ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Херсонські онлайн-видання частіше публікують знеособлені тексти прес-служб

07.11.2016, 16:44

 

В ході моніторингу було виявлено, що в більшості матеріалів героями або експертами виступають чоловіки.

Так, на сайті «Херсонці» у проаналізованих 87 матеріалів, експертками були лише 8 жінок, героїнями - 5. Тоді як героями були 19 чоловіків, а експертами – 27. На сайті наявні тексти з ознаками замовності, в яких часто беруть коментарі у одного політика (секретарки міської ради Олени Уруленко). Це як авторські матеріали, так і передруки з інших видань. Між тим, жінки кілька разів виступали експертками в галузі аграрного бізнесу, культури, освіти. Героїнями жінки виступали в матеріалах про крадіжки, як волонтерки або спортсменки. На сайті також публікується багато «паркетних» текстів. Чоловікам більше представлені у матеріалах про економіку, бізнес-ідеї, політику, керівництво органів державної влади, виконавчих служб та військових.

 

На сайті «Херсонские вести» авторських матеріалів помітно більше. Втім, із проаналізованих 78 текстів в ролі експертів жінки залучалися лише у 6, а героїнями були в 10 матеріалах. Водночас, значно більше присутні чоловіки: 28 експертів і 21 герой. В ролі експерток залучалися: заступниця міністра інформполітики Тетяна Попова, яка коментувала ситуацію з теле- і радіомовленням у прикордонних регіонах; координаторка створення Стратегії розвитку Херсонщини Лариса Оленковська говорила про кінцевий варіант Стратегії під час громадського обговорення; депутатка новокаховської міськради Дунда Валентина – про роботу комісії з питань освіти та інші. Героїнями матеріалів сайту «Херсонские вести» ставали жінки, коли йшлося про туризм, культуру, роботу депертаменту ЖКХ міськради Херсона, волонтерство, журналістику.

 

Газета «Вгору» традиційно продемонструвала найменший розрив у показнику гендерного балансу. Так, із 43 матеріалів жінки в цьому виданні виступили експертками у 5 статтях, а героїнями – 11. Тоді як чоловіки у «Вгору» стали героями 16 текстів, а експертами виступили у 10. Жінки (Марина Войтенко і Анастасія Войнаровська як активістки місцевого Євромайдану) коментували другу річницю загибелі Небесної сотні; членкиня правління "Центру протидії корупції" Олександра Устінова розповідала про нову систему моніторингу наявності ліків для онкохворих; керівниця обласного центру допомоги учасникам АТО Наталя Возаловська коментувала проблему пияцтва серед військових; юристка Херсонського обласного фонду милосердя і здоров'я Олена Старюк висловлювала думку щодо оплату комунальних послуг і зростання цін. Героїнями жінки ставали в матеріалах про життя українців закордоном, як працівники культури та спортсменки. Натомість чоловіки традиційно коментували політику, економіку, кримінальні справи тощо.

 

Газета «Новий день» подає багато матеріалів з сіл і районних центрів. В даному номері тижневика опубліковано 79 матеріалів. З них багато «паркетних» заміток. Щодо гендерного балансу цифри свідчать на користь чоловіків: 35 експертів і 27 героїв. Жінки виступили експертками у 9 текстах і героїнями у 10. У звязку з прив’язкою до райцентрів і глибинок, жінки у «Новому дні» частіше є експертками в темах соціального захисту, освіти, місцевого самоврядування, домашнього господарства. Наприклад, депутатка сільради Львова Віра Копитченко говорить про виділення землі громадянам, які там не прописані; голова Тягинської сільської ради Раїса Пономаренко коментує виплату селянам коштів за оренду паїв; головний лікар обласного онкологічного диспансеру Ірина Сокур пояснює вплив творів мистецтва на хворих. В подібних темах жінки стають і героїнями. Водночас, чоловіки в «Новому дні» часто коментують аграрний сектор, військові проблеми, роботу органів державної влади.

 

Моніторинг показав, що онлайн-видання частіше публікують знеособлені тексти прес-служб, кримінальні новини, в яких прямо не називають герої чи героїні. В онлайн-ресурсах значно менше авторських текстів, ніж у друкованих. Разом з тим, в обох типах ЗМІ щодо жінок майже не використовуються такі лексеми як лікарка, директорка, очільниця. Натомість вживаються традиційні чоловічі форми професій чи посад.

 

Із 22 по 28 лютого 2016 року на дотримання гендерного балансу в херсонських ЗМІ було проаналізовано по одному номеру газет «Новий день» і «Вгору» та два онлайн-ЗМІ: «Херсонці» і «Херсонские вести».

 

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
 
Liked the article?
Help us be even more cool!