Дослідження: 83% медіа використовують ШІ, 47% – шукають нові моделі монетизації
Понад 47% українських медіа активно шукають нові джерела фінансування, а 83% – вже використовують штучний інтелект у щоденній роботі. Такими є результати дослідження “Потреби та очікування стейкхолдерів української медіаіндустрії”, яке громадська організація “Має Сенс” оприлюднила 5 серпня 2025 року. Про це йдеться в пресрелізі організації.
Дослідження фіксує момент трансформації галузі – перебудову внутрішніх процесів, формування нового покоління медіаменеджерів і активний пошук сталих бізнес-моделей.
“Ми зафіксували момент кардинальної зміни галузі, коли формується нове покоління медіаменеджерів, які поєднують журналістський досвід з розумінням того, що потрібен системний підхід до управління”, – зазначив співзасновник ГО “Має Сенс” Валерій Гармаш.
Ключові результати дослідження:
- 47% медіа експериментують з підписними моделями, маркетинговими послугами й креативними способами збору донатів;
- 51% редакцій впровадили модель, за якої один працівник виконує кілька ролей;
- 83% вже його використовують, а понад половину вважає ШІ ключовою навичкою майбутнього;
- найзатребуванішою темою для розвитку став медіаменеджмент (20,8%). Формується запит на керівників з бізнесовим мисленням, а не лише з редакторським досвідом.
Освітні потреби:
- 67,9% опитаних назвали монетизацію найактуальнішою темою для професійного зростання;
- 18,9% заявили про брак знань у сфері роботи із ШІ;
- 18,8% заявили про брак знань з вебаналітики (18,8%).
Дослідження засвідчує запит на освіту, що поєднує журналістські та підприємницькі навички.
Опитування проводили у два етапи з 29 квітня до 20 травня 2025 року включно. Спершу – 22 глибинні інтерв'ю з редакторами, менеджерами медіа, донорами та рекламодавцями. Потім – онлайн-опитування 55 представників медіа.
Хто брав участь:
- регіональні медіа – 70,9%;
- нішеві видання – 14,5%;
- суспільно-політичні – 7,3%;
- інші типи – 7,3%.
Дослідження охопило всю Україну, включно з медіа, які раніше працювали на тимчасово окупованих територіях (окрім Криму) і продовжують висвітлювати події звідти з безпечних місць.
Help us be even more cool!