Онлайн-ресурси Дніпропетровська "засмічують" стрічку "паркетом"
Єдиною взагалі не висвітленою темою у аналізованих ЗМІ є журналістські розслідування. Протягом тижня на вказаних ресурсах не було розміщеного жодного такого матеріалу чи передруку розслідування.
Другою з кінця за популярністю є тема боротьби із корупцією. У відсотковому показнику однаковий результат мають газета "Дніпропетровська панорама" та сайт 0564.ua – по 4%. Проте на 0564.ua кількісно матеріалів вказаної категорії більше. Взагалі відсутні такі повідомлення у газеті "Дніпро вечірній". На міському сайті таких публікацій 4, або 2% від усіх новин за тиждень.
Більшість матеріалів, присвячених темі боротьби із корупцією – офіційні повідомлення органів поліції чи прокуратури, по суті є паркетом і говорять про реакційне висвітлення теми, а не ініціативу самих журналістів.
Третьою з кінця за популярністю темою є охорона здоров'я. На трьох медіа цій темі присвячено від 1% до 5%. Рекордним є показник у цій категорії в газеті "Дніпропетровська панорама" – 4 матеріали з 27 (15%).
Це навіть більше для цієї газети, ніж висвітлення подій чи діяльності, пов'язаної із війною на Сході. У "Дніпропетровської панорами" в цій категорії також найбільший показник, але становить лише 11% - 3 матеріали із 27. При цьому на інших ресурсах показник представлення військової тематики складає від 3% до 5%. Найбільше кількісно тема війни представлена на Міському сайті – їй присвячені 13 матеріалів. Проте ці повідомлення відсотково тонуть у стрічці новин.
З усіх аналізованих категорій найбільший відсоток займає висвітлення діяльності органів місцевої влади. Кількісно у цій категорій переважає Міський сайт – 75 публікацій. У газет "Дніпро Вечірній" та "Дніпропетровська панорама" кількість матеріалів про владу майже однакова – 11 та 10 відповідно. Проте відсотково ситуація виглядає так: 37% - "Дніпропетровська панорама"; 29% - Міський сайт; 28% - 0564.ua; 19% - "Дніпро Вечірній".
У більшості видань паркетні новини про органи влади переважають над власними матеріалами. Виключенням є газета "Дніпропетровська панорама". Тобто газета, в якій найбільше матеріалів про діяльність органів влади, найбільший відсоток із них готує самостійно. Виключення становлять матеріали із другої шпальти, подані за інформаціями прес-служби Дніпропетровської міськради. Більшість власних матеріалів про органи влади, хоч і пройшли журналістську обробку, проте все одно мають компліментарний характер: інтерв'ю з чиновником, повідомлення про плани діяльності департаменту чи управління тощо.
Найбільший відсоток "паркетних матеріалів" – 83% із загального обсягу публікацій про місцеву владу – характеризує стрічку Міського сайту. Редакція не гребує просто переставляти собі релізи Дніпропетровської обладміністрації, міськради, Дніпродзержинської міськради, повідомлення поліції, ДСНС, прокуратури тощо. Зазначимо, що цей ресурс з усіх аналізованих має найбільшу стрічку новин – за тиждень тут розміщено 258 публікацій загалом.
Другим за кількістю "паркету" є сайт 0564.ua – 75% матеріалів про владу не мають ознак журналістського опрацювання. Подекуди навіть власні новини виглядають як "паркет" – це стається, коли журналіст пише звіт про подію, а не шукає у ній корисної, суспільно важливої чи цікавої інформації: В Кривом Роге увеличилось количество пожаров на мусорных свалках (ФОТО); Лучших криворожских пожарных наградили почетными грамотами и дипломами (ВИДЕО).
У газетах відсоток паркету складає менше половини від новин про органи влади: 45% у "Дніпра Вечірнього" – сюди також увійшли повідомлення що мають ознаки оголошень, проте не відокремлені від редакційних матеріалів; 30% - у газеті "Дніпропетровська панорама".
Текст: Зоя Красовська, регіональна представниця ІМІ в Дніпропетровській області.
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
Help us be even more cool!