ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Гендерний дисбаланс запорізьких медіа

07.11.2016, 13:44

Всього  8%  жінок-експерток проти 41% експертів-чоловіків було визначено під час моніторингу запорізьких медіа, який тривав  з 7 по 13 грудня. Завданням моніторингу було виявити  рівень дотримання гендерного балансу в чотирьох запорозьких ЗМІ: було проаналізовано чотири випуски газети “Індустріальне Запоріжжя - Панорама”, один щотижневий випуск газети “МІГ”, а також матеріали, опубліковані на сайтах golos.zp.ua та 061.ua. Всього ми проаналізували 486 матеріалів в друкованих (145) та інтернет-ЗМІ (341).

 

Моніторинг показав: в більшості матеріалів - і онлайн, і друку, -  герої та експерти - чоловіки (591 згадка або посилання на експертів-чоловіків проти 236 жінок-героїнь та експерток). Якісна різниця спостерігається розподілу кількості експертів та експерток: в інтернет-ЗМІ: 5% жінок-експертів проти 28% експертів-чоловіків. Розподіл в  газетах виглядає таким чином: 11% експерток проти 54% експертів-чоловіків.

Експертна тематика чоловіків та жінок також різниться. Експертки переважно виступають в коментуванні соціальних (гуманітарна сфера, соціальні послуги), медичних, освітянських та культурних  питань ат іноді – питань ЖКХ. Так, жінки коментували, зокрема, теми волонтерства та патріотизму, питання культури, ситуації з усиновленням в області. Чоловіки більше були затребувані медіа у питаннях політики, економіки, аналізі місцевих політичних проблем тощо. Так, наприклад, в одному з опитувань щодо ситуації думок політиків «про долю Сіна і Бондаренко» http://golos.zp.ua/novosti/politika/mneniya-zaporozhskie-politiki-o-sudbe-sina-i-bondarenko-48972/ з’явилися коментарі одинадцяти політиків-чоловіків–представників усіх політичних сил, що представлені в новій міській раді. Очевидно, що першопричина відсутності жінок серед опитуваних в тому, що жодна жінка не стала головою будь-якої політичної фракції в раді.

 

Щодо відсоткового розподілу героїв та героїнь, тут також спостерігається більшість за чоловіками. В друкованих медіа розподіл героїв та героїнь такий: 47,5% героїнь та 97% героїв. Тобто, майже  в кожному тексті є герой-чоловік, і тільки в кожному другому тексті згадується жінка. Можливо, це пов’язано з тим, що більшість тем наразі, зокрема в газеті «Індустріальне Запоріжжя–Панорама» стосується воїнів АТО, детального висвітлення діяльності роботи ПАО «Запоріжсталь» та нового мера Запоріжжя Володимира Буряка, екс-головного інженера ПАО «Запоріжсталь». Так, в цьому виданні ми нарахували 97 героїв-чоловіків і всього 51 жінку-героїню з урахуванням переліку 21 члена жіночих спортивних команд.

Варто зауважити, що жінки-героїні тільки індоді виступають головними героїнями публікацій. Ми знайшли тільки кілька текстів, присвячених повністю жінці-героїні: наприклад про луганчанку Маргариту Сурженко, яка написала книгу про своїх земляків «по ту сторону барикад» (ІЗ-Панорама), або про виставку трьох художниць (МІГ) тощо. Як правило, жінки виступають другорядними героїнями історії або новини, яку публікують друковані медіа.

 

В інтернет-медіа ми нарахували 39% відсотків жінок-героїнь. Важливо зазначити, що більшість з них є героїнями кримінальних стрічок новин. Це, як правило, жертви ДТП, НП, злочинців.  Особливо ця тенденція помітна на сайті «Голос Запоріжжя», контент якої майже на 100% відсотків складається з різних релізів та кримінальних хронік (52% жінок-героїнь). Так, найчастіше зустрічаються такі теми: «25-річну київлянку  обікрав мелітополець», «74-річна пенсіонерка стала жертвою шахрая», «В Запоріжжі судять жінку, що викрала немовля» тощо. Іноді зустрічаютисья позитивні новини на кшталт нагороди дев’яти матерів  званням «Матері-героїні», виграші запорізьких студентов ЗНУ на конкусрі реклами, спортивних досягнень спортсменок тощо.

В той же час в інтернет-медіа майже 84% героїв - чоловіки. Вони виступають більше героями кримінальних хронік (як злочинці чи потерпілі), також превалює військова тематика та, як ми вже наголошували, політична тематика.

Найменше експерток в  інтернет-медіа в онлайн-ЗМІ 061.ua: всього 3%. В цілому тематика коментарів жінок-експерток в онлайн дещо відрізняється від друку: тут превалюють коментарі щодо сфери ЖКХ та медицини.

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
 
Liked the article?
Help us be even more cool!