ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження: 83% медіа використовують ШІ, 47% – шукають нові моделі монетизації

Понад 47% українських медіа активно шукають нові джерела фінансування, а 83% – вже використовують штучний інтелект у щоденній роботі. Такими є результати дослідження “Потреби та очікування стейкхолдерів української медіаіндустрії”, яке громадська організація “Має Сенс” оприлюднила 5 серпня 2025 року. Про це йдеться в пресрелізі організації.

Дослідження фіксує момент трансформації галузі – перебудову внутрішніх процесів, формування нового покоління медіаменеджерів і активний пошук сталих бізнес-моделей.

“Ми зафіксували момент кардинальної зміни галузі, коли формується нове покоління медіаменеджерів, які поєднують журналістський досвід з розумінням того, що потрібен системний підхід до управління”, – зазначив  співзасновник ГО “Має Сенс” Валерій Гармаш.

Ключові результати дослідження:

  • 47% медіа експериментують з підписними моделями, маркетинговими послугами й креативними способами збору донатів;
  • 51% редакцій впровадили модель, за якої один працівник виконує кілька ролей;
  • 83% вже його використовують, а понад половину вважає ШІ ключовою навичкою майбутнього;
  • найзатребуванішою темою для розвитку став медіаменеджмент (20,8%). Формується запит на керівників з бізнесовим мисленням, а не лише з редакторським досвідом.

Освітні потреби:

  • 67,9% опитаних назвали монетизацію найактуальнішою темою для професійного зростання;
  • 18,9% заявили про брак знань у сфері роботи із ШІ;
  • 18,8% заявили про брак знань з вебаналітики (18,8%).

Дослідження засвідчує запит на освіту, що поєднує журналістські та підприємницькі навички.

Опитування проводили у два етапи з 29 квітня до 20 травня 2025 року включно. Спершу – 22 глибинні інтерв'ю з редакторами, менеджерами медіа, донорами та рекламодавцями. Потім – онлайн-опитування 55 представників медіа.

Хто брав участь:

  • регіональні медіа – 70,9%;
  • нішеві видання – 14,5%;
  • суспільно-політичні – 7,3%;
  • інші типи – 7,3%.

Дослідження охопило всю Україну, включно з медіа, які раніше працювали на тимчасово окупованих територіях (окрім Криму) і продовжують висвітлювати події звідти з безпечних місць.

Liked the article?
Help us be even more cool!