ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Джинса в запорізьких медіа: весняне затишшя

07.11.2016, 16:42

З 398 матеріалів, проаналізованих протягом 21-27 березня 2016 року, всього 8% текстів мали ознаки замовлення. При цьому, комерційна «джинса» переважила політичну: 63% комерційно забарвлених текстів проти 27% матеріалів з ознаками політичної замовленості. Такими є результати моніторингу чотирьох медіа (двох газет, щотижневиків «МІГ» та «Панорама», та онлайн-медіа, 061.ua та «Голос Запоріжжя»).

Варто відзначити, що однією з форм політичної джинси стали тексти, спрямовані проти конкретних керуючих комунальних підприємств. Так, і в газеті «Панорама», і  на сайті «Голоса Запоріжжя» з’явилися однакові за суттю та  багато в чому за змістом тексти, про колишнього керівника найбільшого в Запоріжжя парку «Дубовий Гай». Скандал зі зняттям керівника новим мером був гучним та пропіареним. Порушення екс-керівника без застосування принципу балансу думок були темою багатьох медіа, включаючи лояльних до нинішнього мера. Отже, в журналістських текстах, виявлених також і під час моніторингу, було порушено базовий професійний стандарт «баланс думок», принципи збалансованості та повноти. Іншими словами, місця для слова екс-керівника в публікаціях відверто негативного характеру, не знайшлося. При цьому, варто зауважити, що частина професійних медіа висвітлювали цю ж тему, намагаючись дотримати принцип збалансованості.

Чиста «джинса», на кшталт піару партії «Наш край», була надрукована тільки в газеті «МІГ». Ознаки джинси були присутні також в публікаціях 061.ua, в текстах, де коментаторами або експертами виступали виключно представники «Опоблоку».

До політичної джинси також можна віднести тексти, опубліковані в газеті «МІГ» та на сайті 061.ua про мецената Олександра Богуслаєва, який в Запоріжжі влаштував дитяче-юнацький Чемпіонат України з карате.

В цілому в більшості аналізованих медіа комерційної «джинси» було більше. Лідер – сайт 061.ua. На ньому рекламні тексти публікуються під рубрикою «Новини компаній». За тиждень моніторингу виявилося 11 таких текстів. В газеті «МІГ» комерційна «джинса» публікувалася під традиційною рубрикою «Прес-факт» (реклама медичного препарату), а також «Знай наших!» (про хлібну торгівельну марку), або зовсім без позначок (банківська установа).

В “Панорамі” “джинсував” телепроект Савіка Шустера. Формат публікації - стандартний: кілька цитат з ефіру та реклама проекту. Без позначок “на правах реклами”.

В цілому, в медіа можна спостерігати зменшення кількості «джинси» як політичної, так і комерційної: це може бути пов’язано як з політичним затишшям, так і зі зменшенням рекламних бюджетів компаній.

Текст: Наталя Виговська, регіональна представниця ІМІ в Запорізькій області. 

Liked the article?
Help us be even more cool!