ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Фонд "Голоси дітей" запустив курс для медійників "Безпечний простір для дитячих голосів у медіа"

16.07.2025, 16:41

Фонд “Голоси дітей” запустив безкоштовний онлайн-курс для медійників “Безпечний простір для дитячих голосів у медіа”, який пояснює, як правильно розповідати про дітей, які мають досвід війни. 

Про це йдеться в анонсі фонду, наданому Інституту масової інформації.

Мета курсу – навчити журналістів і комунікаційників говорити про складне чесно, людяно й безпечно для дитини. До навчання запрошуються всі, хто працює з дітьми.

Курс  складається з восьми коротких лекцій від двох досвідчених психологинь “Голосів дітей” – Олени Лісової та Юлії Тукаленко. Вони пояснюють найважливіші принципи етичного інтерв’ювання дітей: від психології травми й мови без стигми до практичних рекомендацій, як встановити довіру з дитиною і її сім’єю, працювати професійно й відповідально. 

Етичне інтерв’ювання: ключові теми курсу

Лекція 1. Етичні засади роботи медійника з дітьми в часи війни
Знайомство з метою курсу, важливістю етичного підходу до висвітлення дитячих історій, можливими наслідками медіаекспозиції для дитини та її родини, мотивацією й готовністю до участі в публічному розповіданні історії.

Лекція 2. Особливості висвітлення тем, пов’язаних із психічним здоров’ям
Роль медійника в подоланні стереотипів і стигми, значення коректного неймінгу та людиноцентричної мови, проблема клікбейту, обережність у розкритті психічного статусу дитини, базові правила етичного висвітлення тем психічного здоров’я.

Лекція 3. Що медійнику варто знати про особливості проявів психічної травми у дітей
Розмежування понять “травмуюча ситуація”, “стрес” і “психотравма”, події, що можуть мати травматичний вплив, наслідки для психічного здоров’я, симптоми переживання психотравми, ознаки гострого дистресу, рекомендації щодо стабілізації дитини.

Лекція 4. Основи та психологічні особливості етичного інтерв’ювання дітей: формула безпеки
Ключові елементи “формули безпеки” для етичного інтерв’ю з дитиною, ознаки безпечного простору, практичні рекомендації, сигнали довіри з боку дитини, важливість уникнення запитань, які починаються з “чому”.

Лекція 5. Підготовчий та вступний етапи інтерв’ю
Як налаштуватися на інтерв’ю, співпраця з батьками чи опікунами, підготовка місця, психологічна готовність медійника, основні моменти інформаційної підготовки, атрибути для зняття напруги.

Лекція 6. Демонстрація налагодження контакту з дитиною
Перші хвилини встановлення контакту, алгоритм безпечного діалогу, важливість відчуття контролю для дитини, часові межі інтерв’ю, приклади вступної розмови, типові помилки.

Лекція 7. Стадія активної розповіді та відкритих запитань
Психологічні нюанси основного етапу інтерв’ю, типові помилки, безпечна й ефективна побудова розмови, роль медійника, коректне формулювання відкритих запитань, дії у разі мовчання чи багатослів’я дитини.

Лекція 8. Терапевтичний потенціал інтерв’ю
Як інтерв’ю може стати ресурсом для дитини, умови для зміцнення особистісних сил, запитання для актуалізації ресурсів, психологічні аспекти етичного висвітлення насильства і суїциду, приклад м’якого завершення інтерв’ю, що підтримує посттравматичне зростання. 

Крім того, другий рік поспіль фонд проводить тренінги для журналістів, прокурорів, правоохоронців і представників СБУ. На одному з останніх тренінгів у Києві учасники з різних регіонів України отримали практичні навички роботи з дітьми, які мають травматичний досвід війни, зокрема пережили депортацію. Окремо фахівці розповідали про те, як самим медійникам і правоохоронцям уникати емоційного вигорання.

Liked the article?
Help us be even more cool!