ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Запорізькі ЗМІ розпитали про дитинство Джамали в Мелітополі

07.11.2016, 18:24

Загальна тенденція розподілення уваги між героями та героїнями та експертами  і експертками, в цілому, зберігається в аналізованих запорізьких медіа протягом останніх шести місяців.

Так, гендерний аналіз чотирьох медіа – щотижневиків МІГ, Панорама та онлайн-ЗМІ 061.ua та golos.zp.ua показав стандартні показники в період з 16 по 22 травня 2016 року. Нагадаємо, завданням моніторингу є виявлення рівня дотримання гендерного балансу в чотирьох запорозьких ЗМІ.

Моніторинг виявив: в більшості матеріалів - і онлайн, і друку, -  герої та експерти - чоловіки (618 згадок героїв-чоловіків або посилання на експертів-чоловіків проти 205 жінок-героїнь та експерток). У відсотковому відношенні це означає, що тільки 25% текстів мають згадку або посилання на жінок.

В травні в онлайн-ЗМІ відсоткове відношення між експертами та експертками дорівнювало 80% на користь чоловіків. В газетах у якості експерток з загальної кількості виступили в два рази більше жінок: 40%.

Експертна тематика чоловіків та жінок також різниться. Експертки переважно виступають в коментуванні соціальних (гуманітарна сфера, соціальні послуги), медичних, освітянських та культурних  питань, іноді – питань ЖКХ та проблем захисту тварин. Так, коментувала проблему будівництва притулку для тварин представник громадської організації Ірина Дідур, Вікторія Терещенко виступила експерткою щодо нарахування пенсій, речниця обласної Нацполіції говорила про проблему стихійної торгівлі тощо. Ще кілька запоріжанок були залучені до опитувань на різну тематику. При. спостерігається повторюваність тем та експерток в усіх аналізованих медіа. Зокрема, це пов’язано з однаковими інформаційними приводами та спікерами на офіційних заходах, що відбувалися.

Варто зауважити, що в цей період було багато згадок про перемогу Джамали на Євробаченні. Зокрема, газета «Панорама» зробила великий текст щодо спогадів вчительок про те, як вчилася Джамала в мелітопольській школі, представниці організації кримських татар на Запоріжжі Рахіми Амерової про те, як вона дивилася Євробачення, .

До речі, жінки виступали у якості експертів і в текстах, які можна віднести до «джинси». Зокрема, аспірантка однієї з кафедр медичного університету мала великий коментар щодо прекрасних умов навчання та чудового керівництва вищого закладу.

Як ми вже наголошували вище, у розподілі героїв та героїнь також спостерігається більшість за чоловіками. Так, у друкованих медіа розподіл героїв та героїнь такий: 524 героя (або 75%0 та 171 героїня (25%). Однією з причин високої кількості героїв можна назвати і згадування всіх учасників спортивних змагань на кшталт футболу, баскетболу або волейболу. Тим не менш, навіть якщо б викреслити повторюваність списків би гравців в різних медіа, це не вирівняло би баланс. Найбільше героїв-чоловіків  на сайті golos.zp.ua

Варто зауважити, що їх кількість пропорційно залежить від кількості матеріалів: на сайті публікується найбільша кількість новин з аналізованих медіа. Натомість, на сайті 061.ua більше подається аналітичного матеріалу та розширених новин. Так, жінки-героїні мали рівні можливості в великому опитуванні щодо вишиванок, декларації жінок-депутатів також було досліджено разом з деклараціями їх колег-чоловіків.

Варто зауважити, що жінки-героїні далеко не завжди виступають головними героїнями великих публікацій. З помітних публікацій можна виділити велике інтерв’ю  в газеті «Панорама» з Alyosha, історію про навчання Джамали в мелітопольській школі, історію про те, як зоозахисниця рятує маленького лиса тощо.

Як правило, жінки, на рівні з чоловіками, фігурують в кримінальній стрічці (наприклад, всі медіа написали про 22-річну дівчину, що вкрала автівку, або новину «Запорожанка организовала нелегальный бизнес в Тернополе»), в новинах на спорТивну тематику (Юные бердянские баскетболистки завоевали золотые медали в школьной лиге по баскетболу «3х3», «Украинка впервые покорила Эверест») тощо. 

Текст: Наталія Виговська, регіональна представниця ІМІ в Запоріжжі

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні

Liked the article?
Help us be even more cool!