ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

«Зоря Полтавщина» є більш «заполітизованою» і підтримує органи місцевої влади

07.11.2016, 16:54

Із 21 по 27 березня проводився моніторинг двох друкованих газет («Зоря Полтавщини» - за 22 і 25 березня, «Коло» - за 24 березня) і двох онлайн ЗМІ (ІВ «Полтавщина» і ІА «Полтава») на предмет наявності матеріалів замовного характеру («джинси») -  комерційних і політичних.

За час моніторингу було опрацьовано 64 матеріали друкованих ЗМІ, 10 (15,6 %) з яких виявилися замовними. При цьому 14 % матеріалів газет - політична «джинса» і 1,56 % - комерційна. Із проаналізованих 211 матеріалів онлайн ЗМІ – 66 (31,3 %) мали ознаки замовності, з них можна 63 (29, 9 %) можна віднести до політичної «джинси» і 3 (1,4 %) комерційної. Тому, можна сказати, що матеріалів замовного характеру у друкованій пресі було майже в 2 рази менше ніж на сайтах.

Якщо проаналізувати матеріали кожного ЗМІ, то маємо наступні результати: із проаналізованих 29 матеріалів друкованої газети «Коло» лише 2 тексти (6,9 %) мали ознаки політичної замовленості. Фігурантами замовних матеріалів були А. Гриценко (лідер «Громадської думки») і В. Прядко (директор КП «Полтавафарм»). За час моніторингу було проаналізовано 35 матеріалів газети «Зоря Полтавщина» (два випуски). Із них 8 (22,8 %) матеріалів були «джинсою»: 7 (20 %) – політичною і 1 (2,8%) – комерційною. Комерційну «джинсу» у «Зорі Полтавщини» представляв ПАТ «Кременчуцький завод дорожніх машин». Політичну «джинсу» представляли в більшій кількості посадові особи Полтавської ради і місцеві депутати. Серед них: ПолтОДА (на чолі з губернатором В. Головком та заступником Р. Товстим); О. Біленький - голова Полтавської обласної ради, Народний депутат Герасимов; І. Горжій (ВО «Батьківщина»), а також Валерій Прядко (з підтримкою В. Головка та О. Біленького) – директор КП «Полтавафарм». Тому, можемо зазначити, зо газета «Зоря Полтавщина» є більш «заполітизованою» і підтримує органи місцевої влади.

Що стосується онлайн ЗМІ, то із 107 матеріалів опублікованих ІВ «Полтавщина» за тиждень 35 - замовного характеру. З них 33 (30,8 %) – політичні і 2 (1,9 %) – комерційні. Фігурантами комерційної «джинси» були ПАТ «Полтаваенерго» і ТОВ «Промпостач і К». Основними представниками політичних матеріалів були, знову ж таки, представники місцевої влади (В. Головко, О. Біленький, О. Мамай), а також Ю. Бублик (ВО «Свобода»), І. Степаненко (депутатка обласної ради), Полтавський осередок «Самопомічі», Андрій Матковський (екс-міський голова), О. Сазонов («Опозиційний блок»), ВО «Батьківщина», Сергій Каплін і «Партія простих людей», ГО «Майдан», С. Чередніченко, «Правий сектор» і «Українські націоналісти». Слід сказати, що деякі матеріали були надана прес-службами органів влади, політичних партій і громадських організацій. Також слід зазначити, що тільки 7 новин були про КП «Полтавафарм» і підтримку нового керівника Валерія Прядка іншими публічними політичними особами міста.

ІА «Полтава» за час моніторингу опублікувала 104 матеріали, з яких 31 (майже 30 %) «джинса». 30 матеріалів (28,8 %) – матеріали з ознаками заможності політичного характеру і 1 (0,96 %) – комерційного. Комерційна «джинса» стосувалася діяльності ПАТ «Полтавагаз». Основні фігуранти – ті самі організації і особи, про які були статті у ІВ «Полтавщина». Але самі тексти були меншими за об’ємом. Також було кілька повідомлень про діяльність «Полтавського батальйону небайдужих», і 4 матеріали, знову ж таки про КП «Полтавафарм».

Що стосується якості викладеного матеріалу онлайн ЗМІ, то в основному, матеріали були викладені не повно з відсутньою достовірністю.

Окрім «джинси» ;) , сайти були «переповнені» короткими інформаційними повідомленнями, новинами криміналу (ДТП, пограбування, напади на людей, особи в розшуку), новинами про нещасні випадки, самогубства та зниклих безвісті людей, про загиблих бійців АТО.

Текст: Інна Пахомова, регіональна представниця ІМІ в Полтавській обл. 

Liked the article?
Help us be even more cool!