ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Запоріжжя. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ, весняна хвиля

04.04.2016, 10:20

Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвилі моніторингу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України на предмет контент-аналізу. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого - 6 березня. У Запоріжжі під моніторинг потрапили: сайти «Голос» та 061.ua, газети «МИГ» та «Суббота +», телеканали ТВ-5 та «Алекс» . Результати другої хвилі аналізу: 

Кількість матеріалів на місцеву тематику

У запорізьких медіа показник рівня висвітлення місцевих новин та подій, у порівнянні з першою хвилею моніторингу, збільшився лише на 5%, і складає 79% загальної кількості матеріалів.

Найвищі показники зафіксовано на місцевому телебаченні — 85% та в інтернет-виданнях — 83%, в друкованій пресі цей показник трохи нижчий — 69%. На відміну від першої хвилі моніторингу, рівень матеріалів у друкованій пресі збільшився на 14%, в онлайн-виданнях — лише на 5%.

Матеріали з ознаками замовлення

Рівень замовних матеріалів у порівнянні з попередньою хвилею моніторингу в запорізьких ЗМІ практично не змінився і впав лише на 1%, і складає відповідно 9% місцевих матеріалів. Так, в місцевих онлайн-виданнях за час моніторингу не зафіксовано жодного матеріалу з ознаками джинси, а під час минулої хвилі дослідження цей показник становив 5% .

Рівень джинси в друкованій місцевій пресі залишається майже незмінним — 17% матеріалів, що на 3% менше від першої хвилі моніторингу. Однак на місцевому телебаченні ситуація трішки погіршилася — 10% джинси, що на 4% більше від попереднього дослідження.

Журналістські стандарти та місцева тематика

Під час другої хвилі моніторингу зафіксовано збільшення рівня порушень стандарту балансу думок та точок зору. Так, по трьох типах ЗМІ в Запоріжжі зафіксовано 58% матеріалів з порушенням цього стандарту, і це на 27% більше ніж попереднього моніторингу.

Найбільше дотримуються стандарту балансу в місцевій пресі та в онлайн-виданнях — 46% та 44% відповідно. Дещо гірша ситуація на запорізькому телебаченні — збалансовані лише 36% сюжетів.

Позитивний результат зафіксовано під час моніторингу стандарту відокремлення фактів від коментарів. Зафіксовано лише 13% матеріалів з порушенням цього стандарту. На відміну від минулої хвилі моніторингу показник зменшився вдвічі. Найбільше цього стандарту дотримувались на місцевому телебаченні — у 96% сюжетів, дещо нижчі показники в онлайн-виданнях — 88% та в пресі — 77%.

Однак, зафіксовано зниження показника дотримання стандарту достовірності. Так, під час другої хвилі моніторингу рівень дотримання цього стандарту склав 85% і погіршився відповідно на 11% у порівнянні з даними першої хвилі моніторингу.

Аналіз матеріалів про місцеву владу

Запорізькі журналісти почали приділяти більше уваги місцевій владі. Так, рівень власне журналістських матеріалів, присвячених місцевій владі, збільшився рівно вдвічі й складає 12% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику.

Найактивніше цю тему висвітлюють в онлайн-виданнях —22% публікацій.  У пресі зафіксовано 10% матеріалів, присвячених місцевій владі. Найменше, 4% матеріалів, — на місцевому телебаченні.

Рівень паркету в запорізьких ЗМІ лишився майже незмінним. Так, від першої хвилі моніторингу показник паркету зменшився лише на 1%.

Найбільше паркетних матеріалів зафіксовано на місцевому телебаченні — 82% сюжетів від матеріалів про владу. Також прослідковується цікава тенденція: під час першої хвилі моніторингу в друкованій пресі не було зафіксовано жодної паркетної публікації, однак нині цей показник становить 15%. В онлайн-виданнях ця ситуація дещо інакша, на відміну від минулого моніторингу в онлайнових-виданнях рівень паркету знизився на 31% і становить 22%.

В цілому варто зазначити, що про місцеву владу пишуть або добре (42% публікацій), або нейтрально (46%). Лише 12% публікацій були негативно забарвлені.

Журналістська робота по окремих темах

У запорізьких ЗМІ темі громадської активності приділяють лише 3% матеріалів у трьох типах ЗМІ, цей показник збільшився лише на 1% від попередньої хвилі моніторингу. Найкращий показник зафіксовано на місцевому телебаченні — 4% сюжетів, в онлайн публікаціях — 3% та найменше в друкованій пресі — 2% матеріалів присвячено місцевому активізму.

Темі житлово-комунального господарства приділено 6% публікацій від загальної кількості матеріалів. Найбільша кількість публікацій на цю тему зафіксована на телебаченні та в онлайн-виданнях — по 6% від загальної кількості матеріалів. У пресі цей показник становить 5% . 

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!