ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Що чекає на вінницькі медіа у 2015 році

13.01.2015, 12:40

Значний вплив на формування медійної ситуації в області має і матиме найближчим часом протистояння політичних сил, які підтримують Президента Порошенка, та тих політсил, які називають себе істинними майданівцями і патріотами, а команду Порошенка звинувачують у корумпованості, зраді, співпраці з «регіоналами» тощо.

З огляду на це протистояння, у ЗМІ, що належать до сфери впливу команди чинного Президента (як відомо, в цій команді, зокрема, нардеп Олександр Домбровський та спікер Верховної Ради Володимир Гройсман), нерідко озвучуються думки, відмінні від озвучуваних у тих мас-медіа, вплив на які мають голова облради (рухівець, обраний за квотою «Батьківщини»), «свободівці» та «батьківщинівці» або місцеві підприємці, що перебувають у «вічній опозиції» до Гройсмана і Порошенка.

Звісно, колишні регіонали, фарбовані чи приховані, намагаються отримати в протистоянні свою вигоду, використовуючи для цього підконтрольні їм ЗМІ.

Апогеєм такого протиборства, про який дізналися читачі та глядачі в Україні й навіть за її межами, була сутичка коло Вінницької обласної ради та ОДА 6 грудня 2014 року. Тоді в різних місцевих ЗМІ були оприлюднені звинувачення в гріхах та злочинах не лише на адресу політиків і активістів, а й на адресу деяких журналістів. Одних працівників ЗМІ звинуватили у продажності та брехливості, інших в екстремізмі й навіть у підтримці сепаратизму, а ще в ті дні група місцевих журналістів оголосила про створення «Журналістського майдану» і зажадала узгоджувати з ними призначення і звільнення голови ОДА та інші суспільно важливі питання…

Нині в місцевому політикумі та навколополітичній журналістиці настало певне затишшя, проте сплеск активності може знову спровокувати якась кадрова перестановка чи місцеві вибори. Наприклад, довибори п’ятьох депутатів облради, призначені на кінець лютого.

На очікувані кадрові ротації та вибори покладають свої надії деякі місцеві власники і керівники засобів масової інформації. Хтось – аби поквитатися з опонентами, хтось – аби виторгувати ласу посаду чи банально заробити на замовних матеріалах. Так само й деякі рядові журналісти можуть очікувати від розвитку цих подій певних змін на краще чи на гірше: у якомусь ЗМІ збільшаться зарплати, десь набиратимуть у штат нових «майстрів пера», десь зменшиться фінансування і гряде скорочення…

В очікуванні (чи в страху) примарного роздержавлення й надалі житимуть у 2015-му комунальні ЗМІ Вінниччини. Скажімо, велика група комунальних видань – районні газети області – сподіватимуться, що фінансування їх не припиниться, а навіть навпаки: буде виконано обіцянку обласної влади про їх підтримку, зокрема про сприяння у створення власного сайту кожної районки.

Адже проект з підтримки комунальних друкованих ЗМІ, презентований 26 грудня редакторам газет головою ОДА, передбачає, що кожне видання «матиме свій Інтернет-ресурс, який буде автоматично «зав’язаний» на обласний та державний інформаційний простір, це забезпечить не лише оперативність інформування про події, якими живе район, а й буде серйозним поступом у розвитку видання…»

Реорганізації (чи ліквідації?) в рамках анонсованого створення суспільного телерадіомовлення з тривогою очікуватиме колектив обласної телерадіокомпанії «Вінтера». Остаточного призначення облрадою нового головного редактора чекатиме колектив газети обласної ради «Вінниччина» (наразі керівник газети має статус «в. о.»). Колектив і читачі районної газети «Бершадський край» чекатимуть, чим завершиться розгляд позову від одного з депутатів місцевої ради про нібито образу його честі й гідності на сторінках видання…

А читачі, глядачі та слухачі області в новому році чекатимуть від медіа, звісно, більше добрих новин (шкода, що не від журналістів це залежить). А ще чекатимуть появи нових ЗМІ. Бо, як відомо, нині в області особливо активно створюються електронні медіа.

Також суспільно свідомі споживачі інформаційних послуг і надалі очікуватимуть, що ЗМІ стануть цікавішими, менш заангажованими, перестануть зловживати джинсою та бути залежними від власників.

Текст: Юрій Сегеда, регіональний представник ІМІ на Вінниччині, для сайту "Вінницькі новини"

На фото: Олександр Домбровський. Джерело фото тут

 

Liked the article?
Help us be even more cool!