ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Маріупольські ЗМІ: 33% новин про владу - позитивні

19.02.2016, 13:39

Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри". Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту в ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Продовжуємо публікувати регіональні звіти, сьогоднішній стосується шести ЗМІ Маріуполя різних типів.

 

Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:  

У Маріуполі показник місцевих новин середній – 67%, на відміну від Сіверодонецька – 59% або ж 73% місцевих новин Дніпропетровська. Однак, до цих показників входять матеріали з ознаками замовлення та "паркет" (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), а також ті матеріали, які не можна зарахувати до суспільно важливих, це стосується: криміналу, культури та інформації розважального характеру.

Найліпші показники з висвітлення новин місцевої тематики має маріупольське телебачення – 94% та друкована преса – 73%, дещо нижчі показники зафіксовані в онлайнових виданнях – 33%.

Матеріали з ознаками замовності – маріупольська ситуація:

Рівень матеріалів з ознаками замовлення по трьох типах ЗМІ в Маріуполі дещо високий – 17%, на відміну від, приміром, Запоріжжя – 10% або Херсона – 7%.  Найвищий показник джинси в маріупольських ЗМІ зафіксовано в друкованій пресі – 24%. Трішки нижчі показники наявні на телебаченні – 16% та в онлайнових виданнях – 11%. Варто зазначити, що в Маріуполі ситуація з виборами була неоднозначна, адже з 25 жовтня їх перенесли на 29 листопада через низку порушень з друком бюлетенів на «ахметівській» друкарні («Приазовский рабочий») без належного контролю членів ТВК.

Журналістські стандарти та місцева тематика:

Експертами ІМІ зафіксовано значний відсоток порушень стандарту балансу думок/точок зору. Так, 65% матеріалів місцевої тематики незбалансовані.

Найгірший показник дотримання балансу зафіксовано в онлайнових-виданнях, лише в 27% матеріалів дотримано стандарт.   

Одним із професійних журналістських стандартів, порушення якого може свідчити про пропагандистський характер матеріалу – стандарт відокремлення фактів від коментарів.  У Маріуполі  середній рівень порушень цього стандарту в місцевих ЗМІ сягає 47%.  Майже в половині матеріалів (51%) в онлайнових виданнях порушено цей стандарт. Трішки менші показники в друкованій пресі – 48% та на телебаченні – 42%. Тому такий надзвичайно високий відсоток, що продемонстрували маріупольські ЗМІ, ми розцінюємо як значущий, оскільки такі матеріали можуть призводити до налаштування читачів як потенційного електорату у потрібному власникам ЗМІ (передусім Рінату Ахметову) руслі.

Значно менше маріупольськими ЗМІ порушувався стандарт достовірності – у 25% матеріалів місцевої тематики.  Найкраще цього стандарту дотримувалися на місцевому телебаченні – 15% та в друкованій пресі – у 18% матеріалів виявили порушення. Дещо інша ситуація в онлайнових виданнях – загрозливі 42%.

Аналіз матеріалів про місцеву владу:

У маріупольських ЗМІ зафіксований низький показник про владу – 8%, не враховуючи  "паркет". Однак, вражає емоційне забарвлення контенту: невеликий відсоток матеріалів з критикою місцевої влади – лише 14%. Натомість 33%  контенту подається з позитивним відтінком, а 53% матеріалів нейтрально забарвлені. Найбільше вражають онлайнові-видання – відсутня критика місцевої влади, трапляються  лише матеріали в позитивному ключі – 50% та в нейтральному – 50%. Такі показники можуть свідчити про необ’єктивність мережевих медіа.

Найбільша  кількість критичних матеріалів зафіксована у друкованій пресі – 25%, в той час позитивний контекст трапляється майже в 4 рази менше.

Контент маріупольських ЗМІ страждає від значного перевищення рівня "паркетних" матеріалів – 41%.  Найменшу кількість "паркету" зафіксовано на телебаченні – 11%, водночас маріупольська преса на шпальтах газет містить 47% матеріалів. Значно гірший показник мають інтернет-видання: 64% публікацій про владу містять "паркетний" характер.

Журналістська робота за окремими темами:

Враховуючи геолокаційне розташування Маріуполя важливим є висвітлення теми волонтерства та діяльності громадських активістів. Однак, рівень висвітлення громадської активності має лише 2% матеріалів. Найменша кількість сюжетів про активістів на телебаченні – 1% та в онлайнових ЗМІ -1%, в друкованій пресі показник становить 3% матеріалів.

Містянам завжди цікава та актуальна тема житлово-комунального господарства, оскільки від його повноцінного функціонування залежить їх комфорт. Оскільки для маріупольців основним джерелом цієї теми є ЗМІ, нами було досліджено рівень таких матеріалів. Найактивніше тему ЖКГ висвітлюють в друкованій пресі – 10% та на телебаченні - 7% , дещо менший показник в мережевих виданнях – 3%. Вцілому маріупольські ЗМІ житлово-комунальному господарству приділяють 7% від загальної кількості місцевих матеріалів. 

Моніторинг проводився з 26 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах "Мариупольские новости" та 0629.ua, газетах "Приазовский рабочий" та "Ильичевец Город", телеканалах СИГМА ТВ та МТВ в рамках проекту "Будуємо мости заради реформ і довіри", який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!