ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

ЗМІ Дніпропетровська: забагато оціночних суджень

17.02.2016, 14:40

Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри". Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту в ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Продовжуємо публікувати регіональні звіти, сьогоднішній стосується шести ЗМІ Дніпропетровська різних типів. 

 

Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:

У Дніпропетровську відслідковується високий показник новин на місцеву тематику73%. Однак, у ці показники входять матеріали з ознаками замовлення та "паркету" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), а також ті матеріали, які не можна зарахувати до суспільно важливих: кримінальна хроніка, культурна тематика та інформація розважального характеру. Варто зазначити, що рівень власне журналістських матеріалів значно нижчий.

Найліпший показник з висвітлення новин місцевої тематики зафіксовано в онлайнових виданнях – 81%, на дніпропетровському телебаченні – 77% сюжетів присвячених цій темі, дещо менший відсоток має місцева друкована преса – 61%.

Матеріали з ознаками замовлення – дніпропетровська ситуація:

Експертами ІМІ зафіксовано високий показник матеріалів з ознаками замовлення. Так, у Дніпропетровську, в середньому за трьома типами ЗМІ  зафіксовано – 24% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику. Лідерами з “джинсування”  виявилися онлайнові видання та місцеве телебачення30% і 27% відповідно. Нижчий показник зафіксовано в друкованій пресі – 16%.

Також варто зазначити, що за даними ІМІ, Дніпропетровськ відзначився надзвичайно високим показником передвиборчої джинси. За два місяці моніторингу передвиборчого періоду, в чотирьох дніпропетровських ЗМІ зафіксовано 934 випадки джинси. Серед десяти міст в яких проходив моніторинг, Дніпропетровськ отримав сумну першість.

Журналістські стандарти та місцева тематика:

Варто зазначити, що власне журналістські тексти не є досконалими: так, в 70% матеріалів присвячених місцевій тематиці  порушено стандарт балансу думок/точок зору. Найчастіше цей стандарт порушувався в онлайнових публікаціях – 80%, дещо нижчий показник зафіксовано у друкованій пресі – 67% та на місцевому телебаченні – 62%.

Найліпше в дніпропетровських ЗМІ дотримувалися стандарту достовірності. Зафіксовано лише 13% матеріалів з порушенням цього стандарту в трьох типах місцевих ЗМІ.  Найкращі показники з дотримання стандарту достовірності зафіксовано на місцевому телебаченні – 94% сюжетів, в друкованій пресі – 87%, дещо нижчий показник в мережевих виданнях– 79% матеріалів.

Один із журналістських стандартів, що може свідчити про пропагандистський характер  – стандарт відокремлення фактів від коментарів.  Тому рівень порушень у 56%  матеріалів, експерти ІМІ розцінюють, як занадто високий, оскільки такі матеріали можуть призвести до “зомбування” суспільної думки місцевого населення.

Аналіз матеріалів про місцеву владу:

В дніпропетровських ЗМІ зафіксовано середній показник матеріалів про владу, а саме: кількість матеріалів про місцеву владу, не враховуючи "паркет", становить 10 %.

Важливо акцентувати увагу на великий відсоток матеріалів з позитивною оцінкою діяльності місцевої влади – 45% у трьох типах ЗМІ. Найбільше матеріалів з позитивним контекстом на телебаченні – 66% сюжетів. Матеріали з нейтральним контекстом – 35% за трьома типами ЗМІ. Однак, містяни отримують лише 20% матеріалів з критикою місцевої влади.

Також важливо зазначити, що зафіксовано високий рівень "паркетних" матеріалів. Так, загалом за трьома типами ЗМІ в матеріалах присвячених владі майже половина – "паркет".

Найвищий показник прослідковується  в друкованій пресі – 62%, водночас на місцевому телебаченні – 55%, в онлайні – 22% матеріалів було визначено експертами ІМІ як "паркет".

Журналістська робота за окремими темами:

Темі місцевого активізму дніпропетровські журналісти приділяють 5% матеріалів у трьох типах ЗМІ. Найчастіше тему волонтерства висвітлюють на місцевому телебаченні – 8%, значно менший відсоток матеріалів на цю тему висвітлюють у друкованих та мережевих виданнях – 3% та 5% відповідно.

Містянам завжди цікава тема житлово-комунального господарства, оскільки від функціонування цих структур залежить їхній комфорт. У дніпропетровських ЗМІ цій темі присвятили 7% від загальної кількості матеріалів. Найактивніше у висвітлені теми ЖКГ виявилися: місцева преса та телебачення  – 9%, значно менший відсоток в онлайнових виданнях – 3%.

Моніторинг проводився з 22 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах "Дніпроград" та 056.ua, газетах "Зоря" та "Дніпро вечірній", телеканалах 11-му та 34-му в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.

ІМІ

 

Liked the article?
Help us be even more cool!