ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

На Полтавщині 45% матеріалів - політична джинса

07.11.2016, 18:33

 

З 22 по 28 серпня проводився моніторинг двох друкованих газет («Зоря Полтавщини» - за 24 і 26 серпня, «Коло» - за 25 серпня) і двох онлайн ЗМІ (ІВ «Полтавщина» і ІА «Полтава») на предмет наявності матеріалів замовного характеру («джинси») -  комерційних і політичних.

За час моніторингу було опрацьовано 111 матеріалів друкованих ЗМІ, 25 % яких виявилися замовними. При цьому 15 % матеріалів газет - політична «джинса» і майже 10  % - комерційна. Із проаналізованих 155 матеріалів онлайн ЗМІ – 71 % матеріалів мали ознаки заможності. (Показник наявності «джинси» перевищує більше, ніж в 2 рази, порівняно з даними моніторингу у березні 2016 року). При цьому 66,5 %  матеріалів онлайн-ЗМІ можна віднести до політичної «джинси» і 4,5 % - до комерційної.

Можна стверджувати, що матеріалів замовного характеру у друкованій пресі було в 2,6 рази менше ніж на сайтах.

Якщо проаналізувати матеріали кожного ЗМІ, то маємо наступні результати: із проаналізованих 26 матеріалів друкованої газети «Коло» 6 текстів (23 %) мали ознаки політичної замовленості. Фігурантами замовних матеріалів були Полтавські Управління патрульної поліції, Управління юстиції, Управління ЖКГ, Департамент соціального захисту населення Полтавської ОДА, Центр допомоги учасникам АТО. Також було виявлено 3 (11,5 % загальної кількості) замовних матеріали комерційного характеру. Серед замовників – школа східного танцю «Раяна», та два приватних підприємства, які займаються продажем металоконструкцій і будівельних матеріалів.

За час моніторингу було проаналізовано 85 матеріалів газети «Зоря Полтавщина» (два випуски). Із них 19 (22,4 %) матеріалів були «джинсою»: 11 (13 %) – політичною і 8 (9,4 %) – комерційною. Комерційну «джинсу» у «Зорі Полтавщини» представляв ПП «Ланнівський цукровий завод», ТМ «ТерраВіта», ТОВ «Агрофірма імені Довженка», а також були наявні комерційні оголошення інших приватних підприємств. Політичну «джинсу» представляли в більшій кількості посадові особи Полтавської ради і місцеві депутати. Серед них: ПолтОДА (на чолі з губернатором В. Головком); О. Біленький - голова Полтавської обласної ради, Народний депутат Іщейкін К.; депутат Полтавської облради Ю. Тимоха. Найбільша кількість матеріалів політичного характеру – матеріали прес-служби Полтавської ОДА. Тому, можемо зазначити, зо газета «Зоря Полтавщина» є більш «заполітизованою» і підтримує органи місцевої влади.

 

Що стосується онлайн ЗМІ, то із 90 матеріалів опублікованих ІВ «Полтавщина» за тиждень аж 70 (77,8 %) - замовного характеру. З них 64 (71 %) – політичні і 6 (6,7 %) – комерційні. Фігурантами комерційної «джинси» були ПАТ «Полтаваобленерго» Полтаватрансбуд, Автохімкомплект, ГО «Інститут розвитку міста», ТОВ СП «Нібулон». А також передруки з сайту Укравтодору. Основними представниками політичних матеріалів були, знову ж таки, представники місцевої влади (В. Головко, О. Біленький, О. Мамай і  його заступники), управління і служби міськвиконкому, а також Ю. Бублик  і ВО «Свобода», Народний депутат Сергій Каплін і «Партія простих людей», Депутат облради Ю. Матвійчук, О. Сазонов і «Опозиційний блок», міський прокурор С. Попов, а також міський голова м. Кременчук. Також, слід зазначити, що деякі матеріали були надана прес-службами органів влади, політичних партій і громадських організацій.

ІА «Полтава» за час моніторингу опублікувала 65 матеріалів, з яких 40 (майже 62  %) «джинса». 39 матеріалів (60 %) – матеріали з ознаками заможності політичного характеру і 1 (1,7 %) – комерційного. Основні фігуранти політичних матеріалів  – Полтавська ОДА, Полтавська обласна рада, Полтавська міська рада, Прокуратура Полтавської області, Кременчуцька міська рада, ВО «Свобода»,  а також матеріали правоохоронних органів міських і регіональних обласних. Тексти були невеликими за об’ємом, не мали аналітичних матеріалів,часто це були повідомлення прес-служб перерахованих вище установ і передруки інших інформаційних видань, а також сторінок Facebook. Слід зазначити, що досить велика кількість матеріалів на сайті ІВ «Полтава» були промарковані неналежним чином.

Що стосується якості викладеного матеріалу онлайн ЗМІ, то в основному, матеріали були викладені не повно з відсутньою достовірністю.

Окрім «джинси», сайти були «переповнені» короткими інформаційними повідомленнями, новинами криміналу (ДТП, пограбування, напади на людей, особи в розшуку), новинами про нещасні випадки, самогубства та зниклих безвісті людей.

Інна Пахомова, регіональна представниця ІМІ в Полтавській області

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні

 

 

Liked the article?
Help us be even more cool!