ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кількість джинси у ЗМІ Дніпра знизилася

07.11.2016, 18:22

За період з 22 по 28 серпня у дніпровських ЗМІ зафіксовано від 3% до 6% матеріалів з ознаками джинси.

Найменший відсоток зафіксовано у газеті “Дніпро Вечірній” - лише одна публікація із 29. На цьому тижні через святкові вихідні у зв’язку із Днем назалежності газета мала один випуск замість традиційних двох. Єдиною публікацією із ознакмаи політичного замовлення було привітання Юлії Тимошенко із Днем Незалежності. Варто зазначити, що джинса в інтересах цієї політикині у дніпровських ЗМІ була тривалий час відсутня і по суті з’явилася вперше за кілька місяців.

Газета “Наше місто” у випуску за цей тиждень має два матеріали, що можна віднести до публікацій з ознаками замовлення: комерційного та політичного.

Одна публікація, що містить ознаки політичного замовлення в інтересах народного депутата від БПП Івана Куліченка. Сам політик розміщений на фотографії до публікації, а власне повідомлення стосується відкриття дитячого садочку. Автори публікації вказують на заслугу персонально Івана Куліченка у виділенні коштів на дошкільний заклад. При цьому Куліченко є одним із 450 народних депутатів, які ухвалють рішення, і його персональний внесок при виділенні коштів технічно неможливий без участі інших народних обранців. Проте цього журналісти не згадують.

З ознаками комерційної реклами у газеті опублікована відверто рекламна стаття препарату “Дикарсил”, яка не містить належного маркування. Інформація розміщена у вигляді статті, хоча і має певну візуальну відмінність із редакційними повідомленнями, проте може сприйматися як новина і відповідно віднесена до джинси.

На сайтах 056.ua та Міському сайті gorod.dp.ua комерційна джинса переважає над політичною. Зокрема на 056.ua немає жодного матеріалу з ознакмаи політичної реклами - лише комерційного характеру і переважна більшість таких позначені рубрикою “Новости компаний”. У інформації для реламодавців на сайті вказано, що такі матеріали розміщуються на комерційній основі за дещо вищим тарифом, ніж публікації із позначкою “Реклама”.

Серед публікацій, що дублюються і є ідентичними на обох онлайн-ресурсах, новини в інтересах автоцентру Форд “Аеліта” та компанії “Domino’s Pizza”. Щодо останньої, то новина “Посол США в Украине провел встречу с генеральным директором Domino's Pizza” крім сумнівної суспільної важливості ще й рясніє компліментарними характеристиками компанії. Автоцентр Форд “Аеліта” запрошує на тест-драйв, на якому пропонує оцінити новинки автовиробників - ідентичні повідомлення розміщені як на 056.ua i gorod.dp.ua 26 серпня.

Серед комерційних повідомлень, що зустрічалися і в інші періоди моніторингів, на сайті 056.ua цього разу з’явилися повідомлення в інтересах компанії Holstbox, на Міському сайті - Obyava.ua, “Мануфактура”, Robota.ua.

Із трьох повідомлень з ознаками політичного замовлення на Міському сайті два стосуються народного депутата від “Опозиційного блоку” Олександра Вілкула. Одна новина показує політика як борця за соціальну справедливість, оскільки він вносить законопроект про повернення пільг для фермерів. Інша новина є привітанням політика із Днем незалежності.

Зазначимо, що привітання офіційних осіб - міського голови, голови облдержадміністрації, облради не зараховувалися до джинси. Крім одного випадку - на Міському сайті окремою новиною виділено виступ голови облради Гліба Пригунова з нагоди Дня Прапора. В цей день на сайті міститься репортаж про відзначення урочистостей до свята, тому очевидним є те, що мета цієї новини - виокремлення політика та його  іміджеве позиціонування.

Загалом зазначимо, що за підсумками моніторингу відчувається, що в регіоні настав період “політичного затишшя”, що суттєво вплинуло на зниження кількості повідомлень замовного характеру в інтересах політиків.

Джерело фото- nv.ua

Зоя Красовська, регіональна представниця ІМІ в Дніпропетровській області

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні

Liked the article?
Help us be even more cool!