Маріуполь. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ, друга хвиля
Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвилі контент-аналізу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого - 6 березня. У Маріуполі під моніторинг потрапили: сайти "Мариупольские новости" та 0629.ua, газети "Приазовский рабочий" та "Ильичевец Город", телеканали СИГМА ТВ та МТВ . Результати другої хвилі аналізу:
Кількість матеріалів на місцеву тематику
Маріупольські ЗМІ у рівні суспільно важливих місцевих матеріалів продемонстрували стабільність: як під час першої, так і під час другої хвиль моніторингу цей показник склав 67% від загальної кількості матеріалів. Найвищий цей показник у пресі та на телебаченні, відповідно, 83% та 79%, під час попередньої хвилі моніторингу навпаки — найбільше таких матеріалів було на телебаченні — 94%, а в пресі — 73%. Лише 40% публікацій на місцеву тематику було зареєстровано в онлайн ЗМІ (33% — перша хвиля моніторингу).
Матеріали з ознаками замовлення
Незважаючи на міжвиборчий період, рівень джинси у маріупольських ЗМІ зріс у порівнянні з першою хвилею моніторингу і склав 22% від загальної кількості місцевих матеріалів (17% під час першої хвилі).
Найбільше таких матеріалів, як і за попереднього моніторингу, зафіксовано у пресі — 32% (за попередньої хвилі — 24%). На 13% зріс цей показник на телебаченні й склав 29%. І лише інтернет-ЗМІ продемонстрували певний прогрес і зниження замовних матеріалів з 11 до 6%.
Журналістські стандарти та місцева тематика
Якщо відсутність виборів у Маріуполі й не привела до покращення ситуації з замовними матеріалами, то принаймні позитивно вплинула на дотримання журналістських стандартів.
Так, загальний рівень дотримання стандарту балансу по досліджуваних типах ЗМІ зріс на 15% і склав 50%. Як і під час першої хвилі моніторингу, лідером з дотримання стандарту балансу стало телебачення, показник якого склав 66% (під час першої хвилі моніторингу 40%). Аутсайдер із дотримання цього стандарту теж не змінився, як і за першої, так і за другої хвилі моніторингу найгірше дотримувались стандарту балансу онлайн-ЗМІ. Проте, і тут зафіксоване покращення — з 27 до 37%. Поліпшилось дотримання стандарту балансу на 11% у пресі: з 37% до 48%.
Зросло і дотримання стандартів достовірності та відокремлення фактів від коментарів, і склало загалом по трьом типам ЗМІ відповідно 92% та 74% (перша хвиля відповідно 75% і 53%).
Під час другої хвилі моніторингу практично всі типи ЗМІ продемонстрували досить високий відсоток дотримання стандарту достовірності: онлайн-ЗМІ — 98% (тоді як у першій хвилі — 58%), телебачення 97% (87), преса — 82% (82%).
На 21% зросло дотримання стандарту відокремлення фактів від коментарів і склало 74% (під час першої хвилі 53%). Найбільше цей стандарт дотримано на телебаченні — 78%, тоді як у пресі та інтернет-ЗМІ 72% та 71% відповідно (перша хвиля моніторингу — 52% та 49%).
Аналіз матеріалів про місцеву владу
У порівнянні з першою хвилею рівень власне журналістських матеріалів про місцеву владу виріс на 10% і склав 18% від кількості місцевих матеріалів. Найбільше таких матеріалів зафіксовано на телебаченні та у пресі — 21% та 20% відповідно, в онлайн-ЗМІ — 14% від місцевих матеріалів. Під час першої хвилі моніторингу рівень таких матеріалів на телебаченні складав 13% і це був найвищий показник — у пресі та онлайн-ЗМІ цей показник був ще нижчий, відповідно, 6% та 4%.
У половині випадків матеріали про владу написані нейтрально. У 34% випадків матеріали мають компліментарний характер і написані з позитивним забарвленням. Натомість критичних матеріалів, написаних із негативним контекстом, всього 16%. Ці показники не надто відрізняються від показників першої хвилі моніторингу.
40% від загального показника матеріалів про місцеву владу складає паркет, і цей показник практично ідентичний тому, що зафіксований під час першої хвилі моніторингу.
Найбільше паркету — 71% — зафіксовано в онлайн-ЗМІ, на телебаченні цей показник склав найменше — 18%, у пресі — 32%.
Журналістська робота по окремих темах
Зросла кількість матеріалів присвячених темі житлово-комунальних послуг, так, під час першої хвилі цей показник становив 7% від загальної кількості матеріалів, а під час другої зріс до 9% матеріалів від загальної кількості матеріалів.
Найбільше уваги цій темі приділяли преса та телебачення — по 11% матеріалів, натомість в інтернет-ЗМІ цей показник склав лише 4% матеріали.
Місцевим активістам у маріупольських ЗМІ приділялось 6% матеріалів, що на 4% більше ніж за попередньої хвилі моніторингу. Найбільше таких матеріалів зафіксовано в пресі — 10% від загальної кількості матеріалів, найменше — на телебаченні — 2%, в інтернет ЗМІ — 55% від загальної кількості матеріалів.
ІМІ
Джерело фото: тут.
Help us be even more cool!