройти процедуру авторизації, і Meta зберігала відповідні дані у своїй загальнодоступній бібліотеці оголошень. Однак нові вимоги регламенту “створюють неприйнятний рівень складності й правової невизначеності для рекламодавців і платформ, що працюють у ЄС”, – заявила компанія.

Там додали, що через обмеження “люди бачитимуть менш актуальну рекламу на наших платформах”. Водночас Meta зазначила, що громадяни й політичні кандидати в ЄС досі можуть робити дописи й обговорювати політику на платформах компанії.

Як зазначає медіа, у листопаді минулого року Google також заявляла, що заборонить політичну рекламу через нові правила.

Європейська комісія запровадила кілька ініціатив щодо протидії іноземному втручанню й дезінформації під час виборів. Зокрема, було відкрито кілька розслідувань відповідно до Закону про цифрові послуги (DSA), який зобов'язує онлайн-платформи боротися з незаконним контентом, пов'язаним з дезінформацією.

У квітні 2024 року проти Facebook та Instagram було відкрито офіційне провадження за підозрою у порушеннях, пов'язаних з їхньою політикою та практиками щодо оманливої реклами й політичного контенту на сервісах компанії. Це розслідування досі триває.

Вибори в кількох країнах ЄС стали предметом дезінформації. 6 грудня Румунія стала першою країною ЄС, яка скасувала вибори через іноземне втручання після повідомлень про інформаційні маніпуляції у відеозастосунку TikTok.

Марія Ігнатьєва, Катерина Дячук

Liked the article?
Help us be even more cool!