ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У закарпатських ЗМІ менше 0,5% джинси

07.11.2016, 18:37

Протягом тижня – 22-28 серпня – було здійснено моніторинг на предмет матеріалів замовного характеру (джинси) 4 закарпатських ЗМІ. Об’єктами моніторингу стали два найпопулярніші Інтернет-видання – «Закарпаття-онлайн» та Мукачево.нет» і дві газети – «Новини Закарпаття» та РІО.

Відтак протягом тижня в цілому промоніторено 84 матеріали у друкованих ЗМІ та 402 публікації в онлайн-виданнях.

За підсумками моніторингу зафіксовано два матеріали із явними ознаками джинси – обидва в електронних медіа.

Так, на сайті «Закарпаття-онлайн» 22 серпня у стрічці новин з’явилося розлоге повідомлення із заголовком «У Нижньоапшанській дільничній лікарні капітально відремонтували санпропускник». Матеріал не підписаний ні автором, відтак за умовчуванням авторство можна приписати редакції видання.

Спочатку у публікації повідомляється подія по факту – відбулося відкриття після ремонту приміщення санпропускника. А далі йде пряма мова головного лікаря Василя Марини про те, що ремонт відбувся «за підтримки народного депутата України Василя Петьовки». Автор видання не уточнив читачеві, у чому саме проявилася така підтримка: наприклад, чи гроші виділялися із бюджету за запитом нардепа чи нардеп із особистих грошей виділив на ремонт.

Втім далі видання, посилаючись на слова головлікаря, продовжує явно іміджевий текст: «Головний лікар зауважив: це вже не перший випадок, коли народний депутат України Василь Петьовка надає спонсорську підтримку лікарні. Зокрема, роком раніше за сприяння Василя Петьовки всі медсестри ЗПСМ отримали тонометри та глюкометри, а на день медичного працівника – праски. В час, коли державного  та місцевого фінансування медицини заледве вистачає на захищені статті, спонсорська допомога вкрай потрібна для існування та розвитку медичних закладів».

Даний матеріал не містить маркування реклами, водночас має явні ознаки політичної джинси.

25 серпня у стрічці новин «Мукачево.нет» з’явилося повідомлення явно рекламного характеру – «Літо під Мукачевом проводжатимуть гучною вечірку на озері». Новина підписана як інфо від видання. Якби це була просто новина про факт події дозвільницького заходу з інформативним стилем, тоді б цей матеріал можна читачеві сприймати як новинний. Втім сам текст повідомлення є явною «рекламною нарізкою»: «Deep Dance проект для тих, хто готовий забути про спокій і з головою зануритися в особливу атмосферу Європейського саунду»; «Не пропусти останню літню вечірку цього року» і т.д. Очевидно, що інтернет-видання виступило негласним інформаційним спонсором події (оскільки логотипу видання на афіші заходу немає). Втім позначки, що інформація у стрічці новин – на правах реклами, – на сайті немає.

До слова, на сайті «Мукачево.нет» протягом тижня у стрічці новин з’явилися ще три матеріали рекламного характеру: про працевлаштування в магазинах АТБ, про лекцію щодо явища реінкарнації та про продаж воріт. Тут в усіх трьох випадках є позначка – «На правх реклами». Тож у цьому випадку публікації не є джинсою, споживач інформації попереджений про рекламну складову контенту.

Більше матеріалів із ознаками замовного характеру у ЗМІ протягом періоду моніторингу не зафіксовано. Втім це можна пояснити радше не принциповою позицією видань – не розміщувати такий контент, а просто «серпневим затишшям», у тому числі й у комерційному та політичному середовищах.

Ярослав Гулан, регіональний представник ІМІ в Закарпатській області
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні
Liked the article?
Help us be even more cool!