ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

«Хвороба» друкованих тернопільських ЗМІ: заражені джинсою

20.10.2015, 14:04

Через поширення джинси у мене завжди виникало чотири взаємопов’язані питання. Невже читачам однаково, що їм пропонують газети? Невже виборцям однаково, якими шляхами їх кандидати пробивають собі дорогу до політики? Невже кандидатам однаково на власний імідж? І врешті, газети, невже вам плювати на ваших читачів?

У медіапросторі Тернополя існує лише шість газет. Проте говорити про їх об’єктивність і незалежність дуже й дуже складно: більшість із них друкують ледь не у промисловому масштабі джинсу, а одна із найпопулярніших взагалі обслуговує інтереси лише однієї партії. Проте надрукувати епітет «назележна» на передовиці, звичайно ж, не забуває ніхто.

Тернопільські друковані видання дають інформацію для більше 156 тисяч читачів: видання РІА (27541 примірник), Нова Тернопільська (12800), Номер один (20000), Свобода (32555), Вільне життя (48809) та Наш день (15013). Усі ці дані взяті із випусків видань за 14 жовтня 2015 року.

Почнемо, мабуть, із феномену газети «Свобода» - це газета обласної ради та ОДА. Проте «джинсує» як й інші. Інший цікавий феномен - видання «РІА» із девізом «Тільки перевірені факти» також вміє відстоювати власні інтереси. Адже власник видання Юрій Штопко є кандидатом у міську раду від партії «Самопоміч» та й журналіст цього видання також прагне отримати місцевий мандат. Річ у тім, що політичної реклами чи джинси у їх виданні знайти одразу неможливо, адже вони вміло і завуальовано подають власну позицію. Наприклад, під час останнього візиту керівника їх партії Андрія Садового вони розмістили публікацію про партійного керівника із надписом «Політична позиція» (ніби усе у рамках закону, хіба ні?). Проте про цей же візит Садового у такому ж ключі написали усі інші тернопільські газети. Але уже без будь-яких маркувань. Спостерігається у цьому якась системність…

Найкраще дані «джинсування» можна побачити у таблиці. Зверніть увагу, що матеріали у різних видання друкуються майже на тих же сторінках і практично лише десь-не-десь є маркування «Політична реклама».

+ - це наявність однакового матеріалу у виданні.

Назва матеріалу

Вільне життя

Свобода

 

Наш день

Номер один

Нова Тернопільська

РІА

Чию позицію відстоюють?

За сприяння «Батьківщини» відбулася презентація книги про Андрея Шептицького

(різняться заголовки, але зміст ідентичний)

+

 

+

 

+

 

 

Партії «Батьківщини» та кандидата на міського голову Михайла Ратушняка

Степан Барна повернув у власність держави 25 га набережної Тернопільської ставу

+

 

+

+

 

 

Партії Блоку Петра Порошенка, від якої Степан Барна став головою ТОДА.

Антон Білик: «Моє найбільше захоплення - робота»

 

 

+

 

 

 

 

Кандидата до Тернопільської обласної ради Антона Білика

Інформаційною інфекцією заражають суспільство.

+

+

+

+

Маркована як політична реклама

+

 

Кандидата на посаду міського голови Тернополя Петра Ландяка

«Самопоміч», збираючи підписи за легалізацію проституції», принижує Церкву

+

+

+

+

+

 

Проти партії «Самопоміч»

Володимир Бліхар: «Ми-справжні. У «Народного контролю» є дата і місце народження»

(різні назви - зміст ідентичний)

+

 

+

+

+

Маркована як політична реклама

+

 

Кандидата на посаду міського голови Володимира Бліхара від партії «Народний контроль»

Ігор Вонс закликав владу бути надійним партнером для інвесторів

(назви різняться, зміст - ідентичний)

+

(марковано як політично реклама)

+

+

+

Марковано як політична реклама

+

Марковано як політична реклама

 

Кандидата на посаду міського голови Ігоря Вонса від Блоку Петра Порошенка

Голосування Ландяка та Ратушняка

+

 

+

 

 

 

Неможливо зрозуміти чи позитив, чи негатив

Виборчу кампанію «Самопомочі» курує московська «Лужніковська група»

+

+

+

 

+

 

Проти «Самопомочі»

Мужні і героїчні - у рядах «Народного контролю»

+

 

+

 

+

Марковано як політична реклама

 

Партії «Народний контроль»

Визначилися лідери політичних перегонів

+

+

+

 

 

 

За Блок Петра Порошенка, адже робиться основний акцент на цій партії

Усі, крім Ляшка, витрачають сотні мільйонів на рекламу

+

+

+

 

+

 

За «Радикальну партію»

У Тернополі вибори мера пройдуть у два тури

+

+

 

 

 

 

 «Самопоміч»

Садовий вчерговий раз обманув виборців

(назви різняться, зміст - ідентичний)

+

+

 

 

+

 

Проти «Самопомочі»

Андрій Садовий: «Закон про проституцію - брудна провокація проти «Самопомочі». Ми християнська партія»

+

 

 

 

 

 

«Самопоміч»

Михайло Головко: «Замість боротьби з корупцією чи терористами влада розпочала боротьбу з політичними опонентами»

+

+

 

 

+

 

ВО «Свобода»

Андрій Садовий: «Тарас Пастух - гідний мер для Тернополя»

+

 

 

 

 

 

 «Самопомочі» і кандидата на посаду міського голови Тараса Пастуха

Влада намагається знищити ВО «Свобода»

 

+

 

 

+

 

ВО «Свобода»

Голова партії «Добрий Самарянин» Володимир Кравець: «Якщо в органах місцевого самоврядування і далі сидітимуть шахраї, то змін на краще ми не дочекаємося»

+

+

 

 

+

 

Партії «Добрий Самарянин»

Сергій Тарашевський: «Радикали Тернопілля у місцевих рада захищатимуть інтереси краян, викорінюватимуть корупцію і контролюватимуть владу»

 

+

 

 

 

 

«Радикальна партія»

У Тернополі відзначили професійне свято художників

(назви інші - зміст ідентичний)

+

+

 

 

+

 

Кандидата на посаду міського голови Ігоря Вонса від Блоку Петра Порошенка

Андрій Садовий: «Готують ще багато бруду»

 

+

 

 

 

 

За «Самопоміч»

Андрій Садовий: «Такого бруду ще не бачив»

 

 

 

 

 

+

За «Самопоміч»

Дуже вже останні дві публікації подібні між собою навіть заголовками?

Найважче класифікувати джинсу про партію «Самопоміч», адже вони розміщають різні тексти у різні газети. Проте, спільні ознаки у всіх статтях все-таки є - це хвалебна ода про приїзд керівника партії «Самопоміч» до Тернополя, висловлена його підтримка кандидата на посаду міського голови від його ж партії Тарасу Пастуху та негативні відгуки проти опонентів. Відповідно, такі матеріали просувають інтереси однієї партії та ще й схожі матеріали розміщуються у інших місцевих ЗМІ і т.д.

Отож, як бачимо, усі найбільші гравці  (партії та кандидати) «грішать» джинсою у місцевих виданнях. І це розпочалося ще задовго до офіційного старту виборчих кампаній. Якщо подивитися ті ж газети за травень, то джинси вже й тоді було чимало.

Дивіться скани джинси за посиланням:

- "Вільне життя";

- "Наш день";

- "Нова тернопільська";

- "Номер один";

- "Свобода".

 

Матеріал надіслано на конкурс "Лови джинсу!"

Liked the article?
Help us be even more cool!