ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Гендер у Вінницьких ЗМІ

07.11.2016, 13:27

Більше ніж у 2 рази жінки менше були представлені, як героїні журналістських матеріалів ніж чоловіки (199 згадувань проти 446).

У друкованих виданнях жінки представлені більше ніж у он-лайн ЗМІ. У друкованих матеріалах жінки були представлені (як героїні, так й експертки) у 44 матеріалах з 81 (54%). У он-лайн - лише у 91 з 391 матеріали (23%).

Героїні. У друкованих виданнях, як героїні, жінки були представлені у 35 матеріалах з 81, що складає 43% від загальної кількості оцінених матеріалів. У он-лайн ЗМІ - лише 62 матеріали з 391, що складає 16%. Якщо порівнювати друковані ЗМІ та он-лайн, то перші більш зосереджені на представленні більш розгорнутої та повної інформації інформації. Он-лайнові видання більш зосереджені на поданні новин, які містять коротеньку інформацію про події без вдавання до глибокого аналізу ситуації, причин та наслідків, без коментарів зацікавлених сторін тощо.

За тематикою, жінки, як героїні, найчастіше були представлені у матеріалах про:

  • надзвичайні події (ДТП, зникнення тощо), кримінал (жінки презентувались як жертви, співучасники злочинів та як родичі підозрюваних тощо);

  • культуру та спорт (у матеріалах мова йшла про різного роду заходи у яких брали участь жінки та дівчата. У спортивних матеріалах в основному мова йшла про перемоги вінницьких спортсменок на різного роду змаганнях);

  • суспільно важливі теми (соціальний захист, городянська активність, розвиток місцевого самоврядування тощо);

  • освіту (учасниці тренінгів, вчителі, матері школярів тощо),

  • благодійництво;

  • тимчасово переміщених осіб через поширення історій успіху та простих життєвих історій “переселенок”.

Цікавим є факт, що про жінок можна було побачити у матеріалах політичного характеру (як про жінок-депутатів облради, так як й про близьких до політиків жінок (матері, дружини). Але у більшості випадків вони були “фоном”, але не основними героїнями або експертами.

 

Порівняно із чоловіками, жінки, як героїні, найменш були представлені в матеріалах пов'язаних із підприємництвом, бізнесом, економікою, АТО тощо.

 

Експерти. У друкованих виданнях із 81 матеріали лише у 9 жінки були представлені, як експертки (11% від загальної кількості матеріалів у номерах за тиждень). У онлайн - 43 з 391, що складає мінімальні 4%.

За тематикою, жінки, як експерти, найчастіше були представлені у матеріалах про:

- благодійництво (як фахівці та організатори благодійних акцій, що спеціалізуються у вузьких темах таких, як люди з обмеженими можливостями, народна творчість тощо);

- медицину/охорону здоров'я (в основному це лікарі та менеджери охорони здоров'я);

- тимчасово переміщених осіб (як організатори навчальних заходів з питань підтримки ВПО у різних напрямках, починаючи від клубної діяльності закінчуючи розвитком та підтримкою підприємництва).

 

Виступали як експерти з питань соціально-економічного розвитку регіону (економіка, підприємництво тощо), права, у т.ч. кримінального, освіти.

 

Експертами серед жінок в основному є представниці державних органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів, вчительки, лікарі, представниці інститутів громадянського суспільства, підприємці. Однак, у більшості матеріалів експертами були одні й тіж особи, що свідчить про обмежено коло публічних жінок-експертів.

 

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
 

 

 
Liked the article?
Help us be even more cool!