Медіа Сіверодонецька: джинса, "паркет" і 1% про активістів
Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри". Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту в ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Продовжуємо публікувати регіональні звіти (Маріуполь, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Миколаїв, Одеса), сьогоднішній стосується шести ЗМІ Сіверодонецька різних типів.
Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:
У Сіверодонецьку відзначається найнижчий показник матеріалів, що стосуються місцевої темататики: лише 59%. Наприклад, у Маріуполі цей показник сягає 67%, у Запоріжжі 74%. Варто зазначити, що в ці показники входять матеріали з ознаками замовлення та "паркет" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), а також ті матеріали, які не можна зарахувати до суспільно важливих: кримінал, культура та інформація розважального характеру.
Відповідно, рівень власне журналістських суспільно значимих матеріалів значно нижчий.
Варто зазначити, що особливо низький рівень зафіксовано на сіверодонецькому телебаченні — 54% сюжетів та в онлайнових виданнях — 56% матеріалів присвячено місцевій тематиці. Дещо вищий показник у друкованій пресі — 68%.
Матеріали з ознаками замовлення — сіверодонецька ситуація:
Показник матеріалів з ознаками замовлення у Сіверодонецьку в середньому по трьох типах ЗМІ становить 28% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику. Це відзначає сіверодонецькі медіа як такі, що містять надзвичайно велику кількість джинси. Схожий рівень джинси показав Дніпропетровськ — 24% та Маріуполь — 17%.
Журналістські стандарти та місцева тематика:
Власне журналістські матеріали не є також досконалими: так, у 97% матеріалів присвячених місцевій тематиці було порушено стандарт балансу думок/точок зору. Ситуація за трьома типами ЗМІ майже однакова: в друкованій пресі лише у 4% матеріалів місцевої тематики дотримано стандарт балансу, на місцевому телебачені — лише 5% сюжетів, та в мережевих виданнях — у 6% дотримано стандарт баланс думок та точок зору.
Порушення стандарту відокремлення фактів від коментарів може свідчити про пропагандистський характер матеріалу. В сіверодонецьких ЗМІ майже половина матеріалів (49%) порушують цей стандарт. Такий високий показник зумовлений значною кількістю матеріалів у друкованій пресі (64%), що мають порушення цього стандарту. Водночас зафіксовано подібні порушення на місцевому телебаченні — 45% сюжетів та 38% онлайнових матеріалів.
Сіверодонецькі медійники в місцевих ЗМІ найбільше дотримуються стандарту достовірності. На телебачені не зафіксовано жодного порушення, однак у друкованій пресі зафіксовано лише 14% матеріалів з порушенням стандарту достовірності, в онлайнових виданнях — 7%.
Аналіз матеріалів про місцеву владу:
В сіверодонецьких ЗМІ зафіксований високий показник матеріалів про владу, а саме: їх кількість, не враховуючи "паркет", становить 15 %. Рівень "паркетних" матеріалів у сіверодонецьких ЗМІ налічує значно більшу кількість — 55%. Найвищий показник зафіксовано в онлайнових виданнях — 93%, трішки нижчий показник в друкованій пресі — 73%, натомість на сіверодонецькому телебаченні не зафіксовано жодного матеріалу з "паркетними" ознаками.
Журналістська робота за окремими темами:
Надзвичайно важливо висвітлювати тему громадського активізму. Однак, показники, що зафіксували експерти ІМІ в ЗМІ регіону, надзвичайно низькі, лише 1%. У сіверодонецькій друкованій пресі зовсім відсутні згадки про громадських активістів, волонтерів. На місцевому телебаченні зафіксовано 3% сюжетів присвячених висвітленню цієї теми, в мережевих виданнях теж приділяють недостатньо уваги: лише 1% від загальної кількості матеріалів місцевої тематики.
Надзвичайно важлива тема для місцевих жителів — житлово-комунальне господарство, оскільки від його функціонування залежить комфорт сіверодонеччан. У друкованій пресі цій тематиці присвячено 2% матеріалів, в онлайнових виданнях цей показник складає лише 1%. На жаль, на сіверодонецькому телебаченні не зафіксовано матеріалів, що висвітлювали б діяльність житлово-комунального господарства.
Моніторинг проводився з 22 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах "Трибун" і 06452.com.ua, газетах "Сєвєродонецькі вісті" та "Трибун", телеканалах ЛОТ та ТК 2 у рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.
ІМІ
Фото: "Трибун"
Help us be even more cool!