Луганських ЗМІ стало менше, «джинси» - вистачає
Напередодні виборів на Луганщині зменшилась кількість ЗМІ. Звісно, це пов’язано з останніми подіями на Донбасі. Вже кілька місяців у Луганську не виходять майже всі суспільно-політичні газети, серед яких «Реальная газета», «Вечерний Луганск», «Молодогвардеец», «Свободный репортер», окрім однієї - «21 век», яка підтримує так звану «Луганську народну республіку».
В обласному центрі, який зараз підконтрольний «ЛНР», не працюють всі три телеканали, які транслювали свої передачі ще півроку тому – ТРК ІРТА, яка контролюється екс-нардепом Володимиром Ландиком, обласне об’єднання «Луганське кабельне телебачення», частина якого належить приватним структурам, частина – Луганській обласній раді та Луганська обласна державна телерадіокомпанія. Натомість, на базі «віджатої» ІРТИ з’явився телеканал «Луганск 24», який, як і газета «21 век», підтримує «ЛНР». До речі, журналісти цього телеканалу Сергій Колесніков та Віталій Бриксін потрапили на «Доску позора» від «Телекритики».
Щодо телеканалу ІРТА, то він відновив своє мовлення у Севєродонецьку, який зараз став тимчасовим, вимушеним обласним центром. Його співвласник Володимир Ландик має оптимістичні прогнози щодо майбутнього телеканалу.
Щодо інтернет-видань Луганщини, то переважна більшість з них уціліла (серед помітних втрат – зупинка роботи ресурсу «Восточный вариант»), але значна частина журналістів вимушені працювати віддалено, знаходячись за межами Луганська, області в різних містах України. Кілька редакцій севєродонецьких інтернет-видань, зокрема, «Сегодня в Северодонецке», «Мой город», які на початку літа під тиском представників «ЛНР» вимушені були виїхати, повернулися у рідне місто після того, як Севєродонецьк перейшов під контроль української сторони.
Виходячи з того, що інтернет-видання найменше постраждали за останні півроку, то і під час виборчої парламентської кампанії вони виявилися найбільш привабливими для замовників політичної реклами. І звісно ж, мова в першу чергу йде про «джинсування». Розміщенням в ЗМІ матеріалів без позначки «політична реклама» прогнозовано найбільше цікавилися представники «Сильної України» та Опозиційного блоку, для яких схід та південь України є базовим електоральним полем.
Своєрідним лідером серед інтернет-видань Луганщини по розміщенню матеріалів, які мають ознаки джинси, за останні 10 днів можна назвати сайт 0642.ua. Тут з’являються матеріали про висвітлення діяльності «Сильної України», Опозиційного блоку, точніше їх лідерів та кандидатів у нардепи, які балотуються у Верховну Раду по мажоритарним округам Луганщини від цих політичних сил (щодо «Сильної України», то від неї по мажоритарці на Луганщині йде екс-заступник мера Луганська Олександр Ткаченко, від Опозиційного блоку – діючий нардеп Сергій Дунаєв, та голова Луганської облради Валерій Голенко). Наприклад, «Голос на выборах – право каждого» - новый проект партии Сергея Тигипко «Сильная Украина», Сергей Тигипко: промышленность нуждается в поддержке со стороны власти.
На сторінках інтернет-видання 0642.ua почали з’являтися матеріали з ознаками джинси, які висвітлюють діяльність ВО «Свобода» та його лідера Олега Тягнибока, не дивлячись на те, що зазвичай на Луганщині ця партія дуже мало збирає голосів місцевих виборців (Олег Тягнибок: Государству нужно возвращать предприятия, незаконно приватизированные не только за Януковича, а за все годы независимости, Тягнибок: Если не остановить олигархов, украинцев ждет «тарифный» геноцид).
Позитивна інформація про «Сильну Україну», Сергія Тігіпко та інших відомих облич цієї партії без позначок про політичну рекламу нерідко з’являються на сайті cxid.info. Наприклад Перед руководством страны стоит задача сохранить индустрию. — Сергей Тигипко, Сергей Тигипко рассказал, при каких условиях заработают антикоррупционные законы.
В частині інших відомих місцевих інтернет-видань час від часу теж з’являються матеріали про партії та політиків з ознаками джинси, але в менших масштабах, ніж у двох вищезгаданих сайтів.
Скоріш за все, представники «Сильної України» та Опозиційного блоку залишаться і надалі найактивнішими замовниками матеріалів з ознаками джинси.
Текст: Віктор Волокіта, представник ІМІ по Луганській області, для "Коментарі-Донбас".
Help us be even more cool!