ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Піару – так, маркуванню – ні! Як у хмельницьких виданнях «джинсу ловили».

20.10.2015, 14:46

Про те, що вибори не за горами, нам, зазвичай, красномовно нагадує збільшення на шпальтах видань найрізноманітнішої інформації про політичні партії та її членів, висвітлення їхньої активної громадської діяльності, наполегливе демонстрування соціальної відповідальності потенційних кандидатів до органів влади та їхнього бізнесу. Місцеві вибори-2015 не стали винятком, принаймні у Хмельницькому. На прикладі декількох хмельницьких видань, таких як інформаційно-рекламний щотижневик Хмельниччини «Актуально для подолян», обласна рекламно-інформаційна газета «Подільська пропозиція», обласна рекламно-інформаційна газета «Пропозиція тижня», газета Хмельницької міської ради «Проскурів», газета Хмельницької облради та ОДА «Подільські вісті» відслідкуємо як хмельницького читача настирливо знайомили з політичними партіями та її членами, із потенційними, а згодом зареєстрованими кандидатами у мери тощо.

Отож задовго до офіційного старту політичної компанії у друкованих ЗМІ Хмельницького з’являлися матеріали з ознаками політичної «джинси». Відтак обласна рекламно-інформаційна газета «Подільська пропозиція», почала дещо нагадувати звіт про роботу міськвиконкому, в особі виконуючого обов’язки міського голови Костянтина Чернилевського, який згодом прогнозовано включився у виборчі перегони на правах вже офіційно зареєстрованого кандидата на мерське крісло. Ці матеріали впевнено займали площу, де колись публікувалися новини міста та комерційні рекламні статті.

Приклади:

«Подільська пропозиція» № 09 від 20.05.2015 р.

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n09_200515_str2.jpg

«Подільська пропозиція» № 12 від 17.07.2015 р.

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n12_170715_st2.jpg

У «Подільській пропозиції» № 13 від 17.07.2015 р. окрім традиційних матеріалів про діяльність в.о. мера Хмельницького Костянтина Чернилевського з’являється фігура голови місцевого осередку політичної партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» та засновника Благодійного фонду «Святого Володимира» Олега Лукашука.

 

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n13_310715_2.jpg

 

Втім Олега Лукашука не оминули у «Подільській пропозиції» від 18.09.2015 р.

 

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n17_180915_1.jpg

 

Проте незмінним «фаворитом» видання надалі залишається Костянтин Чернилевський. Варто зазначити, що № 21 від 09.10.2015 року «Подільської пропозиції» зайняв почесне місце серед агітматеріалів у палатці кандидата у мери Костянтина Чернилевського.

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n21_091015_st1.jpg

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n21_091015_st2.jpg

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n21_091015_st3.jpg

«Наші громадські організації висловлюють цілковиту довіру Костянтину Чернилевському та підтримують його на виборах міського голови міста Хмельницького!» – йдеться у звернені. Схоже на агітацію, чи не так?

Як бачимо, жодного маркування та понад 20 % площі відведено на ці матеріали.

Досить цікавим є і соціологічне дослідження, надруковане у цьому ж номері. «Ті, хто не визначилися, а таких багато, бачать, що нема ніякої альтернативи, – резюмують соціологи свої припущення і стверджують, – І до виборів ситуація буде змінюватись , зростанням переваги Чернилевського над його конкурентами, тому з великою ймовірністю він перемагає в першому турі».

G:ДжинсаPodilskaPropoziciya_n21_091015_st4.jpg

 

А ось ще один схожий матеріал про Костянтина Чернилевського, але вже у іншому виданні «Проскурів» №41від 15.10.2015 р. від , і знову без жодного маркування.

G:ДжинсаProskuriv_n41_151015_st15.jpg

Фальтстарт політичної кампанії спостерігався і на шпальтах інших видань, зокрема «Пропозиції тижня» (№26 від 29.08.2015 р.) та «Подільських вістей» (№ 71-72 від 02.07.2015 р.)

G:ДжинсаPropoziciyaTigdnya_n26-343-290815_st3.jpg

 

Для порівняння раніше, коли про вибори ще не було чутно, ця сторінка мала такий вигляд, тобто складалася із рекламних макетів та коротких актуальних новин:

 

G:ДжинсаPropoziciyaTigdnya_n23-340-010815.jpg

Позитивна розповіть про «VITAGRO» дітище Сергія Лабазюка, народного депутат України, його політична сила «Поруч» згодом зареєструється для участі у місцевих виборах-2015.

G:ДжинсаPodilskiVisti_n71-72_020715_1.jpg

Багато партій завбачливо заздалегідь піаряться, готуючи собі стартовий майданчик для походу на вибори. Не стали винятком «За конкретні справи»:

 

G:ДжинсаPodilskiVisti_n71-72_020715_2.jpg

 

З 01.10.2015 р. більшість партій та кандидатів до місцевих органів влади вже зареєструвалися, а отже стали суб’єктами виборчого процесу. Офіційно стартувала передвиборча кампанія та, схоже, не за маркуванням досліджуваних видань її впізнавати читачу, а шукати між рядків. Відтак в «Актуально для подолян» №41 від 08.10.2015 р. рекламують аграрний кооператив та розповідають про його виняткові переваги (створення кооперативів є одним із пунктів «Аграрної партії «України», а представники аграрної корпорації «Сварог Вест Груп» та с/г компанії «Перлина Поділля», згадувані у статті, є членами цієї партії і балотуються). Обличчям статті є Василь Міракін кандидат до Хмельницької обласної ради від партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність».

G:ДжинсаAktualnoDlyaPodolyan_n42-2015_151015_st1.jpg

G:ДжинсаAktualnoDlyaPodolyan_n42-2015_151015_st8-9.jpg

 

 

Поряд із Василем Міракіним лише позитивне та хороше про Ірину Ковальчук, кандидата до Хмельницької міськради та її діяльність.

У виданнях «Подільські вісті» та «Проскурів» під найрізноманітнішими рубриками: «Перспектива», «Незабутня мандрівка», «Відлуння», «Соціум», «Жіночий клуб», «На часі», «Хмельницький діловий», «Місто і влада» тощо, зустрічаємо матеріали з ознаками політичної «джинси»:

G:ДжинсаProskuriv_n40_081015_st_8.jpg

G:ДжинсаProskuriv_n41_151015_st9.jpg

До слова у вищенаведених інтерв’ю та інших схожих, але не наведених тут, завжди характерне ведення розмови у винятково позитивному руслі, а будь-які гострі кути співбесідники обходять десятою дорогою. Чи не ознака заможності?

G:ДжинсаProskuriv_n40_081015_st_1.jpg

G:ДжинсаPodilskiVisti_n116-117_161015_st2-2.jpg

G:ДжинсаPodilskiVisti_n116-117_161015_st2-3.jpg

А ось серія матеріалів «Віталій Іваневич: Хмельницький має стати справжньою столицею Поділля» та партія «Відродження» у «Подільських вістях» № 116-117 від 16.10.2015 р. та «Проскурові» № 41 від 15.10.2015 р.

G:ДжинсаProskuriv_n41_151015_st5.jpg

 

Загалом, варто визнати, що відокремлення матеріалів з ознаками замовленості від незалежних журналістських матеріалів, явище, схоже, рідкісне серед провідних хмельницьких друкованих видань і дотримуються його одиниці. Таке враження, видання навмисне шукають, як обійти закон та начебто дотримуватись високих журналістських стандартів. А на практиці отримуємо суцільне введення в оману читацької аудиторії.

Оскільки до дня тиші, який відводиться на те, щоб виборці могли прийняти зважене рішення на основі вже отриманої інформації, залишилось декілька днів, то ймовірність того, що у запеклій політичній боротьбі кількість подібних матеріалів у наступних номерах друкованих ЗМІ лише збільшиться.

Ольга Крамар, Хмельницький, для конкурсу "Лови джинсу!"

Liked the article?
Help us be even more cool!