Як залучити громадянських журналістів до співпраці з редакціями
Робота громадянських журналістів може додати новинам контекст, нюанси і нові голоси. Але, не рахуючи випадки великих надзвичайних ситуацій, багато новинних агентств досі не створили умови, що сприяють взаємодії між редакціями та громадськістю.
Тревор Kнобліч, менеджер проекту ресурсу FrontlineSMS, допомагає журналістам та ЗМІ по всьому світу покращити навички збору, відстеження та публікації новин. Нещодавно він написав для Лабораторії ідей PBS Media Shift про те, як редакції можуть поліпшити роботу з громадськими активістами.
Ось його поради, обрані IJNet:
1. Кризи рухають журналістику
"Можливо, вся журналістика має справу з кризами, - каже Kнобліч, - чи то індивідуальні або загальні, особисті або широкомасштабні надзвичайні ситуації".
Новинні агентства, що висвітлюють такі ситуації, можуть попросити людей розповісти про їх особистий досвід або "кризу". Індивідуальні історії, зібрані разом, ілюструють тенденцію.
Наприклад, коли інтернет-видання Huffington Post розповідало про те, як страхові компанії вирішують, робити чи ні страхові виплати, воно попросило людей розповісти про свій досвід. Журналісти потім вибрали і опублікували на сайті найцікавіші історії. Наприклад, історії про людей, яким було відмовлено в страховці для лікування психічного захворювання, або про тих, хто зіткнувся з проблемами оплати аналізів або лікування у разі раку.
2. Які сайти краще підходять для того, щоб люди розповідали свої історії?
Редакції повинні розуміти, що для людей не так просто вчитися використовувати нову платформу, і люди швидше будуть користуватися більш комфортними для них ресурсами.
Замість того, щоб просити людей залишати коментарі на своїх власних платформах, новинні агентства можуть запропонувати читачам розповісти свої історії за допомогою смс або Twitter, Facebook або інших популярних платформ. Журналісти та редактори повинні працювати з сайтами, які читачі вже використовують.
3. Запропонуйте використовувати кілька ресурсів
Деякі люди відчувають себе цілком комфортно, коментуючи історію, іншим потрібна велика конфіденційність, яку дають смс або електронна пошта. Редакції повинні обміркувати, якого роду інформація буде найбільш корисною і на яких платформах люди будуть швидше за все ділитися цією інформацією.
Якщо вам потрібні лише фото, знайдіть кілька сайтів обміну фотографіями і дайте людям можливість завантажувати або відправляти фотографії. Якщо вам потрібні короткі повідомлення з інформацією чи даними, то для цього найкраще підійдуть Twitter і смс. Якщо ви знаходитесь в області, де доступ в інтернет є проблемою, приймайте голосові повідомлення і смс.
4. Люди хочуть, щоб їх почули
Чи є тема, щодо якої люди могли б висловитися, якби у них була можливість? Якщо це так, подумайте про надання такої можливості у вашій редакції. Люди можуть здивувати вас своїми пристрастю, інтересом і бажанням брати участь.
Kнобліч наводить приклад того, як неурядова організація Kubatana Trust, що займається правами людини в Зімбабве, використовувала FrontlineSMS для розмови з громадськістю про права людини і громадянській освіті. Вони використовували такий прийом для мобілізації та інформування громадян як в період виборів 2008 року в Зімбабве, так і після них.
5. Використання мереж з обмеженою пропускною здатністю
Використовуючи такі мережі, ви звертаєтеся до конкретної групи людей і просите їх висловитися на певну тему. Це вимагає довгострокових зобов'язань і побудованим відносин редакції з читачами.
Наприклад, сайт Ice Stories: Dispatches from Polar Scientists попросив певну групу вчених розповісти про свою роботу в Арктиці й Антарктиці. Вчені пройшли тренінг по темі використання мультимедіа від PBS, NPR і San Francisco Chronicle.
6. Задавайте конкретні питання
Набагато краще давати читачам вузькі теми для дискусії. Тема повинна бути якнайконкретнішою. Наприклад, тема "Розкажіть нам свою історію про поганий досвід лікування" більш розпливчаста, ніж "Чи траплялося, що вам або вашим родичам було відмовлено в отриманні медичної допомоги? Розкажіть нам свою історію!". Не бійтеся бути конкретними.
7. Зробіть висновки
Очевидно, важливо зрозуміти інформацію, яку ви отримуєте - чи то розрізнені дані або кілька оповідань. Демонстрація якісного контенту буде заохоченням для його творців, а також покаже іншим, якого роду інформацію ви хочете бачити в майбутньому.
З сайту PBS Media Shift Idea Lab.
Джессіка Вейс - колишній відповідальний редактор IJNet, а зараз - позаштатний автор, що живе в Буенос-Айресі.
Help us be even more cool!