ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

"Успішна країна" та Опозиційний блок - найбільші джинсовики вінницьких ЗМІ

07.11.2016, 18:10

Протягом звітнього періоду було проаналізовано два вінницьких друкованих видання – «Вінницька Газета» (1 номер), «33-Канал» (1 номер), он-лайн видання «20 Хвилин» та «Вінниця Інфо».

Всього було оброблено 353 матеріали (94 у газетах, 259 на сайтах). З яких 7 було віднесено до матеріалів з ознаками політичної замовності, 5 – комерційної.Найбільше матеріалів з ознаками політичної «джинси» є у друкованих виданнях (середній показник – 5%). Це на 3% менше ніж за попередній моніторинговий період (березень 2016).  В он-лайн ЗМІ цей показник менший. У середньому – політична «джинса» складає менше одного відсотка, що на 1% нижче ніж у минулого разу.Лідером за наявністю матеріалів з ознаками політичної замовності є «Вінницька газета». У цьому ЗМІ 8% матеріалів було віднесено до категорії «політична джинса» (3 матеріалів з 38).  Це на 2% менше, ніж за попередній період (березень 2016). Основними  «замовниками» є органи місцевого самоврядування, зокрема вінницька міська рада. Найбільша кількість матеріалів присвячена діяльності Сергія Моргунова міського голови (2 матеріали). Також на шпальтах газет можна було побачити інформацію про діяльність Фонду Олексія Порошенка (1 матеріал).  Підставами для такої оцінки є той факт, що в них акцент був зроблений на відстоюванні та просування однієї сторони, безпідставне акцентування лише позитивних сторонах  діяльності чиновників, висвітленні «протокольних» заходів. Слід зазначити, що у матеріалах газети кількість матеріалів за участю тільки мера зменшуються. Основними героями новин стають чиновники середньої ланки, громадські діячі, діячі культури та мистецтв, освітяни, спортсмени, підприємці.

Якщо оцінювати окремо кожний матеріал, то він формально відповідає таким стандартам, як оперативність, достовірність, повнота представленої проблеми, але загальний контекст та дискурс газети говорять про просування інтересів місцевої влади. Критичних матеріалів  практично не має.

Матеріалів з ознаками комерційної «джинси» у «Вінницькій газеті» виявлено не було.

У газеті «33 канал» було розміщено 2 матеріали з 56 (4%) у яких було виявлено ознаки політичної замовності. Це – на 2% менше ніж у попередній період. Одним із таких матеріалів було інтерв’ю народного депутата Олександра Домбровського «За 25 років ми ще не створили ефективної структури управління державою» («33-й канал», № 35 (1295) від 24.08.2016 року, с. 3, 9). Підставою для віднесення до політичної «джинси» є наявність ідентичного матеріалу на Інтернет ресурсі «Вінниця.OK» (Олександр Домбровський: «За 25 років ми ще не створили ефективної структури управління державою»). C:UsersAdminDownloadsКанал_1.jpg

Особливий інтерес викликав матеріали про проведення та зрив Форуму підприємців, організованого партією «Успішна країна» лідером та засновником, якої є Олександр Кліменко. З одного боку по темі в одному номері представлені дві сторони конфлікту, але це зроблено з певними маніпуляціями. Позиція противників Форуму розміщена на одній сторінці газети, організаторів на іншій. Перший з чорно-білим фото і оформленням, як інші статті («33-й канал», № 35 (1295) від 24.08.2016 року, с. 5).

 

Другий - у кольорі і окремим блоком («33-й канал», № 35 (1295) від 24.08.2016 року, с. 8).


C:UsersAdminDownloadsКанал_2.jpg
 
 
 

Крім того, позиція організаторів повністю відтворює реліз, який розміщений на сайті Партії «Успішна країна» (ПОЛІТИЧНИЙ ТЕРОРИЗМ: ВЛАДА НАКАЗАЛА РАДИКАЛАМ ЗНИЩУВАТИ УЧАСНИКІВ ФОРУМУ "УСПІШНОЇ КРАЇНИ" У ВІННИЦІ).  

У газеті «33-й канал» також було виявлено 3 матеріали з ознаками комерційної замовності. Всі вони стосувались просування послуг або товарів окремих підприємців та організацій, серед яких Ангеліна Сичко (виробництво та продаж рюкзаків "хендмейд"), агентство нерухомості "Олімп", медичний центр "Оксфорд Медікал".

По одному матеріалу з ознаками політичної «джинси» було на сайтах «20 Хвилин» (менше 1%) та «Вінниця.Інфо» (менше 1%). У «20 Хвилинах» (Україні 25 років! Вже не молода, але й не стабільна (Прес-служба Опозиційного блоку) ), як і на «Вінниця.Інфо» (25 років незалежності: що отримали? ) можна було побачити матеріал від «Опозиційного блоку». Обидва матеріали мають неналежне маркування, яке нібито і відзначає що матеріали розміщені на «певних умовах», але для споживача інформації це не є зрозумілим. Такі підходи маніпулюють читачем, створюючи ілюзію, що ці матеріали підготовлені редакцією і є новиною.

Антирейтинг з розміщення матеріалів з ознаками комерційної замовності очолив сайт «20Хвилин» (2 матеріали з 152 оцінених). Матеріали біли присвячені «просуванню» послуг весільної фотостудії Je T’aime  (http://vn.20minut.ua/novini-kompanij/chotiri-poradi-dlya-yaskravih-vesilnih-foto-ta-video-novini-kompaniy-10536681.htm) та будівельної компанії «ДИНАСТІЯ», яка рекламувала свій житловий комплекс та надання допомоги при будівництві одного із храмів міста (Не словом, а ділом. Як працює компанія «ДИНАСТІЯ» (Прес-служба компанії «ДИНАСТІЯ»).
Всі ці матеріали були марковані, як «Новини компаній» або «Прес-служба компанії «ДИНАСТІЯ»». В них містились дані про контакти виконавців робіт та демонструвалися переваги пропонованого комерційного продукту.

Сергій Бондаренко, регіональний представник ІМІ у Вінницькій області

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні

Liked the article?
Help us be even more cool!