ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Жінки VS чоловіки: результати моніторингу полтавських ЗМІ

07.11.2016, 14:03

На період моніторингу на дотримання гендерного балансу у полтавському регіоні було проаналізовано такі друковані ЗМІ як “Зоря Полтавщини” та “Коло”, а також інтернет видання “”Полтавщина”, “Полтава”.

За період  моніторингу загальний рівень представленості жінок  у полтавських друкованих та онлайн ЗМІ склав 18,8%.

Рівень представленості жінок у газетах склав 27,3%, тоді як в інтернет-ЗМІ цей показник становить 16,6%. Експертками частіше стають у онлайн виданнях  - 58,3%, тоді як у друкованих ЗМІ - 41,7%. Щодо жінок - героїнь ця тенденція повторюється. Героїні онлайн видань - 67,7%, друкованих - 32,3%.

Розглянемо дані показники по кожному ЗМІ.

Так, у газеті “Зоря Полтавщини” жінки стали експертками  у 7,5% статей, і героїнями 15% статей. Чоловіки стали героями 52,3% статей та експертами 25,2 % статей.У газеті “Коло” частка експерток склала 2,6%, а героїнь - 31,6%. В той же час чоловіки стали героями 55,3% матеріалів та експертами 10,5 % матеріалів.

У інтернет виданні “Полтавщина” жінки стали героїнями 13,4 % матеріалів та експертками 2,3 % матеріалів. У ролі експертів чоловіки у цьому виданні становили 6,5% публікацій, а героями - 77,8% матеріалів.

У публікаціях інтернет агенства “Полтава” жінки стали героїнями 16,2 % текстів, тоді як чоловіки стали героями 58,3% матеріалів. Жінки експерки у цьому виданні були у 2,6%, а чоловіки- експерти - у 22,9% публікацій.

Слід зазначити, що в полтавських ЗМІ досить часто публікувалися знеособлені матеріали.

Найчастіше, жінки, як героїні, були представлені у такиих публікаціях:

  1. Надзвичайні події та кримінал. У цих сюжетах жінки презентувались здебільшого як жертви ДТП, нападів та крадіжок, або ж тими особами, які повідомляли про ці події. Неодноразово траплялися випадки, коли жінки у матеріалах публікаційї демонструвалися мертвими. Є пооодикі випадки, коли жінки презентувалисьу родлі підозрюваних у кримінальних новинах.

  2. Поліичні матеріали. Ці публікації присвячені жінкам-депуаткам, або ж тим, які зайняли керівні посади  в місті та області.

  3. Спортивні новини. Ці матервали присячені жінкам, які брали участь у спортивних заходах, а також спортсменкам, які перемагали в змаганнях з певного виду спорту.

  4. Освіта. Жінки, як отримали відзнаки та премії за своїх наукові розробки.

  5. Новини культури. Сюжети присвячені художницям і артисткам.

  6. Соціальні новини та волонтерство.

 

Порівняно з чоловіками, жінки, як героїні, найменш були представлені в новинах бізнесу, економіки, АТО.

 

Експертками серед жінок в основному є представниці органів місцевого самоврядування, правоохоронніх органів, працівниці наукових інститутів та лабораторій, представниці громадських організацій. Але у багатьох матеріалах експертки повторювалися, що свідчить про обмежену кільксть жінок- експерток або ж їх не публічність.

 

Жінки, як експертки, найчастіше були представлені у матералах про:

  1. соціальні новини (матеріали про соціальні гарантії для переселенців, соціальне забезпечення будинків - інтернатів, програми оздоровлення бійців АТО, тощо);

  2. тимчасово переміщених осіб та їі адаптацію;

  3. кримінальні новини та надзвичайні ситуації (найчастіше це коменарі жінок, які працююь у правоохоронніх органах);

  4. поліичні новини (експертиками є депутатки або помічниці депутатів).

 

Таким чином, проаналізувавши матеріали публікацій полтавських ЗМІ за період 7 по 13 грудня, можна зробити висновок про те, що героями та експертами матеріалів виступають здебільшого чоловіки (близько 80% публікацій). Це пов”язано з тим, що вони займають більше керівних посад, ніж жінки. Гендерний баланс був порушений. Прямих дискримінаційних матеріалів жінок у публікаціях полавських ЗМІ виявлено не було.

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
 
Liked the article?
Help us be even more cool!