ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Менше значить якісніше: як дніпровські ЗМІ використовують джерела інформації

07.11.2016, 14:00

 

Оскільки особливістю моніторингу є аналіз саме новинних повідомлень, то найменше таких матеріалів було виявлено у місцевій пресі. Із трьох аналізованих видань ("Дніпро Вечірній", "Наше місто" та "Зоря") найменша концентрація новин – у "Зорі" (тільки чверть матеріалів).

У "Дніпра Вечірнього" та "Нашого міста" найбільш популярним джерелом інформації  є коментарі офіційної особи – переважно місцеві чиновники. Коли ж ідеться про новації ввадені Кабміном "Наше місто" використовує інформацію місцевої експертки та не посилається на в тексті на сам документ чи роз'яснення Кабміну – тож ми не знаємо, чи ознайомилися журналісти із першоджерелом так само ретельно як і з думкою експертки (публікація "Кабмин "упростил" жизнь переселенцам").

У матеріалах, що стосуються офіційних осіб буває важко оцінити, за яких обставин журналісти отримали інформацію від офіційної особи – під час прес-конференції, в ексклюзивному коментарі, коли самі звернулися до посадовця, чи отримали інформацію від прес-служби установи.

Особливістю "Дніпра Вечірнього" є використання соціальних мереж – таких прикладів немає у інших ЗМІ. Таких матеріалів у газеті  - кожен п'ятий (3 з 16).

Найчастіше у матеріалах "Зорі", які можна віднести до новинних, джерело інформації не вказано (3 із 7 матеріалів). Проте варто зауважити, що до таких матеріалів віднесли інформацію формату анонсів чи оголошень. Лише у матеріалі "Юних футболістів запрошують на безкоштовні тренування" з самого тексту повідомлення стає зрозумілим, що джерелом інформації є фонд “Карітас” , проте журналісти не конкретизують спосіб отримання інформації.

У газеті "Наше місто" на відміну від інших у новинних матеріалах можна побачити ознаки роботи власного кореспондента. Зокрема у повідомленнях "Город профессий – в центре Днепра" та "Здесь воспитывают настоящих патритов" можна це простежити, оскільки автором тексту та фото є кореспондент газети, відповідно присутність журналіста на події є очевидною.

Зазначимо, що у "Зорі" та "Дніпрі Вечірньому" також працюють над текстами журналісти, проте власні матеріали виражаються більшою мірою в інших жанрах – огляди, репортажі, статті, інтерв'ю.

Серед онлайн-ЗМІ найбільш різноманітною в підходах до джерел інформації є робота  сайту 0564.ua (і тут найменше новинних повідомлень протягом тижня - 104). Найчастіше вживаним джерелом є коментарі офіційної особи (17%) – часто це повідомлення прес-служби місцевого управління надзвичайних ситуацій чи поліції, проте також коментарі окремих чиновників. Другим за популярністю джерелом є соцмережі  (13%) – це досить часто сторінки офіційних органів влади, місцевих посадовців (приклади: Криворожан наказали за выгул собак без намордника и раскапывание погребов во дворах, "Книгу Памяти" с именами освободителей Кривого Рога вручили председателю районного совета ветеранов (ФОТО)).

Проте найбільш яскравим прикладом використання соцмереж є повідомленя "В криворожском супермаркете свободно разгуливал неизвестный в футболке с надписью "Russia" (ФОТО)". Журналісти не просто використали пост і фото журналістки у "Фейсбуці", а і почали цитувати коментарі під постом.

Третє за популярністюджерело інформації – прес-релізи (11%) – найчастіше від облдержадміністрації та міської ради, 9% - власні кореспонденти з подій – особливо активно – з сесії міської ради, включаючи основні заяви, які пролунали в її ході.

Найменш проявленою робота власних кореспондентів є на "Міському сайті" (і тут найбільша концентрація новин за тиждень - 200). Лише 4 матеріали (2%) є результатом журналістської роботи. Зазначимо, цей відсток міг би бути несуттєво вищим, якби до аналізу включалися статті та огляди. Найпоширеніше джерело інформації "Міського сайту" – прес-релізи (36%) та місцеві ЗМІ (19%).

На цьому ресурсі найнжчий з усіх аналізованих онлайн-ЗМІ рівень використання соцмереж (1%). Автори порталу, схоже, воліють посилатися на інші ЗМІ, навіть якщо вони беруть повідомлення із соцмережі – як це було із повідомленням на сторінці Порошенка про підписаний наказ щодо демобілізації.

Для сайту 056.ua найбільш популярним джерелом є коментарі офіційної особи (21%) – часто це коментарі щодо злочинів із Національної поліції області, або ж навіть ексклюзивні коментарі щодо резонансних пригод від начальника обласного управління ДСНС. Другим за популярності джерелом є прес-релізи (15%) та сайти офіційних структур (11%). Досить високим є показник власних матеріалів (8%), що навіть вищий за кількість матеріали із соцмереж (7%).

056.ua єдиним з усіх ЗМІ використав анонімне джерело: повідомляючи з посиланням на нього, що в числі загиблих у ДТП в Росії, є мешканці Дніпропетровщини.

Ця аварія стала причиною використання інформації з російських ЗМІ для онлайн-видань – по одному прикладу є у 056.ua (за даними ИТАР-ТАСС), та 0564.ua (за даними "Комсомольської правди"). "Міський сайт" теж використав протягом тижня одну згадку із російського ЗМІ у повідомленні Сегодня ночью смотрите на небо: раз в полвека полнолуние совпадет с днем летнего солнцестояния, - джерелом є російський National Geographic. Дніпровські ЗМІ взагалі не використовують в якості джерела іноземні ЗМІ.

Характерним для цього періоду моніторингу є значна наявність політичної реклами, тому серед інших джерел новин поширеним є "кандидат" – "Дніпро вечірній" - 2, "Міський сайт" – 7, 056.ua – 10. В останнього ресурсу найбільша концентрація експертів як джерела, або ж не вказане джерело – саме в повідомленнях що мають ознаки політичної джинси.

Джерело зображення: osce.org

Зоя Красовська, регіональна представниця ІМІ в Дніпропетровській області.

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні

Liked the article?
Help us be even more cool!