Сєвєродонецьк. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ, весняна хвиля
Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвилі контент-аналізу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого - 6 березня. У Сєвєродонецьку під моніторинг потрапили: сайти "Трибун" і 06452.com.ua, газети "Сєвєродонецькі вісті" та "Трибун", телеканали ЛОТ та ТК 2. Результати другої хвилі аналізу:
Кількість матеріалів на місцеву тематику
У Сєвєродонецьку середній показник рівня суспільно важливих місцевих матеріалів виріс на 11% у порівнянні з першою хвилею моніторингу і склав 70% від загальної кількості матеріалів. Найвищий показник, як і за першої хвилі моніторингу, зафіксовано за друкованими ЗМІ, проте цього разу він складає аж 95%, що на 27% більше, ніж попередній показних за цим же пунктом. На телебаченні також зріс цей показник на 9% і складає 63%. Найнижчі показники висвітлення місцевої тематики зафіксовані в інтернет-ЗМІ — лише 52%.
Матеріали з ознаками замовлення
Середній показник рівня матеріалів з ознаками замовлення хоч і зменшився на кілька позицій, проте залишається достатньо високим. Так, за першої хвилі моніторингу середній показник джинси складав 28%, а за результатами другої хвилі він впав на 2% і наразі становить 26% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику.
Варто зазначити, що на телебаченні рівень джинси знизився аж на 25% (з 30% до 5%), тоді як у друкованих та інтернет-виданнях джинси навпаки побільшало: з 31% до 41% у друкованих, та з 24% до 32% у інтернет-виданнях.
Аналіз матеріалів про місцеву владу
Сєвєродонецькі журналісти, у порівнянні з показниками першої хвилі моніторингу, почали майже удвічі більше уваги приділяти місцевій владі. Так, якщо за першої хвилі моніторингу було зафіксовано середній показник кількості матеріалів про владу 17%, то наразі він становить 35% від усіх публікацій чи сюжетів, що на 18% більше попереднього показника.
Важливо, що найбільше цю тему висвітлювали в друкованій пресі — 50% матеріалів стосувалися місцевої влади, у два рази частіше, ніж за результатами першої хвилі моніторингу, де цей показник для преси становив 24%.
В онлайн-ЗМІ та на телебаченні приблизно кожна третя публікація чи сюжет стосувались діяльності місцевої влади: 28% та 31% відповідно (під час минулої хвилі — 7% та 19% відповідно).
Проте, разом з тим збільшився й рівень "паркету" у матеріалах про владу. Якщо за першої хвилі моніторингу з матеріалів про діяльність місцевої влади 55% було "паркету", то вже за результатами другої хвилі моніторингу цей показник зріс на 21% і склав 76%, що є найбільшим та найгіршим відсотковим показником рівня кількості "паркету" серед усіх міст, де проводився моніторинг.
Необхідно відзначити, що за першої хвилі моніторингу не було зафіксовано "паркету" на телебаченні взагалі, а в онлайн-виданнях та друкованих ЗМІ ці показники становили 93% та 73% відповідно. Натомість, за результатами другої хвилі моніторингу, на телебаченні з'явилися такого роду матеріали і одразу склали більше половини матеріалів, присвячених місцевій владі — 55%, а кількість "паркету" в пресі та в інтернет-ЗМІ майже зрівнялася у своїх показниках — 85% та 89% відповідно.
Як наслідок, зменшився кількісний показник власних журналістських матеріалів, що наразі становить 24% від матеріалів про владу та лиш 12% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику, що на 3% менше за показник визначений під час першої хвилі моніторингу.
Важливим є те, що більша частина матеріалів про місцеву владу має нейтральне забарвлення — 58%, середній показник позитивних матеріалів про місцеву владу — 33%. За типами ЗМІ позитивно владу висвітлюють у 45% сюжетів на телебаченні, у 36% новин онлайн-видань та 19% публікацій у пресі. Негативні матеріали про місцеву владу складають у середньому 9% і важливо, що негативні матеріали про владу публікуються тільки в інтернет-ЗМІ, натомість у пресі та на телебаченні таких матеріалів під час моніторингу зафіксовано не було.
Журналістська робота по окремих темах
За результатами першої хвилі моніторингу було зрозуміло, що журналісти у Сєвєродонецьку приділяють дуже мало уваги темі місцевого активізму — цей показник склав 1% (взагалі не було опубліковано таких матеріалів у пресі, а в онлайн-ЗМІ та телебаченні їх кількість склала 1% та 3 % відповідно). Але друга хвиля моніторингу показала, що ця тема взагалі жодного разу не підіймалася за звітний період — абсолютний нуль матеріалів, що присвячені місцевому сєвєродонецькому активізму.
Актуальною для місцевих жителів будь-якого регіону темою є житлово-комунальне господарство, що напряму має вплив на життя містян. Рівень кількості матеріалів, присвячених цій тематиці, не змінився з осені й складає 1%. Проте якщо за першої хвилі ця тематика мала місце як у друкованих ЗМІ , так і в інтернет-ЗМІ (2% і 1% від загальної кількості матеріалів відповідно), то наразі такі матеріали наявні лиш у пресі (4% від загальної кількості матеріалів), а в інших засобах масової інформації ця тема взагалі не підіймалася.
ІМІ
Help us be even more cool!