Аналіз запорізьких медіа: трохи розслідувань та багато влади
Місцеві журналістські розслідування, тексти, присвячені охороні здоров’я та боротьба з корупцією на місцевому рівні – найменш висвітлювані теми в чотирьох запорізьких медіа, що були проаналізовані в рамках моніторингу з 11 по 18 квітня 2016 року. Досліджувалися два друкованих видання – щотижневики “Міг”, “Субота плюс”, та онлайн-медіа 061.ua та новини zabor.zp.ua. Загалом контент вивчали за п’ятьма тематичними показниками: війна на Сході, здоров’я/охорона здоров’я, боротьба з корупцією на місцевому рівні та висвітлення діяльності місцевої влади. За період моніторингу ми дослідили 348 публікацій.
Війна на Сході в запорізьких медіа присутня опосередковано: тільки одна публікація онлайн була безпосередньо присвячені цим подіям: на сайті 061 16 квітня 2016 року під рубрикою «Як це було» з’явилася історія про маріупольську військову частину № 3057: «Первая победа на востоке Украины. Опыт героической обороны мариупольской в/ч 3057»
В цілому, більшість новин, а їх було всього 12 з загальної кількості, - описували надзвичайні та кримінальні події за участі військових, які, наприклад, продавали зброю з зони АТО. При цьому, новини, з посиланням на прес-службу СБУ, повторювалися фактично в усіх аналізованих медіа.
Так і зі здоров’ям: майже всі медіа написали, як на роботу повернувся фельдшер, який звільнився через те, що приїхав на виклик п’яним: «В запорожскую «скорую вернулся проштрафившийся фельдшер» (Субота плюс), «В Запорожье восстановили на работу сотрудника "скорой", которого уволили за пьянство на рабочем месте» (Забор), «Запорожского медика, который выезжал к пациентам пьяным, вновь взяли в "скорую помощь"» (061.ua). Всього за аналізований період в регіональних ЗМІ з’явилося лише п’ять новин, які можна було віднести до цієї тематики.
В такому ж форматі, але трохи більше, аудиторія могла дізнатися про боротьбу з корупцією на місцевому рівні: сім публікацій, або 2% від загальної кількості проаналізованих матеріалів. «Попался врач-взяточник» (МИГ), в. о. губернатора створив Антикорупційну комісію (061.ua).
Дійсно, в.о. губернатора був доволі помітний герой публікацій аналізованих медіа, як і діяльність влади загалом: 26%, тобто, кожен 4 матеріал стосувався висвітлення діяльності влади в тому чи іншому аспекті. При цьому, більшість публікацій – 83 % з 92 текстів про владу – були власне журналістськими матеріалами. 22% об’єднали паркет та «джинсу».
До речі, саме в.о. губернатора, який буквально кілька тижнів тому позбувся додатку «в.о.» та пообіцяв всім «зробити область квітучою», мав велику «джинсу» в двох друкованих медіа. Правда, в ідентичних текстах, опублікованих в «Суботі плюс» та «МІГ», мова йшла не про квітучу область, а про запорізький аеропорт - це найбільш помітна «джинса» з усіх, що з’явилася під час моніторингу. «Константин Бриль: «Запорожский аэропорт – инвестиционный проект номер один в Запорожье». І, навіть, фото було однакове, підтверджуюче намір губернатора. Тим не менш, друковані медіа збалансовували такого роду публікації достатньо якісною аналітикою та журналістськими розслідуваннями: як мінімум, по одному тексту, які містили ознаки розслідування, опублікували і «Субота плюс», і «МІГ».
Текст: Наталія Виговська, регіональна представниця ІМІ в Запоріжжі
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні
Help us be even more cool!