Жінки VS чоловіки: результати моніторингу полтавських ЗМІ
На період моніторингу на дотримання гендерного балансу у полтавському регіоні було проаналізовано такі друковані ЗМІ як “Зоря Полтавщини” та “Коло”, а також інтернет видання “”Полтавщина”, “Полтава”.
За період моніторингу загальний рівень представленості жінок у полтавських друкованих та онлайн ЗМІ склав 18,8%.
Рівень представленості жінок у газетах склав 27,3%, тоді як в інтернет-ЗМІ цей показник становить 16,6%. Експертками частіше стають у онлайн виданнях - 58,3%, тоді як у друкованих ЗМІ - 41,7%. Щодо жінок - героїнь ця тенденція повторюється. Героїні онлайн видань - 67,7%, друкованих - 32,3%.
Розглянемо дані показники по кожному ЗМІ.
Так, у газеті “Зоря Полтавщини” жінки стали експертками у 7,5% статей, і героїнями 15% статей. Чоловіки стали героями 52,3% статей та експертами 25,2 % статей.У газеті “Коло” частка експерток склала 2,6%, а героїнь - 31,6%. В той же час чоловіки стали героями 55,3% матеріалів та експертами 10,5 % матеріалів.
У інтернет виданні “Полтавщина” жінки стали героїнями 13,4 % матеріалів та експертками 2,3 % матеріалів. У ролі експертів чоловіки у цьому виданні становили 6,5% публікацій, а героями - 77,8% матеріалів.
У публікаціях інтернет агенства “Полтава” жінки стали героїнями 16,2 % текстів, тоді як чоловіки стали героями 58,3% матеріалів. Жінки експерки у цьому виданні були у 2,6%, а чоловіки- експерти - у 22,9% публікацій.
Найчастіше, жінки, як героїні, були представлені у такиих публікаціях:
Надзвичайні події та кримінал. У цих сюжетах жінки презентувались здебільшого як жертви ДТП, нападів та крадіжок, або ж тими особами, які повідомляли про ці події. Неодноразово траплялися випадки, коли жінки у матеріалах публікаційї демонструвалися мертвими. Є пооодикі випадки, коли жінки презентувалисьу родлі підозрюваних у кримінальних новинах.
Поліичні матеріали. Ці публікації присвячені жінкам-депуаткам, або ж тим, які зайняли керівні посади в місті та області.
Спортивні новини. Ці матервали присячені жінкам, які брали участь у спортивних заходах, а також спортсменкам, які перемагали в змаганнях з певного виду спорту.
Освіта. Жінки, як отримали відзнаки та премії за своїх наукові розробки.
Новини культури. Сюжети присвячені художницям і артисткам.
Соціальні новини та волонтерство.
Порівняно з чоловіками, жінки, як героїні, найменш були представлені в новинах бізнесу, економіки, АТО.
Експертками серед жінок в основному є представниці органів місцевого самоврядування, правоохоронніх органів, працівниці наукових інститутів та лабораторій, представниці громадських організацій. Але у багатьох матеріалах експертки повторювалися, що свідчить про обмежену кільксть жінок- експерток або ж їх не публічність.
Жінки, як експертки, найчастіше були представлені у матералах про:
соціальні новини (матеріали про соціальні гарантії для переселенців, соціальне забезпечення будинків - інтернатів, програми оздоровлення бійців АТО, тощо);
тимчасово переміщених осіб та їі адаптацію;
кримінальні новини та надзвичайні ситуації (найчастіше це коменарі жінок, які працююь у правоохоронніх органах);
поліичні новини (експертиками є депутатки або помічниці депутатів).
Таким чином, проаналізувавши матеріали публікацій полтавських ЗМІ за період 7 по 13 грудня, можна зробити висновок про те, що героями та експертами матеріалів виступають здебільшого чоловіки (близько 80% публікацій). Це пов”язано з тим, що вони займають більше керівних посад, ніж жінки. Гендерний баланс був порушений. Прямих дискримінаційних матеріалів жінок у публікаціях полавських ЗМІ виявлено не було.
Help us be even more cool!