ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

«Заджинсованість» регіональних видань, або Кому вибори, а кому мати рідна ("Лови джинсу!")

21.10.2014, 12:39

 До виборів залишаються лічені дні, а партії і кандидати у депутати у передвиборчих конвульсіях спішать завішати всі міста агітаційними плакатами та активно беруться «заджинсовувати» всі доступні гаманцю мас-медіа.

Довго шукати псевдожурналістські замовні тексти (язик не повертається назвати цей набір «пухнастих» слів журналістським матеріалом) не довелося: для аналізу досить взяти декілька останніх номерів газети Тернопільської обласної ради і обласної державної адміністрації «Свобода». Складається враження, що чим ближче до дня виборів, то більше місця на шпальтах газети займає політична реклама. Але хочу акцентувати увагу лише на наступних матеріалах.

Вибрані мною публікації написані за кращими «джинсовими» традиціями:

- безпідставне або не зовсім виправдане вихваляння діяльності однієї людини (у нашому випадку Олега Ляшка і Михайла Головка);

 
 

- публікація матеріалів, які не несуть суспільної важливості та інформаційної цінності;

- підкреслення позитивних рис та добрих вчинків політиків (наприклад, «Все – для фронту! Все – для перемоги!»: розповідь про те, «лідер Радикальної партії Ляшко продав свій шикарний автомобіль Range Rover» і всі кошти віддав на допомогу батальйонам, які перебувають в АТО);

 

-  матеріали є серійними, виходять в друк періодично, відповідають одній тематиці;

- використання однакових ілюстрацій них матеріалів.

 
 
 
 

 

 

Ще одним вкрай негативним явищем у відібраних «джинсових» текстах є спекуляція становищем на Сході України. Михайло Головко надає фінансову підтримку солдатам і обов’язково фотографується на згадку (!), а Олег Ляшко взагалі ледь не живе на передовій. Варто сказати, що такий прийом є неправильним, але дієвим: багато людей «клюнуть» на таку рекламу і віддадуть свій голос саме за них, бо чи не всі занепокоєні подіями на Донбасі.

Навіть заголовки цих «шедеврів джинси» кволі і аж ніяк не інтригуючі: «Михайло Головко – узгоджений кандидат», «Михайло Головко – єдиний узгоджений кандидат від політичних сил Майдану!», «Михайло Головко виграє вибори у Верховну Раду» — аж «михайлиться» в очах від такої кількості «замазухи» на одну газетну шпальту.

Чому така увага газети «Свобода» до кандидата в депутати Головка? Відповідь проста й очевидна: в цьому випадку роль відіграють не лише гроші, але й той факт, що Михайло Головко – представник ВО «Свобода», як і голова Тернопільської облдержадміністрації Олег Сиротюк.

Що читати і звідки – вирішувати нам. Але в такий нелегкий для країни період варто остерігатися не лише вогнепальної зброї та вогняних «градів», але й зброї інформаційної і «градів словесних».

 

Бойко Соломія, студентка Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, для конкурсу "Лови джинсу!"

Liked the article?
Help us be even more cool!