ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Власник – журналіст – аудиторія: від чого залежить контент волинських медіа (частина 1)

31.01.2017, 16:12

Чи замислюється людина, беручи до рук газету, відкриваючи сайт інтернет-видання чи вмикаючи якийсь телеканал, кому належить те або інше медіа? Чому саме таке його основне тематичне і змістове наповнення? Як визначається контент? Чому інформація про одні й ті ж події та явища в різних медіа подаються по-різному? Це бачення журналіста чи редакційна політика ЗМІ?

Радіо і телебачення

Сьогодні в обласному центрі Волині діє один суспільний мовник із теле- та радіоефіром – Волинська регіональна дирекція НТКУ, а також два приватних ЗМІ – телеканал «Аверс» і радіостанція «СіД FM».
Оскільки власником суспільного мовника є держава, то вона виступає основним замовником тематичного наповнення ефіру. Зокрема, у п. 4.5 Редакційного статуту вказано, що «телерадіокомпанія формує тематичний план за участю Редакційної ради згідно з державним замовленням».
 
Від імені держави діє Держкомтелерадіо, яке делегує телерадіокомпанії свої повноваження і встановлює «Засади редакційної політики». Згідно з ними, інформація, яку поширює телерадіокомпанія, має бути достовірною, точною, оперативною, об’єктивною, неупередженою та збалансованою. Із дотриманням цих стандартів «телерадіокомпанія в інформаційних та тематичних програмах висвітлює всі кроки виконавчої і представницької влади з вирішення політичних, соціальних, економічних культурних і інших проблем регіону» (п. 5.1. Редакційного статуту). Такими на телеканалі «Нова Волинь» є, зокрема, програми «Тема дня», «Варто знати», «Актуально».
 
Однак виникає неоднозначна ситуація. З одного боку, процес переходу із суспільного в державне відбувався задля того, щоб унеможливити вплив влади на контент. Але ж замовником і надалі залишається держава, яка каже: «Ви – наш інструмент поширення інформації про нас хороших». З іншого боку, журналісти, дотримуючись стандартів, повинні показувати не лише позитивні кроки влади. Який рівень критики допустимий? Питання риторичне, однак глядачам і слухачам зрозуміло принаймні, хто власник і чому сюжети про діяльність органів влади різних рівнів є чи не в кожному випуску новин.
 
Розумний баланс і рівень дотримання професійних стандартів журналістики великою мірою залежить від мудрого підходу керівництва каналу. Тож, попри якісь обов’язкові моменти, на каналі чимало цікавих авторських програм, які можуть вільно конкурувати зі столичними.
 
Колектив радіо «Луцьк» – чи не перший в Україні, який відмовився від російського контенту. Тож тут можна почути якісну українську та зарубіжну музику. Але крім того, в ефірі звучать цікаві пізнавальні передачі про громадських активістів, культуру, мистецтво, книгу, молодіжні активності тощо.
 
Телекомпанія «Аверс» – дочірнє підприємство ПАТ «Корпорація «Аверс», одним із видів діяльності якого є послуги у сфері телевізійного мовлення. Із сайту компанії ми не можемо дізнатись ані про її власників (акціонерів), ані про керівний склад. Однак у базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції вказано, що кінцевим бенефіціарним власником (контролером) юридичної особи є Величко Олег Володимирович.
 
 
Тематичне наповнення передач телеканалу досить різноманітне – від суспільно-політичних до розважальних передач, однак цей засіб масової інформації має неоднозначну репутацію. З одного боку,  у волинському медіа-середовищі телеканал «Аверс» називають «кузнею журналістських талантів»: там починають професійну кар’єру ще студентами. З іншого боку, він зорієнтований переважно на скандальні теми, резонансні політичні події, кримінальні справи, акцентує увагу на бездіяльності та хибах органів влади й місцевого самоврядування тощо.
 
І хоча нерідко подана інформація буває неповною, а то й викривленою, «Аверсу» довіряють багато лучан, особливо ті, хто сам стикався з несправедливістю. При цьому журналісти не раз стикаються з перешкодами у здійсненні професійної діяльності.
 
Радіо «СіД FM» входить у найбільший на Волині медіа-холдинг «CIDMEDIAGROUP», який належить інвестиційній групі «VolWest Group» і контент якого зорієнтований на широку аудиторію: тут є суспільно-політичні новини, але переважає інформація про побут, стосунки людей тощо. Відповідно на радіо, крім коротких випусків новин, звучить сучасна популярна та рок-музика, хіти 80-х, і, що приємно, значна частина ефіру присвячена українській музиці та пісням.
____________
Про контент інших видів медіа Волині читайте в наступних матеріалах. 
Текст: Богдана Стельмах, регіональна представниця ІМІ у Волинській області, для сайту "Четверта влада".
 
 
Liked the article?
Help us be even more cool!