ЗМІ в Одесі: 2% про ЖКГ, 3% про активістів
Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри". Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту в ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Продовжуємо публікувати регіональні звіти (Маріуполь, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Миколаїв), сьогоднішній стосується шести ЗМІ Одеси різних типів.
Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:
В Одесі зафіксовано високий показник матеріалів, що стосуються місцевої тематики – 77%, ліпший показник лише у Херсоні – 84%. Також варто зазначити, що в ці показники зараховуються матеріали, що містять ознаки замовлення та "паркету" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), а також ті матеріали, які не можна зарахувати до суспільно важливих: криміналу, культури та інформації розважального характеру.
Такий рівень матеріалів на місцеву тематику зумовлено високим показником на телебаченні – 99% , в онлайнових виданнях – 81% та в друкованій пресі – 51%.
Матеріали з ознаками замовлення – одеська ситуація:
Середній показник матеріалів з ознаками замовлення в Одесі по трьох типах ЗМІ становить 3% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику. Найліпший показник зафіксовано на телебаченні: лише 1%, в мережевих виданнях – 3%, в друкованих виданнях замовних матеріалів – 4%.
За даними ІМІ, Одеса відзначилася невисоким показником передвиборчої джинси. За два місяці моніторингу передвиборчого періоду в чотирьох одеських ЗМІ зафіксовано 100 випадків її розміщення. Ця кількість політичної джинси зумовлена відсутністю напруженої боротьби на посаду міського голови.
Журналістські стандарти та місцева тематика:
У 7% матеріалів, які присвячені місцевій тематиці було порушено стандарт балансу думок/точок зору. Цей стандарт дотримано лише в друкованій пресі. В онлайнових ЗМІ 13% матеріалів з порушенням стандарту, на ТБ цей показник трішки менший – 7% матеріалів.
Найбільше порушувався стандарт відокремлення фактів від коментарів. В одеських ЗМІ недотримання стандарту становить 10% від загальної кількості місцевих матеріалів. В онлайнових виданнях цей показник становить 29%, в той час в пресі та на телебаченні порушення не зафіксовано.
Також одеська преса має проблеми з дотриманням стандарту достовірності, зафіксовано 7% порушень. Найбільший відсоток порушення в онлайнових виданнях – 20%, водночас в пресі та на ТБ цей стандарт не порушувався.
Аналіз матеріалів про місцеву владу:
В одеських ЗМІ зафіксовано досить високий показник матеріалів про локальну владу – 22%, не враховуючи "паркет". Більше має лише Херсон – 30%.
Експертами ІМІ було зафіксовано лише 8% онлайнових критичних матеріалів про владу. Найчастіше журналісти Одеси використовують нейтральний контекст висвітлення діяльності місцевої влади.
Під час моніторингу було зафіксовано 32% "паркету", що становить майже третину матеріалів про владу. Найвищий показник – 35% – на одеському телебаченні, друкована преса та інтернет займають 31% та 30% відповідно.
Журналістська робота за окремими темами:
Час моніторингу припав на опалювальний сезон, тому експерти вирішили прослідкували динаміку висвітлення теми присвяченої ЖКГ. Середній показник по усіх типах ЗМІ показує, що лише 2% матеріалів присвячені цій темі. В друкованій пресі – 2%, в онлайнових – 2% матеріалів, на телебаченні теж припало лише 2% сюжетів.
Тема місцевого активізму в одеських ЗМІ не є популярною – 3% від загальної кількості місцевих новин, в той час в Миколаєві та в Дніпропетровську цій темі приділяється по 5%.
Найактивнішими у висвітленні теми місцевого активізму виявилися одеські телеканали – 8%, преса та інтернет-видання отримали лише по 1%.
Моніторинг проводився з 22 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах "Думская" і "Таймер", газетах "Вечерняя Одесса" та "Одесская жизнь", телеканалах 1-й Міський та 7-й у рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.
ІМІ
Фото: Думская.
Help us be even more cool!