ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У луганських ЗМІ до «джинси» приєдналися політвтікачі та маловідомий бізнес

28.01.2015, 16:08

Після парламентських виборів 2014 року в луганських інтернет-виданнях суттєво зменшилась кількість «джинси», але з’явились нові її замовники, - пише регіональний представник ІМІ Віктор Волокита на сайті "Деловая Луганщина"

В кінці 2014 та у першому місяці 2015 року в ЗМІ Луганщини можна було прочитати матеріали з ознаками джинси, які розповідають про діяльність людей, пов’язаних з екс-президентом втікачем Віктором Януковичем. А також дізнатись, що в одному з інтернет-видань рубрика «Новости компаний» спеціально зроблена, щоб розміщували «джинсові» матеріали, яким, мабуть, не личить бути поданим для читачів з плашкою «реклама». Та нововведення підпадає під поняття «неналежно маркована реклама».

Такі чиновники та політики, як розшукувані екс-віце-прем’єр Сергій Арбузов та екс-міністр доходів та зборів України Олександр Клименко, які асоціюються з режимом Віктора Януковича, в другій половині 2014 року стали часто нагадувати про себе у загальноукраїнських ЗМІ. Загалом вони були представлені в «джинсових» матеріалах, в яких виглядали дуже розумними. Аж занадто. В переважній більшості – жодного неприємного питання від журналістів. І взагалі. Жодного питання. Тільки цитати Арбузова та Клименка.

Зрозуміло, редакції, які розміщували подібні матеріали, навряд чи робили це через те, що їх читачі в захваті від представників молодшої команди Януковича, чиї думки дуже важливі для інтернет-користувачів. Мотивація, напевно, була іншою.

От ця інша мотивація, схоже, «постукалась» до луганського інтернет-видання Cxid.info. А інакше як можна пояснити, що на цьому ресурсі вийшов такий матеріал, як «Сейчас время продолжать наводить мосты, а не восстанавливать когда-то уже разрушенные стены. — Арбузов» (листопад 2014)? В ньому Сергій Арбузов, який тепер себе величає не інакше, як голова Асоціації «Центр досліджень економічного і соціокультурного розвитку країн СНД, Центральної та Східної Європи», намагається знайти вихід «з української кризи». «Українському економісту» торік хотілося знайти його якнайшвидше. Так і не знайшовши, Арбузов-вчений на сторінках Cxid.info вже в січні закликає політиків Заходу та Росії зупинити ескалацію конфлікту в Україні.

Компанію Арбузову серед матеріалів з ознаками «джинси» в інтернет-виданні склав Олександр Клименко. В рубриці «Мнение» він повідомив, що «перед Донбасом маячит перспектива превратиться в резервацию». 

Якщо в інтернет-виданні Cxid.info з’являлися «джинсові» статті та новини від екс-чиновників втікачів, то в іншому відвідуваному інтернет-ресурсі, 0642, переймалися, як просувати рекламну інформацію без плашки «реклама». Не дивлячись на те, що видання одне з не багатьох серед луганських інформаційних сайтів, яке накладало та накладає плашку «реклама» на іміджеві та рекламні матеріали, тим не менш на початку цього року в ньому появилася нова рубрика «Новости компаний», в якій розміщуються ті ж самі іміджеві та рекламні матеріали. Цікаво, що нерідко в заголовках цієї рубрики взагалі не згадується назва компанії. При чому час від часу не називається вона і в тілі новини, а є лише гіперпосилання, яке потрібне рекламодавцю. Для прикладу - «Украинцы нашли способ, как платить за воду в 2 раза менше», або «Белье для похудения – есть ли смысл?». І це – в стрічці новин.

Виходить, з одного боку рекламодавці хочуть ненав’язливо просувати свою продукцію. Не «прямо в лоб» плашкою «реклама». І 0642 надає таку можливість. З іншого – читач, сподіваючись в рубриці «Новости компаний» отримати дійсно новину, та читаючи потік рекламних речень, в подальшому може просто перестати цікавитись новинами компаній, розуміючи, що його чекає черговий різновид «джинси».

Щодо більш звичних матеріалів з ознаками «джинси», то вони теж були присутні в кінці 2014-початку 2015 в луганських інтернет-виданнях. Був і Бойко з Опозиційного блоку і Олег Тягнибок. Але їх кількість була мізерною. Що не може не радувати вдумливого читача.

Текст: Віктор Волокита, регіональний представник ІМІ по Луганській області, для сайту "Деловая Луганщина"

Скріншот: Схід-Інфо

Liked the article?
Help us be even more cool!