ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Перед виборами «накосила» і тернопільська преса

20.10.2015, 14:19

Політичні перегони у розпалі, а отже у місцевих ЗМІ почались так звані «жнива». Шпальти засвітились гучними репліками, лозунгами, обіцянками та, як не прикро казати – політичним брудом. Авжеж «джинсовістю» перед виборами не здивуєш, але те, що побачила я  таки вразило. Регіональна преса настільки загорілась  передвиборчою лихоманкою, що навіть не створює унікального контенту, а просто штампує готові джинсові статті, які припускаю створюється замовником. Адже відкривши три регіональні газети одразу кидається в очі дублювання інформації, фото та навіть заголовків.

Отож, у руки потрапили наступні регіональні видання: «Нова Тернопільська газета»( №38(774) 7 -13 жовтня), «Номер Один»( №40( 512) від 7.10.2015) та «Наш день» ( № 39 ( 120) від 7- 13 жовтня 2015). Перш за все увага концентрується навколо першої сторінки. Дві газети («Нова Тернопільська газета», «Наш день») продублювали цікавий рейтинг, згідно з яким беззаперечним лідером у виборчій перегонці за посаду мера стане діючий очільник міста. Здавалося б і посилання на структуру, що займалась дослідженням є, фото керівника структури для впевненості додали. Проте на ознаки замовності чи то дослідження, чи то матеріалу вказує перш за все фантастичний відрив С. Надала та вибірка, яка для багатотисячного міста є мізерною.

 

На наступні сторінці усі три видання дублюють цілу низку матеріалів. Деякі мають ідентичні заголовки і відповідно однаковий зміст. Для прикладу публікація “ Петро Ландяк: « Гроші влада додатково витягла з кишень тернополян»” є відвертою «джинсою». Таке собі відверте обливання брудом, оперуючись при цьому сумнівними цифрами та підсумками. На замовність вказує навіть заголовок. Його основна мета не інформувати, а притягнути увагу. Слова “гроші та влада”  виділено візуально, а це притягує читача та створює у нього попередню негативну установку. Ця публікація не має спеціального маркування “політична реклама” і подається як надважлива новина, хоча новинності у ній немає. Лише оперування сумнівними цифрами.

 

 

У тому ж дусі обливання брудом написаний ще один матеріал, який продубльований у газетах. У ньому увесь дьоготь спрямовують на Об’єднання «Самопоміч», зокрема представників Пастуха  та власне Садового. Однаковий візуальний ряд, аргументи заставляють робити висновки:чергова передвиборча “чорнуха”.

Газета «Наш День»

Джинсовістю відзначились кандидати від Блоку П.Порошенка «Солідарнісь». Проте рекламували вони себе колективно. Підібрали для матеріалу ідею високої моральності та громадської активності. Так, вийшли політики на толоку. Цю подію зафіксували на камеру і, як результат, ще один матеріал на тему “нас до влади, бо ми хороші”. Цей матеріал знову продубльовується у декількох ЗМІ. І, авжеж, відсутнє відповідне маркування.

Газета «Нова Тернопільська»

Газета «Наш день»

Газета «Номер Один»

Можу відзначити, що усі названі видання таки відкривають завісу та маркують -  ”політична реклама" або ж ставлять розпізнавальний знак у вигляді «*». Але чи здогадуються читачі, що цей непомітний значок означає? Хочу ще раз підкреслити замовності у регіональній тернопільській пресі більш ніж вистарчає.Вирішити цю проблему можливо єдиним шляхом – створення спеціальної моніторингової комісії та накладання штрафових зобов’язань за приховану рекламу.

 

Ірина Пискур, Тернопіль, студентка ТНПУ ім. В. Гнатюка, для конкурсу "Лови джинсу!"

 

Liked the article?
Help us be even more cool!