ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Полтава: прямої дискримінації жінок у ЗМІ немає

07.11.2016, 18:35

На період моніторингу на дотримання гендерного балансу у полтавському регіоні було проаналізовано такі друковані ЗМІ як “Зоря Полтавщини” та “Коло”, а також інтернет видання “”Полтавщина” і “Полтава”.

За період  моніторингу загальний рівень представленості жінок  у полтавських друкованих та онлайн ЗМІ склав показник майже у 4 рази менший, ніж показник представленості  чоловіків. Із загального рівня представленості жінок (86 разів) – 86 % жінок представлені героїнями і 14 % - експертками. Із 335 «чоловічих» матеріалів тенденція повторилася. 86 % героїв і 14 % - експертів. Також слід зазначити, що в полтавських ЗМІ досить часто публікувалися «знеособлені» матеріали – 14,4 % від загальної кількості матеріалів.

У друкованих виданнях рівень представленості жінок склав 22,8 %, тоді як рівень представленості чоловіків – 77,2 %. І онлайн ЗМІ ці показники становлять 18,2 і 81,8 % відповідно. Враховуючи загальну кількість друкованих матеріалів, слід зазначити те, що експертками частіше стають у матеріалах газет – 16,7 %, тоді як у онлайн ЗМІ цей показник склав тільки 1,15 %. Щодо жінок - героїнь ця тенденція повторюється. Героїням присвячено 60 % матеріалів друкованих видань і 21,6 % матеріалів інтернет ЗМІ.

Розглянемо ці показники по кожному ЗМІ.

Так, у двох випусках газети “Зоря Полтавщини” 8 жінок стали експертками, і 22 героїнями Чоловіки стали героями 69 разів та експертами 10 разів. У газеті “Коло” кількість експерток і героїнь склала 2 і 14. У той же час чоловіки стали героями 71 раз та експертами 5 разів у матеріалах газети «Коло».

У інтернет виданні “Полтавщина” 26 жінок стали героїнями матеріалів та лише 1 експертка. У ролі експертів чоловіки у цьому виданні становили 20 разів, а героями – 91 раз.

У публікаціях інтернет агенства “Полтава” жінки стали героїнями 12 разів, тоді як чоловіки стали героями 56 разів. Жінка-експертка у цьому виданні була лише одна, і 13 чоловіків-експертів.

Таким чином, проаналізувавши матеріали публікацій полтавських ЗМІ за період з 16 по 22 травня, можна зробити висновок про те, що героями та експертами матеріалів виступають здебільшого чоловіки. Жінки фігурують лише у невеликій частці публікацій. Це пов’язано з тим, що чоловіки займають більше керівних посад, ніж жінки. Гендерний баланс був порушений. Проте, прямих дискримінаційних матеріалів жінок у публікаціях полтавських ЗМІ виявлено не було. Також слід зазначити, що виявлено було достатня кількість знеособлених інформаційних матеріалів.

Текст: Інна Пахомова, регіональна представниця ІМІ в Полтаві

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні. 

Liked the article?
Help us be even more cool!