Політична агітація в друкованих виданнях Дніпропетровська
За два тижні до виборів кандидати працюють вже не на більше не на «впізнаваність»(оскільки засилля білбордів та реклами за час перебігу кампанії більш-менш познайомили містян з кандидатами у очільники міста), а на «перетягування» виборця на свою сторону.
В дніпропетровській пресі ми зустрічаємо засилля політичної реклами та антиреклами. Варто зазначити, що деякі дніпропетровські друковані видання попереджають читача, що даний матеріал є політичною агітацією, а ось видання «Днепр Вечерний» рясніє матеріалами агітаційного характеру без жодних позначок про це.
1. Газета «Дніпро вечірній». Вказаний тираж – 146130 тисяч примірників. Дата виходу 16 жовтня.
Щойно розгорнувши газету,читач одразу помічає два матеріали з фотографіями кандидатів на посаду мера міста – Загіда Краснова («Громадська сила») та Максима Курячого («Блок Петра Порошенка»).
1.1 Друга сторінка видання наводить соціологію Центру соціальних досліджень «Статус», що пророкує кандидату в мери від партії «Громадська сила» Загіду Краснову перемогу у другому турі виборів. З перевагою у 7% над Олександром Вілкулом. Згідно матеріалу, Центром соціальних і політичних досліджень «Статус» було опитано 4500 дніпропетровців.
Матеріал називається «Загид Краснов – фаворит местной гонки». Трійка лідерів першого туру дніпропетровських мерських перегонів, згідно статті, виглядає наступним чином:Олександр Вілкул (31,10%), Загід Краснов (28,97%), Борис Філатов (18,10%).
До речі, друга сторінка також містить невелику замітку про в.о мера міста Галину Булавку, що балотується у мери від ПП «Наш край». Матеріал стосується початку опалювального сезону у місті і обіцянку обладнати усі будинки міста лічильниками на теплоенергію.
1.2 Третя сторінка видання містить звернення кандидата в мери від блока Петра Порошенка Максима Курячого із заголовком «Женщинам мы обязаны лучшим». Матеріал містить обіцянки Максима Курячого щодо соціального захисту жінок, котрі втратили годувальників у зоні АТО також розробити соціальну програму підтримку сімей із дітьми із міського бюджету. Не обійшлось і без стандартних обіцянок щодо надбавки педагогам та працівникам медичної сфери.
Дивіться скан цієї та інших матеріалів за посиланням: https://www.flickr.com/gp/137153951@N07/H17T5g
1.3 Четверта сторінка видання запитує у читача «Как Днепропетровск будет жить под руководством мэра Вилкула?» і містить основні положення програми кандидата у мери від «Опозиційного блоку». Щодо програми, то вона містить всі штамповані обіцянки кандидатів у мери міста – поліпшення ЖКГ, транспорту, будівництво автошляхів, інноваційний розвиток, екологія і тому подібне.
1.4 Наступна сторінка пропонує читачам матеріал про наступного кандидата у мери міста – Олексія Чеберду. В статті йде мова про те, що кандидат в мери від БЮТ відвідав дитячі будинки і має намір в подальшому їх відвідувати і допомагати соціально незахищеним дітям.
1.5 Сьома сторінка видання – матеріал на підтримку кандидата в мери від партії «УКРОП» Бориса Філатова. Стаття являє собою презентацію програми кандидата за акцентами на економіку та підприємництво. За обсягом даний матеріал більший за матеріали його конкурентів – займає один друкований аркуш, тоді як попередні матеріали переважно займали пів сторінки.
1.6 Восьма сторінка газети містить матеріал під емблемою «опозиційного блоку» з заголовком «Безработица по-украински: 35 человек - на одну вакансию».
1.7 На дев’ятій сторінці читачу пропонують результати чергового соцопитування, за результатами якого в міську раду мають пройти п’ять партій: «Опозиційний блок» (33,4%), «УКРОП» (22,8%), «Громадська сила» (13,4%), «Блок Петра Порошенко»(12,8%), Батьківщина (5,1%).
Цікаво, що стаття вийшла під назвою «Партия «Солидарность» стремительно набирает симпатии избирателей». «Предполагается, - зазначає автор, - что рейтинг «Солидарности» будет расти и дальше», при цьому трійка партій-лідерів, за результатами запропонованих соцопитувань «уперлись в свой электоральный потолок». Також спікер не виключає, що до другого туру виборів може потрапити кандидат від БПП Максим Курячий.
1.8 Десята сторінка видання містить рекламу одразу двох політичних сил – Блоку Юлії Тимошенко та Радикальної партії. Першої – в особі кандидата у депутати до міської ради Вадима Гетьмана, другої – в особі її лідера Олега Ляшка.
«Вадим Анатольевич считает необходимым лично, без участия помощников вести прием граждан» - сказано у статті. І подальша реклама безкоштовної юридичної консультації кандидата.
1.9 Йдемо далі. П’ятнадцята сторінка газети «Днепр Вечерний» – реклама кандидата в міську раду від «Опозиційного блоку» Олександра Турчина». Он знает, что делать» - говорить нам заголовок. «Александр Турчин знает, как решить многочисленные коммунальные проблемы», «В связи с высокой стоимостью потребляемого газа и высокой ценой на электроэнергию необходимо провести реконструкцию тепловых пунктов» - та інші явні ознаки джинси присутні і у цій публікації
1.10 Двадцять друга сторінка. «Филатов зарегистрировал на выборы в Днепропетровске клона умершего брата Вилкула»: «Используя последнюю попытку понизить рейтинг Александра Вилкула, который может победить на выборах мэра Днепропетровска уже в первом туре, «кукловоды» Партии «Укроп» и «Відродження» Корбан и Филатов перешли все границы морали. Льются потоки грязи и откровенного вранья».
1.11 Двадцять третя сторінка. На цей раз вже третя організація презентує результати соцопитування на сторінках газети «Днепр Вечерний» за 16 жовтня. Тут перше місце на виборах в місцеву раду віддають партії «Опозиційний блок»(27,9%), друге – партії «УКРОП» (21,5%), третє – Громадська сила» (10,6%), також прохідний бар’єр долає партія «Самопоміч»(9,2%) та «Блок Петра Порошенка» (5,5%).
Як бачимо, на відміну від попереднього соцопитування (1.7), згідно цих даних, до міської ради має потрапити партія «Самопоміч», а «Батьківщина» - не долає бар’єр.
1.12 Двадцять п’ята сторінка газети «Днепр Вечерний» містить одразу два матеріали політичного змісту. Перший – інтерв’ю з кандидатом в депутати від партії «Відродження». Другий матеріал – с заголовком «Усі, крім Ляшка, витрачають сотні мільярдів на рекламу, експерт».
1.13. І на завершення. Цікавим є матеріал, що міститься на сторінці 29 газети «Днепр Вечерний»: «Честь и достоинство: ветераны принимают поздравления с Днем защитника Украины и не хотят быть втянутыми в пиар-кампании». У статті викладена історія ветерана.
«Где-то два-три дня назад принесли две фотографии, не знаю, как к нему они попали. Но дело в том, что здесь подписи. Вот и вот. Тут написано, на добрую память Борису Альбертовичу, от полковника Басса в день 93-летия. Спасибо за внимание. Ну подарил, так подарил эту гречку. Но зачем было подделывать подписи? Я это не подписывал, это не мой почерк, - возмущается ветеран.
Савелию Бассу обидно, что его втягивают в политические игры. Говорит, что честь и достоинство не продаются за гречку. Депутат Днепропетровского городского совета Анжелика Пилипенко уверена, что забота о ветеранах – это обязанность власти. Продуктовые подачки – это аморально».
Мы должны заботиться об этих людях каждый день, должны помогать им всегда, Мы обязаны этим людям жизнью и благополучием. Поэтому хотелось бы попросить всех политиков не ввязывать этих людей в избирательную кампанию и не пиариться за их счет, - заявила Пилипенко», -так завершується дана стаття. Анжеліка Пилипенко – кандидат в депутати в міську раду від партії «Опозиційний блок».
Отже, дніпропетровська щотижнева газета «Днепр Вечерний» фактично «впарює» читачу різнопланову політичну агітацію, програму, кросворди та анекдоти, майже забуваючи про актуальні події у місті.
2. Цікавою з точки зору розміщення джинси є дніпропетровська газета «Наше місто» з накладом у майже 54 тисячі примірників. Вона містить чотири статті агітаційного характеру, при цьому, кожна із них помічена як «передвиборча агітація» (проаналізовано випуск газети за 15.10).
Тут ми бачимо дві статті, що вже зустрічались нам у газеті «Днепр Вечерний» - «Как Днепропетровск будет жить под руководством мэра Вилкула?» і «Филатов зарегистрировал на выборы в Днепропетровске клона умершего брата Вилкула» від «Опозиційного блоку», програму кандидата в мари від БПП Максима Курячого та програму-звернення кандидата на посаду сільського голови Березнуватівської сільскої ради.
3. Газета «Зоря» (тираж майже 44 тисячі примірників) також може похизуватися приписами «політична реклама» поруч з матеріалами агітаційного характеру (дата виходу – 14 жовтня).
Клокова Марія, на конкурс «Лови джинсу!»
Help us be even more cool!