ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

На Кіровоградщині друге місце по джинсі зайняв Опозиційний блок

29.10.2014, 14:56

59%  „джинсового” інформаційного продукту розмістилися саме на сторінках друкованих ЗМІ Кіровоградщини. Якщо порівнювати і якісний склад, наповнення саме газетної "джинси", то вона у багатьох випадках є відвертою і прямою агітацією за кандидатів. Натомість у 41% джинси інтернет-ЗМІ превалює прихована агітація, часто менша за обсягом і відвертістю. Усього ж за тиждень зафіксовано 52 матеріали із ознаками джинси, - пише регіональний представник ІМІ в Кіровоградській області Яна Писарєва

Найчастіше у матеріалах із політичною агітацією згадували самовисуванця по виборчому округу №99 Артема Стрижакова. Саме на цього кандидата припадає 11% усієї зафіксованої „джинси”. Немарковану відповідно неприховану рекламу із програмними тезами, передрук постів із сторінки у фейсбуці кандидата розміщували у двох конкретних виданнях. 

Друге місце у кіровоградських ЗМІ за кількістю розміщеної "джинси" займає політична партія „Опозиційний блок” із критикою дій влади. На її рахунку 9,3% замовних матеріалів із прямою та прихованою політичною агітацією. В тому числі і немаркований газетний банер. Окрім інтерв’ю з одним із лідерів партії Сергієм Ларіним, на сторінках друкованих ЗМІ також розміщувалися невеликі матеріали із посиланням у авторському рядку на персональний сайт Олександра Вілкула. 

7,4% політичної „джинси” у ЗМІ Кіровоградської області було про Радикальну партію Олега Ляшка. Більшість матеріалів із прямою агітацією за цю політичну силу розмістили саме газети у вигляді звернень або авторських матеріалів членів партії, як експертів з окремих питань. У публікаціях детально описувалась проблема і зазначалось, що вирішити її по силах тільки Радикальній партії. 

7,4% від усієї „джинси” займає антиагітація проти різних політичних сил і проти кандидатів-самовисуванців. 

5,6% "джинси" у партії „Блок Петра Порошенка”, у кандидата-самовисуванця по округу №102 Олеся Довгого. Так само 5,6% "джинси" розмістив у кіровоградських медіа самовисуванець по округу №99 Максим Березкін.

3,7 % "джинси" у ЗМІ Кіровоградщини на рахунках  ВО „Батьківщина”, партії Сергія Тігіпка „Сильна Україна”, політичної партії „Об’єднання Самопоміч”, а також кандидатів мажоритарників: Лариси Онул (округ №99), Олександра Петіка (округ №99), Костянтина Яриніча (округ №99, партії „Блок Петра Порошенка”), Анатолія Кузьменка (округ №103, партія „Блок Петра Порошенка”). 

По одному матеріалу (1,9%) з політичною агітацією та без відповідного маркування  на сторінках газет та у стрічках інформаційних сайтів було про політичну партію „Народний фронт”, політичну партію „Всеукраїнське аграрне об’єднання „Заступ””,  „Громадянську позицію (Анатолій Гриценко)”,  у мажоритарників: Олексія Луганова, (округ №102, ВО „Батьківщина”), Андрія Лавруся (округ № 102), Павла Топчія (округ №99, ВО "Батьківщина"), Сергія Михальонка (округ №99), Олега Плохова (округ №103), Анатолія Дорофеєва (округ № 103).

Поява "джинси" на місцевих інтернет-ресурсах часто зумовлена також  дефіцитом інформаційних приводів на регіональному рівні. Припускаємо, що і кандидат, і політична сила не завжди є замовником матеріалу із непрямою політичною рекламою, а інколи виступає виключно генератором події, яку для матеріалу обирає журналіст.

Так інформаційним приводом для місцевих сайтів майже завжди є сам факт візиту лідера будь-якої політичної сили. Можна вважати проблемою виключно доброякісне виконання журналістом своїх обов’язків у частині розмежування суспільно-важливих приводів від будь-яких інформаційних приводів. У проведеному моніторингу "джинси" було враховано як саме у матеріалі висвітлені події, як саме подається візит лідера політсили. Припускаємо, що повідомлення про подібну подію цікавить місцеву громаду. Але у висвітленні події журналісти інтернет-видань подекуди роблять більше ніж має робити журналіст. Тож, окрім інформаційного повідомлення про факт, у стрічці новин з’являються кілька повідомлень про те, що де, як саме робив кандидат. У них зазначаються і програмні тези та передвиборчі обіцянки кандидатів. Саме в таких випадках матеріали вважаємо „джинсовими”.

Проект з моніторингу "джинси" та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у двох кіровоградських обласних друкованих виданнях («Україна-Центр», «21-канал») та за матеріалами двох інтеренет-сайтів («Новини Кіровоградщини», «Гречка»). Текст блогу сформований за результатами моніторингу з 10 по 17 жовтня, в який включено 2 номери газет.  Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Текст: Яна Писарєва, представник ІМІ в Кіровограді, для сайту "ГречкаІнфо"

Скріншот: Джинса Олеся Довгого на сайті "Новини Кіровограда"

Liked the article?
Help us be even more cool!