ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Одеса. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ, весняна хвиля

05.04.2016, 12:42

Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвиліконтент-аналізу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого - 6 березня. В Одесі під моніторинг потрапили: сайти "Думская" і "Таймер", газети "Вечерняя Одесса" та "Одесская жизнь", телеканали 1-й Міський та 7-й. Результати другої хвилі аналізу: 

Кількість матеріалів на місцеву тематику

В Одесі рівень висвітлення місцевих новин у локальних медіа, порівняно з першою хвилею, у середньому взагалі не змінився, склавши 77% загальної кількості матеріалів. Для прикладу, в сусідньому Миколаєві менше — 64%, у Херсоні більше — аж 89%.

При цьому, одеські телеканали працюють практично лише на місцевому матеріалі 99% сюжетів стосуються життя міста та області (показник також тримається на рівні осіннього моніторингу). Високий показник також в інтернет-ЗМІ (83% порівняно до 81% за попередній моніторинг), натомість вдвічі менше від ТБ пишуть на місцеву тематику в друкованій пресі 49% (приблизно подібно було восени 51%).

Така ситуація пов’язана із активним місцевим життям в Одесі, яскравим представником якого є очільник ОДА Міхеїл Саакашвілі, запущені ним реформи та конфлікти із окремими місцевими елітами. Одеська область є також найбільшою в Україні.

Матеріали з ознаками замовлення

Ситуація з рівнем матеріалів з ознаками замовлення дещо покращилася: в Одесі у середньому за трьома типами ЗМІ  (інтернет, ТБ, друковані) зафіксовано лише 2% матеріалів з ознаками замовлення від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику, що на 1% нижче, ніж показало попереднє дослідження.

Взагалі не зафіксовано джинси у новинних випусках телебачення (попередній період дав 1%), натомість у пресі та в онлайн-виданнях присутні по 2% замовних матеріалів від їх загальної кількості.

Журналістські стандарти та місцева тематика

Одеська ситуація з дотриманням стандартів у порівнянні з осіннім моніторингом вражає. У друкованих ЗМІ три стандарти — баланс думок, достовірність та відокремлення фактів від коментарів — дотримано. Восени не дотримувалися достовірності в 7% матеріалів газет, балансу думок в 10%, відокремлення фактів від коментарів тоді також було дотримано.

Схожі показники в онлайн-виданнях, які також намагаються працювати ретельно: 100% дотримання стандарту відокремлення фактів від коментарів, у 98% дотримана достовірність, у 96% баланс думок/точок зору. За попередній період моніторингу відокремлення фактів від коментарів не було дотримано аж у 29% новин, достовірність у 20%, баланс не дотримувався у 13% матеріалів.

Натомість телебачення, що пов’язано із поділом телеканалів поміж власниками-гравцями інформаційного поля, які є водночас політично активними, не дотримувалося балансу думок в 35% матеріалів. Інші стандарти (ймовірно, позірно) дотримувалися повністю. Восени збалансованими були 93% сюжетів, 100% достовірними були так само, як і з дотриманням стандарту відокремлення фактів від коментарів.

У середньому дотримання стандарту збалансованості «завдяки» телебаченню скотилося з 93% до 87%, натомість у решті стандартів зафіксоване покращення: достовірності дотримувалися у 99% матеріалів тоді як восени цей показник склав 93%, а відокремлення фактів від коментарів вийшло на 100% дотримання (попередній показник 90%).  

Аналіз матеріалів про місцеву владу

Порівняно з осінню одеські журналісти стали менше приділяти уваги місцевій владі. Вочевидь це пов’язано із відсутністю виборчих перегонів, а також певною втомою від гіперактивного Саакашвілі. Так, якщо попереднього періоду моніторингу власне журналістських матеріалів, присвячених місцевій владі, було 22%, то під час другої хвилі цей показник впав більш ніж удвічі і склав 10% від усіх місцевих новин.

Найбільш активно цю тему висвітлювали на телебаченні 13% матеріалів стосувались місцевої влади, дещо менше у пресі  — 11%, і в онлайн-ЗМІ всього 7%. Для порівняння: у Харкові середній рівень 16%, в Херсоні 26%.

Щодо того, як постає влада у промоніторених матеріалах, більшість із них є нейтрально налаштованими: 91% (негативно про владу пише передусім видання пов’язане з Ігорем Марковим, «Таймер»), тож загальний процент нейтральних текстів у онлайн-ЗМІ коливається на рівні 74%, а критичних 26%. Компліментарних матеріалів щодо влади у власне журналістських новинах не зафіксовано.

Паркетних матеріалів серед всіх про владу 22%, це на 10% менше ніж восени. Немає паркету на ТБ (при цьому попередньо його було аж 35%), натомість в інтернеті його майже половина 47% (восени 30%), у пресі зафіксовано 20% паркету, показник дещо знизився з 31% восени.

Журналістська робота по окремих темах

Темі місцевого активізму одеські журналісти надалі приділяють дуже мало уваги, вочевидь, це не вписується в редакційні політики ЗМІ. Якщо перша хвиля моніторингу показала в середньому 3% матеріалів, присвяченій цій тематиці, то друга взагалі спустила ще на 1% і склала 2% (0% в пресі, 2% на ТБ та 3% в інтернет-ЗМІ).

Тема ЖКГ, яка як восени, так і навесні була пов’язана із опалювальним сезоном, парадоксально дуже мало охоплена увагою ЗМІ: їй присвячено в середньому 5% матеріалів, що й так дещо краще від попереднього показника (2%). Найбільше зверталися до неї на ТБ (7% сюжетів), дещо менше в пресі та в онлайні: 5 і 3 % відповідно. 

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!