Чернівці: багато повідомлень було присвячено прес-конференції лідера однієї з політичних сил
Протягом 21-27 березня було проаналізовано 397 публікацій в двох тижневих друкованих газетах “Погляд” (випуск за 24 березня 2016 року), “Молодий буковинець” (випуски за 24 та 26 березня 2016 року), сайтів molbuk.ua та bukinfo.com.ua на ознаки замовності, джинси (комерційної та політичної).
Загалом за вказаний період було проаналізовано 102 газетні публікації та 295 публікацій в інтернет-ЗМІ. В друкованих ЗМІ присутні авторські матеріали, в той час як в інтернет-ЗМІ більше 70% матеріалів - це повідомлення (адаптовані) прес-служб (органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, поліції, інформація про надзвичайні ситуації тощо). Багато повідомлень було присвячено прес-конференції лідера однієї з політичних сил та присязі поліцейських 27 березня в Чернівцях.
Серед проаналізованих матеріалів три відповідають ознакам замовності. Зокрема, на сайті “Букінфо”, який і раніше публікував повідомлення прес-служби Чернівецької обласної партійної організації ВО “Свобода”, було зафіксовано дві інформації, які містять ознаки замовності. Так, 24 березня на сайті була опубліковане повідомлення “Депутати-свободівці Кіцманщини першими розпочинають звіт про депутатську діяльність”, в якому йшлось про звітування депутатів місцевих рад від ВО “Свобода”. Саме повідомлення підписане “Джерело: Прес-служба Чернівецької обласної організації ВО «Свобода»”. Таким чином, зважаючи, що ніякого маркування не було, це можна вважати політичною рекламою. Наступного дня вийшов матеріал “Віталій Мельничук: «Професіоналів на керівних посадах необхідно всебічно підтримувати, а не знищувати», де за підписом заступника голови Чернівецької обласної ради Віталія Мельничука вийшов матеріал, де він описує ситуацію навколо чиновниці районного управління культури, та її підтримку свободівськими депутатами. Зважаючи на те, що вказане повідомлення - не журналістський матеріал, не містить коментарів правоохоронців і є викладенням думки політика, можна вважати це політичною джинсою.
В решті публікацій на сайтах, щодо яких проводився моніторинг, замовних матеріалів комерційного та політичного характеру виявлено не було. Тому співвідношення джинси на сайті “Букінфо” - 100% політичної проти 0% комерційної. На сайті molbuk.ua джинси виявлено взагалі не було.
Серед 102 промоніторених газетних публікацій було виявлено один матеріал в газеті “Молодий буковинець”, який носив ознаки замовності. Мова йде про статтю “Замість “хімії” - біопрепарати”, де мова йде про біопрепарати з власником магазину “Садівник”, а також внизу після статті анонс-реклама семінару відповідного, де мова йтиме про ці препарати. Зважаючи на те, що стаття не була маркована, вона є джинсою і рекламує новий засіб для захисту рослин.
Варто відзначити низький рівень джинси в моніторених ЗМІ (менше 1% матеріалів). Це може свідчити про те, що або потенційні замовники джинси не бачать доцільності або ж не мають коштів для її оплати або медіа почали сповідувати політику нетолерації джинси.
Текст: Надія Бабинська, регіональна представниця ІМІ в Чернівецькій області.
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
Help us be even more cool!