Тушка минулої ВР Табалов "джинсує" в локальних ЗМІ Кіровоградщини
Кіровоградські ЗМІ по-мінімуму піарять місцевих діячів - чотири випадки «джинси» стосувалися потенційних учасників місцевих виборчих кампаній.
Абсолютним лідером серед прихованого піару стали публікації про діяльність екс-нардепа Андрія Табалова. На одному з ресурсів протягом тижня з’явилося три матеріали про те, як продовжуватиме свою діяльність політик, що думає з приводу дати проведення місцевих виборів та створення депутатської групи, якою сам же і опікуватиметься. Матеріали на сайті були перепостом з іншого електронного видання, що має ідентичну назву з групою депутатів, створення якої ініціював політик.
Вочевидь, до виборчої місцевої кампанії активно готується і міський голова Олександрії Степан Цапюк. Інформаційним приводом для новини на одному з місцевих сайтів став той факт, що діючий мер Олександрії увійшов 12-тим (за алфавітним порядком) до списку тих, кого можуть обрати кращим мером у конкурсі «Людина року».
Три матеріали розмістили у газеті. В одній з публікацій редакція відверто відстоює інтереси корпорації «XXI століття», зазначаючи, що саме завдяки орендарям дендропарк має пристойний вигляд. Окрім того, журналіст використовує, імовірно, комплементарну аргументацію у вигляді кількох розширених позитивних коментарів кіровоградців, які, вочевидь, мають виглядати, як соцопитування. Публікацію можна вважати виключно незбалансованим матеріалом із категоричною позицією автора. Проте фактор бізнес інтересів змушує зарахувати її до «джинси».
Те саме стосується й іншого матеріалу у цьому виданні. На другій сторінці газети розміщений матеріал під назвою «Стрижаков просить…» із фото депутата. Попри те, що у повідомлені йдеться про важливе для громади питання, маємо зарахувати матеріал як такий, що піарить політика. Через акценти розставлені у публікації, зрозуміло, що автор не стільки розкриває проблему, скільки акцентує на ініціативі саме Артема Стрижакова.
У цьому ж номері газети розміщена і немаркована відповідно комерційна реклама банку «Надра». У розгорнутому інтерв’ю директор місцевого представництва банку розповідає про переваги послуг та програм установи.
Одне з електронних видань тим часом розмістило публікацію про заяву «Опозиційного блоку» щодо звернення до Конституційного суду з приводу люстраційного процесу, який закріплено у Законі. Матеріал не містить безпосереднього стосунку до проблем місцевої громади, яка, вочевидь, вже отримала цю інформацію із центральних ЗМІ.
За останній тиждень зафіксовано чотири випадки прихованої реклами. Більшість з них – це іміджевий піар місцевих політиків, та є і випадок розміщення комерційної «джинси».
Один із кіровоградських сайтів у подробицях повідомляє про те, що «Приватбанк» став банком року. Матеріал не має суспільно важливого значення і зводиться до детального опису показників успішності банку.
Знову серед «джинси» і заява «Опозиційного блоку». Цього разу у матеріалі йдеться про те, що політичну силу позбавляють можливості контролювати владу. У публікації не висвітлена сторона, яку звинувачують, тому варто говорити про незбалансованість. А в контексті того, що матеріал не має прямої прив’язки до проблем місцевої громади, можна вважати його «джинсою».
Вже на сторінках місцевого друкованого видання розмістили матеріали із іміджевим піаром на соціальних темах на користь депутата міськради Артема Стрижакова та нардепа Станіслава Березкіна.
Проект з моніторингу джинси та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у двох кіровоградських обласних друкованих виданнях («Україна-Центр», «21-канал») та за матеріалами двох інтернет-сайтів («Новини Кіровоградщини», «Гречка»). У повідомлені зазначені дані моніторингу з 1 по 7 грудня 2014 року. Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Текст: Яна Пісарєва, кореспондент ІМІ у Кіровограді, для сайту "Гречка".
Help us be even more cool!