ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Медіа в Запоріжжі: "паркету" половина матеріалів, критики влади 6%

18.02.2016, 13:18

Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри". Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту в ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Продовжуємо публікувати регіональні звіти, сьогоднішній стосується шести ЗМІ Запоріжжя різних типів.

 

Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:

Експертами ІМІ в Запоріжжі зафіксовано досить високий рівень показників матеріалів присвячених місцевій тематиці – 74%, на відміну від  Харкова – 62% та Миколаєва – 60%. До цих показників входять матеріали з ознаками замовлення та "паркет" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), а також ті матеріали, які не можна зарахувати до суспільно важливих, це стосується: криміналу, культури та інформації розважального характеру.

З огляду на це, рівень власне журналістських матеріалів, які мають суспільно значущу вагу – значно менший. Найгірший показник матеріалів на місцеву тематику зафіксований у друкованій пресі – 55% від загальної кількості матеріалів, найвищий показник на телебаченні – 89% та в онлайнових виданнях – 78%.

Матеріали з ознаками замовлення – місцева ситуація:

У Запоріжжі рівень матеріалів, що містять ознаки замовлення в середньому за трьома типах ЗМІ складає 10% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику, що вище ніж у Харкові – 7%, але нижче за Дніпропетровськ – 22%.

Високий показник джинси зафіксований у друкованих виданнях і становить 20% від загальної кількості місцевих матеріалів. В онлайнових виданнях та на телебаченні зафіксовано в чотири рази нижчий показник – 5% та 6% відповідно.

Варто зазначити, що в Запоріжжі вибори міського голови відбувалися в два тури, відповідно час моніторингу припав між першим та другим туром, що безумовно вплинуло на показник замовних матеріалів.

Передвиборча кампанія в Запоріжжі проходила активно. Відповідно до рейтингу ІМІ, що фіксував рівень джинси за 2 передвиборчих місяці, Запоріжжя вийшло на непочесне друге місце з показником близько 500 випадків джинси.

Журналістські стандарти та місцева тематика:

Особливо складна ситуація в Запоріжжі зі стандартом балансу думок/точок зору. Згідно з нашим моніторингом, рівень матеріалів на місцеву тематику з порушенням цього стандарту складає 31%. Найгірша ситуація з балансом думок трапляється в інтернет-виданнях – 34%. Це передусім зумовлено специфікою цього типу ЗМІ, які зосереджені на оперативності подання інформації, що власне не може не відображатися на дотриманні інших стандартів, а особливо балансу думок, який передбачає наявність альтернативних точок зору.

Однак, інші типи ЗМІ в Запоріжжі показали негативні результати по даному стандарту: телебачення – 33%, друковані – 27%.

Якщо в онлайнових виданнях це явище хоч якось обґрунтовується, то в пресі та на телебаченні це зумовлено або непрофесіоналізмом журналістів, або ж їхньою свідомою упередженістю.

Також майже в третині матеріалів на місцеву тематику порушений стандарт відокремлення фактів від коментарів – 27%. Найгірші показники зафіксовані на запорізькому телебаченні – 31%  та в онлайнових виданнях – 28%. У друкованих виданнях показник склав 22%.

Нагадаємо, що порушення цього стандарту, поміж іншим, може свідчити про пропагандистський характер матеріалів. Високий показник не може не непокоїти експертів, оскільки може свідчити про навмисність такого порушення, що може призвести до маніпулювання суспільною думкою.

Високі показники запорізькі ЗМІ продемонстрували у дотримані стандарту достовірності/посилання на джерела.

Загалом по трьох типах ЗМІ лише у 5% матеріалів був порушений цей стандарт. Наприклад, на телебаченні взагалі відсутнє порушення стандарту достовірності/посилання на джерела. У друкованих та інтернет-виданнях ці показники теж низькі – 5% та 9%.

Аналіз матеріалів про місцеву владу:

У результаті моніторингу в Запоріжжі зафіксований  найнижчий показник матеріалів, що стосуються діяльності влади поміж восьми міст, що підлягали моніторингу, - всього  6% матеріалів, не включаючи "паркет". На відміну від інших міст, де цей показник значно вищий (у Херсоні він становить 30%, в Одесі 22%). У цьому показнику різні типи ЗМІ продемонстрували особливу солідарність: у пресі та інтернет-виданнях – 6%, на телебаченні – 7%.

Відповідно, такий низький показник про владу власне журналістських матеріалів корелюється з показником так званого "паркету" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви). Так, в запорізьких ЗМІ показник "паркету" становить 41% від провладних матеріалів. Тоді як у пресі вони зовсім відсутні, то в онлайнових виданнях вони складають більше половини – 53%, на телебаченні взагалі – 71%.

Журналістська робота за окремими темами:

Запорізькі журналісти фактично не висвітлюють тем, що стосуються місцевого активізму. Загальний показник під час моніторингу  склав лише 2% матеріалів на цю тематику. При цьому в друкованих виданнях не зафіксовано жодного матеріалу, в інтернет-виданнях поодинокі випадки, що склали лише 1%, на телебаченні зафіксований показник – 4 %.

Ще однією важливою для містян темою залишається тема житлово-комунального господарства. В запорізьких ЗМІ темі ЖКГ присвячено 4% матеріалів. Найактивнішим виявилося телебачення – 10%, в той час в друкованій пресі - 1% та в онлайнових виданнях - 2% матеріалів.

Моніторинг проводився з 22 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах "Голос" та 061.ua, газетах "МИГ" та "Суббота +", телеканалах ТВ-5 та "Алекс" в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!