ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В чернівецьких ЗМІ чоловіки традиційно є експертами

07.11.2016, 16:54

Було здійснено моніторинг газет “Погляд” (випуск від 25 лютого 2016 року №8 (820), “Молодий буковинець” (№ 18 за 26-27 лютого 2016 року та №17 від 25 лютого 2016 року), сайти molbuk.ua та bukinfo.com.ua. Загалом було опрацьовано 337 публікацій - за посиланням всі  (225 в мережі інтернет та 83 газетних статті).

У вказаних публікаціях було виявлено коментарі 55 експерток (на противагу 187 експертів) та 104 героїні (на противагу 376 героїв). Варто зауважити, що вже традиційно для чернівецьких ЗМІ, експертками жінки є у випадку висвітлення питань освіти, медицини, культури та мистецтва. В той час, як чоловіки - це політика, управління, кримінал. Серед героїв, то більшість кримінальних новин, ДТП, пожеж, новин з кордону, - це новини з героями-чоловіками. Так само й коли мова йде про висвітлення питань політичних, діяльності органів місцевого самоврядування. Тут керівні посади займають чоловіки, а тому вони є і експертами, і героями.
 

За період моніторингу в Чернівецькій області найбільш актуальними були новини про візит Міхаїла Саакашвілі до Чернівців. Його команда складалась з чоловіків, так само і коментували, давали експертну оцінку чоловіки-експерти (політологи). Також багато інформаційних повідомлень стосувались запуску нової поліції, які так само коментували керівники-чоловіки. Під час висвітлення перебігу сесії Чернівецької міської ради увага була прикута до обшуку у одного з депутатів. До дискусії були долучені працівники правоохоронних органів - чоловіки. До обговорення заяви голови ОДА щодо звільнення заступників (всі чоловіки) також були долучені експерти-чоловіки. Жінки в якості експерток чи героїнь виступали в соціальних, побутових темах (обговорення освітніх питань, захворюваність на грип, культурно-мистецькі події в місті тощо).

Якщо аналізувати контент промоніторених публікацій в інтернет-виданнях, то там значна частка повідомлень - це повідомлення прес-служб (переважно, поліції, МНС чи прикордонної служби), інформація про конфлікти у місцевій владі, спортивні новини (з чоловіками-героями та експертами). Тільки у 16,6 % експертами виступають жінки (24 проти 120 випадків) та у 19,4% випадків - героїнями. Здебільшого їхня роль - це коментування стану захворюваності, лікування, освітянських питань (винятком є народна депутатка Оксана Продан, яка коментує політичні питання, а також згадування про депутаток-керівниць фракцій в міській раді). В інтернет-публікаціях жінки - це мисткині, артистки, жертви, волонтерки, співачки, спортсменки.

В друкованих ЗМІ, особливо в суботньому “полегшеному” випуску “Молодого буковинця”, кількість героїнь та експерток зростає. Це пов'язано з тим, що такі випуски сповнені інформацією про дозвілля, про відпочинок, про спорт, про медицину, про культуру.

Загалом в друкованих ЗМІ у 31,6 % випадків експертами є жінки і у 28% - героїнями. В промоніторених друкованих ЗМІ менше передруків з прес-релізів, більше авторських матеріалів. Зокрема, в матеріалі про пільги АТО взято коментарі одразу у 5 експерток (заступниці керівників переважно - соціального, економічного, ЖКГ).  Однак здебільшого в якості експертів з питань політики, економіки, права, виступають чоловіки. Правда, чи не вперше в друкованих ЗМІ (газета “Погляд”) коментарі з економічних питань беруть у жінок-експерток. В попередніх промоніторених випусках це робили виключно чоловіки.

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.

 
 
Liked the article?
Help us be even more cool!