ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Після виборів миколаївські ЗМІ менше «джинсують» та розміщують «паркет»

24.03.2016, 11:52

Навесні у миколаївській пресі зникає «джинса» та з’являється більше публікацій про діяльність волонтерських та громадських організацій. Про це свідчать дані моніторингу «Будуємо мости», проведеного Інститутом масової інформації, - пише Тетяна Локацька на миколаївському сайті "Зеркало"

Дослідження проводилось у два етапи: з 26 жовтня по 8 листопада 2015 року та з 22 лютого по 6 березня 2016 року. Для максимальної об’єктивності моніторингу було обрано найбільш відвідувані інтернет-ЗМІ області: Преступности.НЕТ и Новости-N. З газет було взято «Вечірній Миколаїв» та «Рідне Прибужжя». Також моніторили два телеканали: Миколаївська обласна телерадіокомпанія та ТРК «Март».

Порівняно з ситуацією восени 2015 року, кількість «джинси» в ЗМІ загалом зменшилась на 64 одиниці. В основному цю цифру сформували інтернет-ЗМІ. Так, проти осінніх 27 «джинсових» новин на Преступности.НЕТ за час весняного моніторингу їх вийшло всього 9. Схожа ситуація і на Новости-N: 42 проти 7. На досліджуваних телеканалах «джинса» зникла взагалі. Така різниця між осінніми та весняними дослідженнями може бути пов’язана з тим, що восени проходила передвиборча кампанія, навесні виборів не було.

Тим часом, в місцевих ЗМІ збільшилась кількість новин, присвячених місцевим громадським організаціям, громадянським ініціативам та волонтерським рухам. Раніше загальна сума таких новин за досліджуваний період складала 41, навесні – 65. Така ж тенденція є і у сфері висвітлення проблем і діяльності ЖКГ: з 53 новин восени їх кількість навесні виросла до 93.

Змінились показники по матеріалах про роботу місцевої влади, над якими працювали журналісти; в той же час скоротилась загальна кількість «паркету» (передрук прес-релізів та офіційних повідомлень). Кількість «паркету» зменшилась з 152 до 122. Загальна сума авторських публікацій про місцеву владу виросла з 66 майже удвічі – до 114. При цьому, варто зауважити, що відсоткове співвідношення матеріалів про роботу місцевої влади зазнало лише незначних змін. Раніше владу висвітлювали більше нейтрально, наразі відсоток позитивних новин дещо зріс.

За час проведення моніторингу було досліджено 1290 публікацій (осінній моніторинг) та 1237 публікацій (весняний). Левову частку посідає кількість публікацій в інтернет- ЗМІ. З загальної кількості матеріалів було виділено публікації місцевої тематики. Так, в осінній період їх нараховувалось 624, у весняний за аналогічний період – 723. Варто зауважити, що більше всього уваги місцевим новинам приділяє Миколаївська державна телерадіокомпанія. Інтернет-ЗМІ активно висвітлюють події державного та міжнародного значення.

Більше всього новин на місцеву тематику вийшло у новинних випусках МОДТРК: восени 84,78% від загальної кількості новин, а навесні ще більше – 91,89%.

На другому місці за кількістю «місцевих» новин опинилась газета «Рідне Прибужжя»: восени 77% і навесні – 71,42%.

Третю позицію посіла газета «Вечірній Миколаїв»: 66,45% восени і 71,55% навесні. На четвертому місці інтернет-видання Новости-N: 57,62% та 59,03%. Не набагато відстає від попереднього  ЗМІ телеканал Миколаївської міської ради «Март» – 52,27% та 48,88%. На останньому місці за кількістю по співвідношенню новин місцевого характеру та загальної їхньої кількості опинилось інтернет-видання Преступности.НЕТ – 32,82% місцевих новин восени та 47,13% навесні.

Крім моніторингу за вищевказаними факторами також публікації на місцеву тематику досліджуваних ЗМІ було перевірено на дотримання журналістських стандартів: збалансованість, відмежування фактів від коментарів, достовірність. Тут у більшості позитивні показники.

Так, в публікаціях газети «Рідне Прибужжя» збалансованих матеріалів набралося на 87,01 % восени і 100 % навесні. У газеті «Вечірній Миколаїв» – 95,37 % і 93,58 % відповідно. Преступности.НЕТ – 96,87 % і 86,48 %. Новости-N – 50,98 % і 90,90 %. МОДТРК – 84,61 % і 97,05 %. ТРК «Март» – 86,95 % і 95,45 %.

Ситуація з достовірністю опублікованої інформації в миколаївських ЗМІ склалася таким чином: «Рідне Прибужжя», «Вечірній Миколаїв» і телеканали – 100 % восени, до весни змінився показник тільки у газети «Вечірній Миколаїв», впавши до 64 %, що теж пов'язано зі специфікою видань, Преступности.НЕТ- 78,64 % і 90,54 %, Новости-N - 74,01 % і 86,12 %. 

За результатами проведеного моніторингу, порівнявши осінні та весняні показники, можна зробити висновок, що в основному «джинса» в ЗМІ з’являється під час передвиборчих кампаній. У міжвиборчі періоди «джинси» практично не спостерігається і преса робить більшу ставку на висвітлення громадської тематики. У той же час, з точки зору дотримання журналістських стандартів, миколаївські ЗМІ намагаються їх дотримуватися, про що свідчать дані моніторингу в частині збалансованості точки зору в журналістських матеріалах, достовірності поданої інформації і відокремленні фактів і коментарів.

За стандартами відокремлення фактів від коментарів результати такі: «Рідне Прибужжя» - 96,10 % восени і 100 % навесні, «Вечірній Миколаїв» – 84,11 % і 64 % відповідно, Преступности.НЕТ – 93,75 % і 94,59 %, Новости-N – 45,09 % і 85,16 %. Обидва телеканали показали 100 % результат з дотримання даного стандарту і в осінньому моніторингу, і у весняному. Можливо, це пов’язано зі специфікою журналістської роботи в сфері ТБ і тематикою новин.

Моніторинг проводився з 22 лютого по 6 березня 2016 року на сайтах "Новости-N" (http://novosti-n.org) та "Преступности.НЕТ" (https://news.pn/ru/), газетах "Рідне Прибужжя" та "Вечірній Миколаїв", телеканалах "МАРТ" та МО ТРК у рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.

Текст: Тетяна Локацька, Миколаїв, для сайту "Зеркало".
Liked the article?
Help us be even more cool!