Харків. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ, друга хвиля
Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвилі контент-аналізу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого - 6 березня. У Харкові під моніторинг потрапили: сайти 057.ua i Status Quo (sq.com.ua), газети "Вечірній Харків" та "Время", телеканали ОТБ та АТН. Результати другої хвилі аналізу:
Кількість матеріалів на місцеву тематику
У Харкові рівень висвітлення місцевих новин та подій складає 74% загальної кількості матеріалів місцевих медіа. У порівнянні з першою хвилею моніторингу це на 12% більше. Високі показники було зафіксовано на місцевому телебаченні — 93% та в онлайн-виданнях — 90%, від попередньої хвилі моніторингу ці показники виросли на 6% та 9% відповідно. Дещо гірший показник в друкованій пресі — 38%, однак помітний приріст матеріалів на 8% від попереднього моніторингу.
Матеріали з ознаками замовлення
Ситуація із замовними матеріалами, на відміну від інших регіонів, суттєво не змінилася, навіть показник дещо зріс. Так, у Харкові в середньому по трьох типах ЗМІ (друкована преса, онлайн-видання та телебачення) зафіксовано лише 5% матеріалів з ознаками замовлення від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику. Цей показник збільшився на 1% від попереднього дослідження.
Найліпший показник зафіксовано на місцевому телебаченні — лише 2% джинси в сюжетах. Дещо гірший показник в місцевій друкованій пресі — 7%, в онлайн-виданнях — 5%.
Журналістські стандарти та місцева тематика
Значно покращилися показники з дотримання журналістських стандартів у післявиборчий період (друга хвиля моніторингу). Помітна динаміка збалансованості матеріалів у харківських ЗМІ. Під час другої хвилі моніторингу дотримання балансу по трьох типах ЗМІ склало 98%, відповідно показник виріс на 16% від першої хвилі моніторингу.
Також помітно покращився показник відокремлення фактів від коментарів, під час другої хвилі моніторингу цей показник склав 2% порушень, тобто показник покращився на 6% від першої хвилі. Загалом харківські ЗМІ мають 98% матеріалів у яких дотримано стандарт відокремлення фактів від коментарів.
Показники з дотримання стандарту достовірності під час нової хвилі дослідження склали 100%. Показник збільшився на 10% від попереднього моніторингу.
Аналіз матеріалів про місцеву владу
Матеріали, присвячені місцевій владі, становлять 16% усіх публікацій ЗМІ (без врахування паркету). На відміну від першої хвилі, показник власне журналістських матеріалів про владу знизився на 1%. Однак найліпші показник зафіксовано в місцевій пресі — 19% та на телебаченні — 15%, водночас в онлайн-виданнях показник становить 13%.
У матеріалах про владу збільшився показник паркетних матеріалів — 35%. Це на 7% більше, ніж було зафіксовано під час першої хвилі моніторингу. Найвищий показник паркету зафіксовано на харківському телебаченні — 52%, дещо нижчі показники в місцевій пресі та в онлайн-виданнях — 26% та 28% відповідно. Для порівняння, в інтернет-публікаціях знизився рівень паркету на 13%, однак в сюжетах на місцевому телебаченні паркетних матеріалів побільшало вдвічі.
Журналістська робота по окремих темах
Харківські журналісти темі місцевого активізму приділяють 9% матеріалів у трьох типах ЗМІ. Порівняно з першою хвилею моніторингу цей показник зріс на 5%. Найкраще цю тему висвітлюють у сюжетах на місцевому телебаченні — 15%, на відміну від першої хвилі показник виріс на 11%. У друкованій пресі — 4%, в онлайн-виданнях — 7% матеріалів присвячених цій темі.
Темі житлово-комунального господарства в харківських ЗМІ присвятили 7% від загальної кількості матеріалів. Показники серед трьох типів ЗМІ майже однакові: преса — 6%, онлайн-видання — 8%, на телебаченні — 7% сюжетів.
IMI
Help us be even more cool!